Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Aivan :) kiitos kattavasta infosta!
Niinhän se on, mutta pientä tosiaan siihen nähden, kun kuitenkin tuloksena ja palkintona ja tavoitteena on oma pieni nyytti :Heartred

Meillä kokeillaan nyt noi miedommat hoitomuodot ensin.. keltarauhashormoni. Sit jos ei puolen vuoden sisään tärppää niin mennään verikokeisiin ja mieheltä tutkitutetaan siemennestenäyte. Jotenkin vaan tuntuu sen olevan hirmu hankalaa ajatella menevänsä sellaiseen.. :/ mutta kaippa se sitten mieli muuttuu jos ja kun huomaa että luomusti on vaikeaa ja hermoja raastaavaa.. :)
Tsemppiä toivotaan tietenkin että ei tarvisi mennä isompiin hoitoihin :)
 
Nyt menossa 2kp ja fiilis tämän kierron osalta hyvä.Into pinkeänä odotan mitä tämä kierto tulee tullessaan.Perjantaina pistokset alkaa ja ens viikolla on follikkeliultra.Viime kerralla viimeinen inseminaatio toi toivotun tuloksen ja tässä kierossa kans on viimeinen inseminaatio.Fiilis hoidon suhteen toiveikas ja välissä oli välikierto että sekin ehkä auttanut kohdunlimakalvon paksuuntumiseen plus yritän juoda greippimehua.Kysyin apteekkista ja lääkäriltä onko ook juoda sieltä sanoivat että ei ole estettä.
 
Kuinka moni on käyttänyt tuota greippimehu kikkaa? Miten ootte juoneet sitä?Koko kierron?Ennen ovista?Onko vaikuttanut mihinkään?Oon juonut nyt 1kp alkaen ja nyt menossa 6kp.Tänä aikana on ollut aika liukasta siellä alueella kahtena päivänä.Eihän tuo greippi iteksensä voi tuottaa ovulaatiota noiden lääkkeiden kanssa mitä käytän inseminaatiossa?Kysyin apteekista ja meidän hoito paikasta onko haittaa jos käytän nyt greippiä tässä kierossa sanoivat että ei haittaa.Tässä kierossa tehdää inseminaatio. Siellä sanoivat että sitten kannattaa miettiä uudelleen jos raskautuu nyt.Mitä mieltä ootte kannattaisiko hoidon jälkeen lopettaa mehut piinauksen ajaksi?Vai nyt lopetta?Vai odottaa ekaa folliultraa ja katsoa tilanne että onko oikeasti hyötyä?
 
Huh, oon kuulemma just ovuloinut en muista enään kummalta puolelta. En kyllä tiennyt yhtään kun en oo saanu tikutettua mutta sanotiinkin että niihin tikku testeihin ei kannata luottaa vaan ostan seuraavaksi niitä clearbluen digitaalisia ovistestejä.
Sit mä soittelen joulukuussa kun toiset menkat alkaa että pääsen munatorvien aukiolotutkimukseen ja muutamiin verikokeisiin.

Mun pitää 2 viikon päästä tehdä raskaustesti jos se on nega niin aloittaa terolut.
 
Mulla on pco tyyppiset munasarjat vasemmalla puolella ilmeisesti, oikealla puolella ilmeisesti ovis tapahtunut.

'' TVUÄ: kohdun myometrium on säännöllinen. AP-mitta 3,4 cm. Endolmetrium on hyvin paksu, hyperechogeeninen ja homogeeninen 13 mm. Kohdun takana nestettä 23 mm. Oikea ovaario 35 x 19 mm, siellä corpus luteum näkyy. Vasen ovaario PCO:n näköinen 33 x 14 mm. "

Omakannasta löyty tämän päivän käynnistä kirjotuksia.
 
Täällä onki taas ollu hiljaisempaa, mutta kirjottelen (kopioin toisesta ketjusta :grin) kuulumisia tännekkin.

Tänään oli follikkelliultra kolmatta inssiä varten. Ultrassa näkyki sitte yllättäen ylistimulaatio, arviolta 6–10 follia ja koot laidasta laitaan. Lisäksi hyvin todennäköinen endometriooma vasemmassa munasarjassa. Vihdoin saatiin myös oikea munasarja näkyviin, se on kiinnittyneenä vasempaan ja näkyi osittain siinä alapuolella. Ylimääräistä nestettä ilmeisesti oli kans jossain. Inssejä ei enää tehdä endoepäilyn vuoksi ja ollaan nyt ivf-jonossa. Arviolta helmi-maaliskuussa lähdetään pitkällä kaavalla kasvattelemaan. Tässä välissä tehdään vielä ovulaation induktioita letroilla, mutta jos kivut lähtee pahenemaan niin laparoskopiaan sitten. Ultrassa käyn 1-2 kertaa kierrossa ja seuraillaan tilannetta.

Alun hämmästyksen ja jopa säikähdyksen jälkeen olo on enimmäkseen helpottunut ja toiveikas :rolleyes:

Mitä kaikille muille kuuluu??
 
Triana,Miten kirjoitin jo inseminaatio ketjuun pahoitteluni ja Tsemppiä.
Omia kuulumisia:Gonal-F:ää oon pistellyt ja olisi tarkoitus tehdä viimeinen inseminaatio meille.Perjantaina ois folliultra.
 
Mitkäs ne kilpirauhasen viitearvot oli jotka olis hyvät raskautta yrittävillä? Mulle nyt joku ämmä lässyttää kuinka mulla on liian matala t4v. Että lääkärit on ihan väärässä ollut eikä tiedä mistään mitään minkälaiset ne arvot pitäis olla ja sit hän linkkas mulle jonkun linkin missä on tietoa kilpirauhas jutuista raskaana.
 
Niin ja siis riippuu myös minkä alan lääkäri puhuu. Koska monet kokee et jos esim tsh on 4 se on ok, mut yli 2.6 tsh arvo lisää keskenmeno riskiä huomattavasti.
Mulla t4v oli viimeks 15 eli vähän siinä rajoilla et on liian matala mutta lääkäri silti aloittaa ivf-hoidon
 
Mulla TSH on 1.75 ja T4V oli syyskuussa 13 ja naistenklinikalla ei maanantaina muuta sanottu kuin että ihan hyvät arvot.. Millä mä nyt saan sitten tota t4v:tä ylemmäs...
 
T4v on eri sairaanhoito piireissä eri viitteissä mut voi olla että vähän on matala. T4v on tositosi hyvä. Mulla on ollu kohta 2 vuotta thyroxin käytössä ja ekan vuoden arvot vaelsi välillä 0.02-7.84. 2 kk välein kävin kontrollissa ja joka kerta oli arvo toisessa päässä. Sit vajaa vuosi sitten vaihdoin luontaisesti gluteenittomaan ruokavalioon ja sit on arvot ollu koko ajan hyvät. En tiiä toimiiko kaikilla mut mulla ainakin. Kannattaa vaatia tarpeeksi usein kontrolli verikoe, mä kävin alussa 2 kk välein, nyt kun arvot on hyvät niin 3 kk välein. Lisäksi menee aikaa et kroppa tasaantuu vaik arvot ois hyvät.
Mut sun arvot on tosi hyvät pääsääntöisesti joten luottaisin vaan lääkäriin enkä panikoisi ihmisten sanomisista :)
 
Täällä käytiin tänään folliultrassa.Limakalvo oli 5,5mm ja kaikki follikkelit alle 8mm.Annosta pistelyn osalta nostettiin ja uusi ultra sovittu tiistaille.Tässä vaiheessa kierto follikkelit on jo ainakin 10mm tai lähelle 15mm olisikohan sittenkin greippimehulla ollut osaa asiaan.Limakalvoa se ei ainakaan ole parantanut.Taidan jättää niikseen tuon greipin ja en osta nyt loppuneiden tilalle uutta.
 
Mielipiteitä kaipaan eilisen ultran tulos oli tuota mitä kirjoitin eilen.Pitäisikö jättää greippimehut pois nyt kun eilinen ultra tulos oli tuon luokkaa.Ehkä se sittenkin greippimehu hieman vaikuttanut lääkkeen vaikutukseen.
 
Heitsu, Mä oon ymmärtänyt, että greippimehulla ei kannata huuhdella mitään lääkkeitä alas. En usko, että on mitään huonoa vaikutusta eri aikaan otettuna/nautittuna.
 
Heitsu, Mä oon ymmärtänyt, että greippimehulla ei kannata huuhdella mitään lääkkeitä alas. En usko, että on mitään huonoa vaikutusta eri aikaan otettuna/nautittuna.
On voinut olla vain sitten sattumaa tuo folliultran tulos.Greippimehun kanssa ja lääkkeiden välissä on monien tuntien väli.
 
Kp43 ja testasin kohdunnapukkaa niin limansekasta vaaleanpunaista verta jäi sormeen. Menkat alkaa näköjään, ei oo taas mitään oireita siihen suuntaan että ne alkaa. Eipä tarvi siis tehdä testiä viikon päästä. Eikä syödä teroja.
Onneks tämä kierto nyt sitten jäi lyhyemmäksi kun mitä edellinen kierto oli. Joka oli 65 päivää!
 
Täällä ihania uutisia :) limakalvon paksuus on nyt normaalisoitunut tänään follikkeliultrassa oli 6,4mm ja löytyi kaksi pientä rakkulaa ja kaksi isompaa rakkulaa kokoa kahdella rakkulla oli toisella oli 13-14mm ja toisella oli 11-12mm.Perjantaina olisi inseminaatio ja tänään ja huomenna pistelen stimuloivaa lääkettä ja torstaina olisi irrotuspiikki perjantaina sitten inseminaatio.Ihanteelinen asia olisi että lauantaina olisi inseminaatio mutta sitä ei voi tehdä viikonloppuna mutta ajoitettu yhdyntä plus inseminaatio perjantaille tehdään. Näillä eväillä eteenpäin :)
 
Takaisin
Top