IVF/ICSI kokemuksia

Kiitos kaikkille.Tsempia Onnea plusista!!Minun pitää postetaan munajohtimet.Paljonko aika jölkeen laparoskopi voisin tehdä IVF hoito .?Minä kysyin teille jo ,mutta en muistan kirjoitinko tai ei?
 
Kiki, mulle on tehty munanjohtimen poisto muusta syystä (kohdunulkoinen raskaus) ja meillä tuli vain yksi kierto väliä seuraavaan alkion siirtoon (eli reilu kk). Vähän eri tilanne tietysti kuin sinulla, kun olet aloittamassa IVF-prosessia ja ehkä julkisella puolella. Me yksityisellä klinikalla.
 
JuupasJaapas ja Helios kiitti vastauksista. Kauhistuttaa jo et kauan sit joutuu odottaa että saa aikaa mutta ei kai auta kun yrittää olla kärsivällinen ja toivoa et aika menee nopee :)

Vastavirrassa testi näyttää hyvältä :wink

Inkseri höh voimia, onko siirto mahdollista tehdä sitten seuraavasta kierrosta?

Annikata tsemppiä piinapäiviin!

KasKas vau isosti onnea! Toivottavasti pysyy matkassa mukana loppuun asti :)

Sarahe toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan :wink

ValkoinenOrkidea ikävä kuulla toivottavasti aika kuitenkin tekisi limakalvoille tarvittavan kohennuksen ja yrität vaan pitää ittes kiireisenä nii ei pääse pää liikaa ajattelee ajan kulumista :/

Jopsukka
 
Kyfi harmi että munajohtimet joudutaan poistaa. Luulen että kun olette vasta aloittamassa hoitoja niin voi mennä useampi kuukausi. Julkisella jono yleensä puoli vuotta. 5kk kohdalla ensikäynti jolloin käydään läpi mikä hoitokaava, mitkä lääkkeet jne. Mutta en osaa tarkemmin sanoa kun eri sairaanhoitopiirissä olen ollut eikä kokemusta laparoskopiasta.
Oletteko päättäneet julkinen vai yksityinen?
 
Kiitos Katjusha, tulitko sinä raskana,onko ensimastä kerta? Sofiask kohta minulla on aika ensikäynti.Jo odotan toukokusta( noin 5 kk odotan).Olin yksitysella puolella, mutta lääkäri lähetänyt julkinella puolella. Hän sanoi ,julkinen tehdä laparoskopi.Toivotan ,etta kun 2 viikkoa jälkeen menen en odotan vielä 5 kk laparoskopille ja IVF hoito.?Kaikki on sekaisin en tiedä mitä tapahtui?Olen 37 vuotias toivotan ,että meneb nopeampi.
 
Muokattu viimeksi:
Kiki, kyllä se oli ensimmäinen raskaus, joka meni pieleen. Minulle laitettiin kaksi alkiota, joista toinen valui pois verenä rv. 5 ja toinen kiinnittyi munanjohtimeen ja löytyi sieltä 7+2. Nämä ovat IVF:n riskejä.
 
Katjusha,ymmärsinkö että sinulla oli kaksiot?Nyt vain jäi 1,onneksi yksi vauva tulee.Sinulla ei ole munajohtimet?Toivotan ,että kaikki on hyvää.
 
Katjusha sinulla ollut kohdunulkoinen raskaus,siksi munajohtimet poistetan?Minun pitää tehdää ensin poistetan munajohtimet ja sen jälkeen IVF hoito.Voimia Katjusha ,jos mennyt keskin raskaus.
 
Mulla meni pieleen se kaksosraskaus heti siinä alussa, niinkuin mainitsin. Sitten toisesta alkionsiirrosta tämän jälkeen tulin uudelleen raskaaksi, mutta sain keskenmenon 5+6 kesällä 2015. Viime vuonna tulin jälleen IVF:stä raskaaksi ja saimme tytön.
Nyt en ole raskaana, vaan odotan kuukautisia. Meillä on vielä yhdet kaksoset pakastimessa odottamassa.
 
Onnea Sarahe ja KasKas! Oliko joku muukin plussannut? :)

ValkoinenOrkidea, tylsää että ette päässeet siirtoon :sad001 Mutta tauko tekee varmasti kropalle hyvää! Jaksamisia :Heartred

Kyfi, mulle tehtiin laparoskopia maaliskuussa endon takia. Endometrioosikasvustoa siivottiin paljon ja olin 2,5 viikon jälkeen työkykyinen. Teen fyysistä työtä ja aiemmin en olisi pystynyt palaamaan töihin. Itse operaatiota ei kannata pelätä. Lääkkeet on hyvät ja sut nukutetaan joten et tiedä mistään mitään :) Polilta kun kysyin että milloin ivf voitaisiin tehdä laparoskopian jälkeen niin sanoivat että 1-2 kk toipumisaikaa on aivan minimi, mielellään enemmän.

Omaa napaa: Täällä alkoi eilen menkat ja huomenna saan pistää Elonvan :) Orgalutran pistokset alkaa maanantaina ja keskiviikkona eka seurantaultra. Nyt pitää vaan pitää pää kylmänä ja toivoa parasta, mutta ei odottaa liikoja. Jos edes yksi alkio saataisiin siirtoon.... :Heartred
 
Kyfi, julkisella ollaan hoidoissa. Elokuussa tehtiin ivf, mutta se ei onnistunut. Nyt yritetään uudelleen ja lyhyellä kaavalla tällä kertaa. Aiemmat hoidot on tehty pitkällä kaavalla.
 
Larissa kiiti.Vielä 10 päivä minulla on sunnitellukaynti aika.Mitä sinä mietit,antavatko ihan kohta minulle laparoskopille aika?Tai odotan jono myös.Onnea sinulle!!!
 
Larissa anteeksi että minulla on aina kysymyksia.Maksatko vain lääket tai hoitoo?Onko korvaus Kelalta.Minä vain kysyin Kelalta teksiviesti lähetin ja he sanoivat,että ei ole enää korvaus IVF hoito?
 
Larissa anteeksi että minulla on aina kysymyksia.Maksatko vain lääket tai hoitoo?Onko korvaus Kelalta.Minä vain kysyin Kelalta teksiviesti lähetin ja he sanoivat,että ei ole enää korvaus IVF hoito?

Millä perusteella ei olisi korvattava? Siksikö että munajohtimet on poistettu? Luitko Kelan sivuilla "Tiivistelmä hedelmöityshoitojen korvaamisesta sairausvakuutuksesta". Minusta nämä säännöt on ennallaan. Julkisella Kela tukee lääkkeiden osalta niinkuin on kerrottu aiemmin.
 
Takaisin
Top