Sisaruksia marraskuisille?

En tiiä, mistä se kiikastaa, mutta mulla taisi mennä ohi toinenkin ovulaatioaalto ihan turhana. Armottomat oireet ja vaikka mitä. Testit negaa ja lämmöt pohjalukemissa.
Miehen kyllä saisin hommiin, mutta mammalla ei nyt irtoo ei sitten niin millään. Näköjään tuossa 28.9. olen ilmoittanut imettäväni kerran vrk, mutta nyt en edes muista milloin viimeksi (eli ei tainnut enää mennä tuon maininnan jälkeen). Huoh.
 
Meilläkin nyt ensimmäinen kunnon yritys alla, ovulaatiotestit näytti tosi myöhään plussaa. Aattelin ensin että en joko ovuloi tai sitten en osaa kertakaikkiaan käyttää niitä. Toki mulla on pitkä kierto ja voi olla välillä epäsäännöllinenkin, nyt kun pillereiden lopettamisen jälkeen on ollu vasta yhdet menkat niin ei oikein tienny oikeaa ajankohtaa. Mutta näin se vissiin on, että oon joku poikkeus tilastoissa kun ovuloin alle viikko ennen oletettuja menkkoja. Luulin, että marraskuinen oli vaan poikkeus, että ovuloin vaan myöhään. Näin sitä oppii itsestään jotain uutta :D nyt sitte jännätään tuleeko niitä menkkoja vai ei. Sitä yrittää ottaa rennosti ja varautua kuukautisiin, mutta on se varmasti pettymys jos/kun ne alkaa. Tunteet on vähän sellasia...
 
Katzu, musta tuntuu, että ovulaatio "karkaa" myöhemmäksi, jos sen koittaa testillä tavoittaa :) Ovulaation jälkeinen luteaalivaihe yleensä on vähintään 10 päivää, ja jos on säännönmukaisesti alle niin tärpin toivossa kannattaa jutella gynelle.
Joo, taidan kuumeilla ja piinailla, kunnes kk-vuodot kokonaan loppuu vaihdevuosiin :D
 
Katzu, musta tuntuu, että ovulaatio "karkaa" myöhemmäksi, jos sen koittaa testillä tavoittaa :) Ovulaation jälkeinen luteaalivaihe yleensä on vähintään 10 päivää, ja jos on säännönmukaisesti alle niin tärpin toivossa kannattaa jutella gynelle.
Joo, taidan kuumeilla ja piinailla, kunnes kk-vuodot kokonaan loppuu vaihdevuosiin :D

No tänään kierto on ollu 37 pv, ennen marraskuista oli aika tarkalleen 35pv kierukan poiston jälkeen. Tosiaan puoli vuotta meni kunnes tärppäs, sillä kierrolla päätettiin kokeilla ovulaatiotestejä muttei plussaa kuulunu vielä viikkoakaan ennen menkkoja joten lopetin testailun. Aateltiin kuitenki kokeilla vielä kerran vaikkei enää testattu ja siitähän se tärppäs. Nyt ei oikein uskalla vielä toivoa ku kierto voi olla sekaisin vielä. Eikä marraskuisen kohdallakaan näkyny heti plussaa. Ehkä reilun viikon päästä vois testata jos ei ala menkkoja kuulumaan. Sormet ristiin...
 
Katzu, niinhän se on: myöhästynyt ovulaatio myöhästyttää kuukautisten eräpäivää yhtä monella päivällä. Testit kertoo jotain 10-14 pv ovulaation jälkeen. Plussapuhallus sinne päin!
 
En uskalla ees testata vielä... kaikenlaisia oireita on mutta ne voivat selittyä myös kuukautisten tulolla. Menkkamainen kipuilu ja särky alko jo ennen ovulaatiota ja edelleen tulee ja menee päivittäin. Kp40 menossa, mutta ovulaatio tuli vasta kp 32-34. Odottelu on jotenkin piinallisempaa kuin marraskuisen kanssa, en tiiä miksi..
 
Ite oon nyt päättänyt, että en uusi enää pillereitä keväällä. 5 liuskaa on jäljellä.. Miehelle meinasin kyllä asiasta sanoa hyvissä ajoin, mut en vielä vähään aikaan. Varmaan kun olen hakenut viimeiset liuskat apteekista joulukuussa. Mies on vielä edelleen sitä mieltä ilmeisesti, että no ei varmaankaan/ei lähiaikoina.. Tämä marraskuinenkinhan siis tehtiin vähän samalla tavalla, ilmoitin, että nyt loppu sit pillereiden syönti. Ja olin tietty miehelle monen monta kertaa siitä jo sanonut ja hän ei juuri kantaa ottanut.. oli kuitenkin jälkeen päin itse sanoen mukana ajatuksessa, mut ei voinut ääneen sitä mainita.
Toki nyt sit kun lopetan maalis-huhtikuussa nuo pillerit, ni sanon kyllä miehelle, että voidaan vielä kortsulla mennä jos ei halua just heti sillon, mut et mie en niitä uusi ainakaan vaan seuraava sais kyllä tulla ennen kun tyttö on sen 3v. (eli kaiken laskujeni mukaan jos alottaa yrittämisen keväällä tai alkukesästä 2018 ni jos hyvin käy ja tärppää nopeasti, lapsi syntyy vasta vuonna 2019 - ja marraskuussa 2019 esikoinen on sit jo sen 3v.) Infoon sit keväällä et joko ruvetaan yrittämään heti vai vieläkö vitkutellaan yrittämisen aloitusta kortsun kanssa :grin:grin

Kuulostaa varmaan aika kauheelta, että itekseni näin suunnittelen, mut jos tähän suunnitteluun ottaa miehen mukaan niin mitään ei tapahdu enää koskaan :grin en usko, et miehelle tulee koskaan mitään vauvakuumetta. On vaan niin onnellinen kun tää neiti kasvaa niin hurjaa vauhtia. Itteeni taas kauhistuttaa kun miun vauva on kadonnut niin nopeasti ja on ihan justiinsa kävelevä taapero :nailbiting:
 
Vähän sama fiilis, ihanaa kun oppii kaikkea uutta mutta apua ku kasvaa ihan liian nopeaa :arghh:
 
a97d944e876f135a7e13b0b3247810a4


Öh, onko tossa hailakka vaal.pun viiva vai näkeeks mun silmät mitä toivoo?
Näyttö oli täysin puhdas, mitään ns viivanpaikkoja en ikinä oo saanu vaan hailakat viivat on vahvistuneet vauvoiksi :D
Ikinä en oo näin aikasee testannu eikä edes pitäis mutku meille hätähousuille on myynnissä se "jopa 6 vrk ennen menkkoja". No tein ton nyt sitte 5-6pv ennen... sunnuntaina aattelin tehdä toisen. Sitten itketään ilosta tai pettymyksestä. En oo miehelle sanonu mitään vielä vaikka se kyselee et milloin testaan. Heh.
 
Ja testi tehty siis kp 23/28-30.
Niiiin tyhmää ku aikainen pissailu tikkuun onkin mut minkä sitä nainen itellensä voi :D
 
Kiitos ja hui että jos se on tässä nyt! En uskalla ihan satasella vielä uskoa ja iloita. Mies ihan kuumeisena kyselee milloin testaan, milloin tietää... Ajattelin että sunnuntaina sitten... meillä esikoisen synttärit viikonloppuna niin sitä ennen en kerro koska mies innoissaan vahingossa saattais kertoa sitte kaikille, aika ihanaa kyllä tuo sen asenne hommaan. Ja miehen vanhemmat kyseli jo muutama viikko sitten et joko meille on tulossa vauva :0
Mä kun luulin että hekin olis jo vähä toppuutellu kun onhan näitä "sun" , "mun" ja meidän lapsia jo. Tosin nytkin kotona vain kaksi. Aika hiljaista on. Marraskuinen nukahti sohvalle. Ollu kipeenä yli viikon ni oppi mukavasti sohvalle nukkumaan.
 
Ellami, kyllä tuo ihan silmin nähtävä viiva on. Onnea!! :heart: :)
 
38019aa3f8ccb3e8d5c584ca4ca39216


Ei liene enää mitään epäselvää asiassa. Teinpä nyt malttamattomana pregchek vaimikäseon, ihan tavallinen testi. Tänään olisko se kp 25/28-30.
Mitenköhän nyt unohtaisin asian sunnuntaihin asti... Kaikista paras olisi kun odottaisi isänpäivään asti ja piilottaisi korttiin asian :wink
 
Takaisin
Top