Ultra-kuulumiset

Me päästiin tänään kyttäämään mitä siellä näky, oli ylimääräinen ultra kun mun perussairauden vuoksi seurataan vauvan kasvua tarkemmin. Normaalisti kasvo ja kaikki kunnossa, sukupuoliki oli pysyny samana, ja niin selkeät pallit siellä pullotti että ei tarvi jatkossa miettiä edes virhemarginaalia sukupuoliarviosta. :D
 
Meillä oli sokerien vuoksi äippäpolikäynti ja katsottiin vauvan kokoa ja hyvinvointia ultralla. RV 30+3 ja vaavin painoarvio 1629g, eli keskikäyrällä mennään. Itellä tuli paha olo siinä ultratessa, huhhuh :hungover:... piti keskeyttää pari kertaa. Vauva pyöri ja potki voimalla kylkeen, ei viissiin tykännyt sekään:p
 
Taas oli kasvukontrolli, ja painoa 2 viikossa oli tullut 400g ja 1700g paino nyt 32+1. Ei tarvitse enää seurailla, mutta lääkäri halusi vielä loppuraskauteen yhden käynnin kun kasvua nyt kuitenkin seurattu. Seuraavan kerran siis joskus 38 viikolla, jossa aikoi tökkiä samalla vähän kohdunsuuta jos se vähän jouduttaisi synnytystäkin :)
 
Taas oli kasvukontrolli, ja painoa 2 viikossa oli tullut 400g ja 1700g paino nyt 32+1. Ei tarvitse enää seurailla, mutta lääkäri halusi vielä loppuraskauteen yhden käynnin kun kasvua nyt kuitenkin seurattu. Seuraavan kerran siis joskus 38 viikolla, jossa aikoi tökkiä samalla vähän kohdunsuuta jos se vähän jouduttaisi synnytystäkin :)


Ai kauhee miä muistan esikoista oottaessani kun kävin synnytystapa-arviossa joskus viikoilla 36-37 ja se sisäinen tutkimus ei ollut yhtään hellä. Ei se kyl auttanut yhtään siihen et tyyppi ois tullu joutuun pihalle, koska syntyi vasta 40+2. Mutta ai JUMA sitä kopelointia!!!
 
Joo, se kalvojen pyörittely irti on kyllä melko mukavaa... :D
 
Apua :grin Ei ole aiempaa kokemusta siitä touhusta, kun esikoisesta ei käyty missään kontrolleissa ja itsekseen syntyi 39+4.
 
Ai kauhee miä muistan esikoista oottaessani kun kävin synnytystapa-arviossa joskus viikoilla 36-37 ja se sisäinen tutkimus ei ollut yhtään hellä. Ei se kyl auttanut yhtään siihen et tyyppi ois tullu joutuun pihalle, koska syntyi vasta 40+2. Mutta ai JUMA sitä kopelointia!!!

Ai ku kuulostaa hmm.. ei kivalta. Mulla arviokäynti ens ke....
 
Minulla esikoisen aikaan teki neuvolalääkäri varsin varovaisen sisätutkimuksen mutta sitten kun olin synnärillä käymässä lapsivesiepäilyn takia 40+6 niin siellä lääkäri kyllä käytti varsin kovia otteita. Limakalvot vuosi verta sen jälkeen ja 41+1 alko sitten supistelut tuntumaan ihan eri tavalla.
 
Mä aion pyytää 38 viikon neuvolassa että tekis sisätutkimuksen ja pyöräyttäs kalvoja. Vielä seuraavassa neuvolassa ne ei ala pyöräyttään kun vauva ei oo täysaikainen (36+3 sillon).

Edellisessä raskaudessa sama neuvolatäti teki ronskin tutkimuksen 37+ jotain, mutta sillä ei vielä käynnistynyt mitään :)
 
Niin muaki jännittää:) mutta toisaalta tämä raskaus on ollut henkisesti niin raskas että tavallaan se tieto helpottaakin. Nyt vaan tuntuu siltä että hän tulee aikaisemmin :)
 
Niin muaki jännittää:) mutta toisaalta tämä raskaus on ollut henkisesti niin raskas että tavallaan se tieto helpottaakin. Nyt vaan tuntuu siltä että hän tulee aikaisemmin :)

Mitkä vk;t sulla on tuolloin :)

Itseä jännitti myös hirmuisesti kun nuorimman sektiopäivä oli tiedossa. Viimeisinä päivinä ajattelin että nyt rentoudun ja valmistaudun tulevaan. Noh neiti päättikin sitten lähteä syntymään päivää ennen sovittua päivää juuri kun sain aamukahvin ja aamupalani naamani eteen :D

Nyt toivon että sektio oikeasti tulee riittävän ajoissa että mieskin pääsee mukaan leikkaus saliin.
 
Mulla on silloin 39+1 :)
Joo en jotenkin saa sellaista ajatusta että tää päättyis hyvin :sad001
Vaikka kaikki siis on oikein hyvin mun pää ei vaan ota sitä vastaan. Tarviin sen yhden positiivisen kokemuksen [emoji4] eli mies ei kerinnyt mukaan?
 
Suunniteltuun sektioon mies pääsee mukaan saliin, mutta jos päättää synnytys alkaa ennen sektioaikaa, tehdään sektio kiireellisenä ja silloin mies ei mukaan pääse. Joku korjaa, jos oon ymmärtäny väärin, mutta tässä käsityksessä olen tähän asti ollut.
 
Takaisin
Top