Käsitöitä, vauvalle.

Vähän unohtunut ketju, mutta mitä te olette tehneet vauvalle tai vaikka isommallekin lapselle?

Itse en ole mitenkään hirveän taitava käsitöissä, mutta olen neulonut lapselle lapasia ja villasukkia kun oli vielä vauva. Pitkään aikaan ei olekaan sitten saanut aikaiseksi tehdä mitään. Nyt taas alkaa innostus nostaa päätään ja voisi tehdä tossut. Simmoset palatossut olisi kivan helpot. Ja ehkä villasukkaakin voisi koittaa taas tehdä. :)
 
Olis kiva tehdä jotain jos osais ja aikaa löytyis. En oo tehny muuta kuin virkannut pari tutti/lelunauhaa. Ne oli tarpeeksi helppoja eikä vaatinut kärsivällisyyttä ihan hirveesti. Tutti ei vaan enää pienokaisellemme kelpaa, joten nauhatkin jääneet vähän unohduksiin.
 
Olis kiva tehdä jotain jos osais ja aikaa löytyis. En oo tehny muuta kuin virkannut pari tutti/lelunauhaa. Ne oli tarpeeksi helppoja eikä vaatinut kärsivällisyyttä ihan hirveesti. Tutti ei vaan enää pienokaisellemme kelpaa, joten nauhatkin jääneet vähän unohduksiin.

Minulta ei taitaisi onnistua kuin korkeintaan laittamalla tavallisia (ketju?)silmukoita peräkkäin. :D Ei ole käsityötunneista enää oikein muistikuvia, miten virkataan. Neulominen sen sijaan onnistuu joskin villapaita/housut tms. ylittää kärsivällisyyteni ja aikani tyystin.
 
Minulta ei taitaisi onnistua kuin korkeintaan laittamalla tavallisia (ketju?)silmukoita peräkkäin. :D Ei ole käsityötunneista enää oikein muistikuvia, miten virkataan. Neulominen sen sijaan onnistuu joskin villapaita/housut tms. ylittää kärsivällisyyteni ja aikani tyystin.

Enää en ees muista miten ne tehtiin. Ketjusilmukoilla se alkoi joo ja sit sitä aina jatkettiin ja käännettiin jotenkin... Netistä löytyy kyllä hyviä ohjeita. Miten voikin aivot pehmetä näin ettei mitään muista. Huh!

Tuubihuivi olis hei kiva neuloa vauvalle! Vaan mistä löytyis aikaa? Ja sitä osaamista...
 
Ennen lapsen syntymää neuloin ja virkkasin todella paljon, mutta lapsen syntymän jälkeen ei ole juurikaan ollut aikaa.

Neuloin lapselle tumput improvisoiden Incredible Expanding Gnome Cap -ohjeen pohjalta, mutta kun lapseni vuoden ikäisenä nakkeli aina tumppujaan rattaista alas, hävisi toinen tumppu. Toinen on vielä tallessa. Mahdollisesti neulon sille uuden parin, jos tarvetta vielä ilmenee.

Virkkasin lapselle ja lapsen kavereille myös Turvalonkeroita. Lapsella ei ollut mitään tarvetta (onneksi), mutta nuo ovat todella söpöjä leluja, puuvillaisia lonkeroita on kiva järsiä, kun ikenet ja hampaat kutiavat, ja turvalonkerot voi pestä pesukoneessa 60 asteessa. Ihan en mennyt tuonkaan ohjeen mukaan, vaan virkkasin koko lelun yhtenä palana, koska inhoan päättelyä ja yhteenompelua. :grin Nyt lapsen turvalonkero on jo pakattu varastoon muiden vauvalelujen mukana.
 
Itse odotan esikoista ja kovin optimistina olen kerännyt HIRVEÄN kasan kaikkia kivoja ohjeita mitä voisi neuloa ja virkata vauvalle tässä maaliskuuta odotellessa... Itseni tuntien veikkaan että melkoisen iso osa jää kyllä ihan sille haaveilun tasolle. Toistaiseksi valmiina tasan yksi tossu. :rolleyes: Tosin siinä nyt ei kauaa nokka tuhise kun tuollaisen pienen tekeleen aikaan saa niin varmaan tänään jo illalla saa tossu kaverin. Ja kaikkia kivoja peittoja, paitoja, pipoja ja makuupusseja kuvitelen saavani aikaan...

Lisäksi pistin juuri tilaukseen tutturenkaita ja tuttinauhaklipsejä, niin tuttunauhoja väkerrän pari varastoon. Klipsejä otin vähän ekstroja joten taidan tehdä myös lapasille nauhoja että ne pysyy tallessa jahka rupeavat vaunuista lentelemään... Ettei suurella vaivalla aikaansaamani lapaset sitten juuri häviä jonnekin matkan varrelle. :p Samaiseen tilaukseen löysin myös lelurenkaita, tai mitä lie monitoimirenkaita, sellaisia mistä visioin että voi kiinnittää vaikka rattaisiin tai turvakaukalon kaareen tai jonnekin niin voin kahden renkaan väliin virkata nauhan ja siihen roikkumaain kaikkea ihmeteltävää. Puhumattakaan kaikista ihanista pehmoleluista mitä voi tehdä! Kaverin kesäkuussa syntyneelle vauvalle virkkasin ristiäislahjaksi juuri norsuhelistimen.

Tosin tekeillä on parhaillaankin, tossun lisäksi, pari neuletakkia itselle ja huivi äitille että voisi nekin yrittää saada valmiiksi......... Varsinkin se huivi kun on pyöröpuikoilla niin pitäisi saada valmiiksi että saa puikot vapautettua seuraavaan projektiin. :grin
 
Itse olen yrittänyt vielä malttaa mielen. Pakko ollu kuitenkin jotain pientä jo väkertää maaliskuuvauvaa varten. Töppöset ja myssy olusi päättelyä vaille valmiina. Ohjeet neuletakista ja pöksyistä oottaa neulelankakorissa vuoroaan. Aiemmin olen ollut aika kovakin käsitöitä lähinnä neuloen tekemään, mutta nyt reuman puhjettua on joutunut rajoittamaan tekemisiä sormioireiden vuoksi.
 
Mä olen ompeluihminen ja suurimmaksi osaksi olenkin tehnyt kaikki tytön ja omat vaatteet itse. Kirjastoissa on yleensä hyvin kaavalehtiä esim. Ottobre on hyvä ja suomalainen lehti missä selkeät ohjeet. Myös Paapiin kaavakirja on suosittu mutta siinä kahta bodia lukuunottamatta tais koot alkaa 86 tai 92 senttisestä. Suomalaiset nettikaupat on pullollaan ihania kankaita ja suurin osa vielä suomalaisten suunnittelemia gots kankaita, ihanan tuntuisia ja hyvin kulutusta kestäviä.
 
Takaisin
Top