Imettävät kuumeilijat

Täälläkin stressaaja ilmoittautuu :D poika kaatui kk sitten suoraan otsa edellä lattialle..kuului kova räsähdys. Minä tietty ihan paniikissa, että nyt sen kallo halkesi! Äkkiä sairaalaan! o_O:hilarious: Mies kattoi kyllä taas kuin hullua.. Olen myös taitava pään sisällä miettimään erinäisiä kauhuskenaarioita.. ja sitten rupeaa itkettämään :hilarious: voi hyvä elämä!

Katjusha, mulla taisi mennä noin kuukausi siitä kun yöimetys loppui (yritystä ollut ennenkin, mutta poika oli todellinen yötissittelijä).

Nyt meillä vähentynyt imetys aikalailla yhteen kertaan vuorokaudessa. Iltaisin enää silloin tällöin kaipailee, mutta Aamulla tissi on tärkeä, kun poika on nyt viikon ajan nukkunut omassa huoneessa! :dance011 Kyllä parani niin meidän kuin myös pojan unet! Nukkuu läpi yön. Wooohoooo!

Tosiaan kuka testailee seuraavaksi? :)
 
Onneks siis oikeesti en oo ainoa sekopää tän mun luulotaudin kans :D mä oon myös itseni kans samanlainen, tutkin omaa kehoa välillä ihan liikaa ja kun oli vasta monta viikkoa maha kipee niin olin varma et suolistosyöpä on muhun iskenyt. Tai jos on monta päivää pää kipee, aivosyöpä jne. Jouduin kerran sairaalaan kun puutu oikea puoli naamasta, oikea käsi ja kohta alkoi jalka puutuu. Oottelin sairaalassa mri-kuvia ja mä varmasti 2h aikana kävin läpi kaikki aivoverenvuodosta infarktiin ja syöpään. Se oli se hetki jonka jälkeen oon alkanu pelkää kaikkia saakelin sairauksia. Ja kun hoitoalalla on niin kaikki oireet osaa aina yhdistää johonkin. Mut onneks se pelko laantua aika nopeasti, aika nopeesti sitä tajuaa kuinka typerä sitä on.

Ja mä vannon et kun lapset on isompia niin mä vaan stressaan sitä niiden liikenteessä liikkumista ilman mua. Nyt jo puristaa kurkkua kun ajattelee et vuoden päästä poika kulkee yksin kouluun. Onneks muutetaan landelle ja koulumatka on 1-6lk 400m valaistua pururataa :)
 
Tervehdys uusille!

Testattu on dpo7 ja dpo9 (tänään josta kuva) nega :sad001 Malttamaton täällä :greet025 Oli dpo5 olevinaan lupaavia nipistelyjä. Seuraavan kerran testaan sit maanantaina, mikäli sinne päästään (su pitäis menkkojen alkaa). Lämmöt olleen semi lupaavia, toisaalta tää on mies ja lapsi flunssassa ni voi olla et se on tulossa mullekin (on ollut työsarkaa noiden sairaiden kanssa tääl)

Zoria kp31/32? Dpo9 + 1,5v poitsu
 

Liitteet

  • IMG_6921.JPG
    IMG_6921.JPG
    828.7 KB · Katsottu: 109
Zoria, 9 vielä aikaista :) Odotellaan :Heartred

Joo kotikissa on ollu pahana. Jokaisesta vauvasta, varsinkin ekan viikon. Esikoisesta oli 2 viikkoa niin paha et välillä halusin oikeasti kuolla kun tuli kaikki ahdistavat ajatukset. Tosin mun isä kuoli 5 viikkoa ennen esikon syntymää joka varmaan vaikutti entisestään. Tästä vikasta oli niin paha ekat kaks päivää et olin lähellä etten potilashotellissa vienyt vaan lasta kätilöille et pitäkää hyvänä. Sit vasta kotona kun luin itun sivuja ja luin et mikä on d-mer niin tajusin et mistä se paha olo on johtunut. Vähänkö helpotti että tajusin etten vaan oikeesti sitä tietoisesti tehnyt :D
 
Ohoh, mä en ollut tuollaisesta D-MERistä kuullutkaan, mennyt ohi, kun ei ole ollut lähellä imettävää porukkaa oikein missään vaiheessa elämää... kuulostaa ikävältä vaivalta.
Taustaksi, että meille tuli tyttö piiiiiiiiitkän yrittämän päälle yli nelikymppisenä. Ympärillä olevat ihmiset lähettelee lapsiaan jo maailmalle, on siis eri jutut :joyful: No, onneksi tällä välin on tullut internet ja kaikki (melkein oikea?) tieto siellä!
 
Zoria: uutta testiä maanantaina, dpo 9 on aikaista vielä! :)

Twisted: oho, joo kuullut olen d-meristä kyllä, mutta itte oon onneksi säästynyt oikeastaan kaikilta ahdistus&masennus jutuilta lapsiin liittyen. Muuten mulla on lievää paniikkihäiriötä, joka ajoittain stressiin liittyen oireilee.

ON: kannoin kaikki pikkuvauvatavarat varastoon ja siivosin nurkat muutenkin beibe ja äitiyskamoista. Rennolla otteella siis tähän kiertoon. :D
 
Zoria: toivotaan että sieltä vielä viiva pärähtää! Vielä kuitenkin aikaiset testipäivät :)

Twisted: no vähemmästäkin saisin itselleni pääteltyä syövän! :D niin ymmärrän.
En ollut koskaan kuullutkaan mistään D-meristä! huh. kaikkea sitä kyllä vaan voi olla. Ihmiskeho on aikamoinen.

Eliza: kuulostaa aika hyvältä :) tuntuu että monilla auttaakin juuri tuollainen. Varsinkin jos laittaa vauvatavarat myyntiin :grinniin Hups sitä ollaankin raskaana! Hehe.. rennolla otteella pitäisi koittaa itsekin mennä. Liian helposti alkaa stressata tikuttamista sun muuta..
 
Siivoilu kuulostaa Eliza hyvältä! Mä kans möin tokan jälkeen kaikki ja 2kk ennen kun kuopus sai alkunsa möin mun "säästän tän iltatähteä varten" olevan pinnasängyn suojuksen ja sit se iltatähti tuli :D haha :D
 
Mulla tuo luteaali on tällä hetkel vaan 10 päivää, et siihen suhteutettuna ei kai dpo9 oo aikainen :confused004
Mut mikäli ei tärppää ni jos ees pidempi luteaali sit. Auttaiskohan siihen imetyksien vähentäminen? Aiemmin ollut kuitenkin se normi 14 päivää
 
Zoria, mulla on myös ollut lyhyt luteaali, jopa niin lyhyt, että epäilyttää koko ovulaation laatu. Testaamisen suhteen se onkin hankalaa, sillä useimmiten testeissä alkaa jotain näkyä 12-14 dpo riippumatta henkilökohtaisesta luteaalista. Sanotaanko näin, että eipä ole tarvinnut testailla, täti ehtii ensin!
Meillä on siis vasta eka muksu talossa, joten lienee viisainta muutama kuukausi säilyttää noita kamoja, vaikka ei olis tilaa säilytellä. Ei ihan vaivatonta ja ilmaista ole kerätä koko repertuaaria vauvavuotta varten. Jos ei olis ainaista lastenhoito-ongelmaa, voisin harkita jotain iltakoulun kurssia että tulis plussa :)
 
Twisted, tosi ikävä juttu toi d-mer! Ootko kuitenkin imettänyt?

Katjusha, samat ajatukset vauvakamojen säilyttämisestä. Kaveri plussasi jokin aikaa sitten niin olin ihan et jes, nyt saa vauvakamat sinne säilöön vähäks aikaa, mut sit se raskaus ilmenikin tuulimunaksi varhaisultrassa :sad001
 
Joo, oon imettänyt, kuopusta 6kk täysimetystä, aiempia 4kk täysimetystä ja toista kokoajan osittaisimetin. Mut mä oon nyt koko ajan tyrkyttänyt joka puolelle sitä että tulevia äitejä pitäisi jo raskausaikana oikeesti briiffata imetykseen säälittävää et neuvolassa ei puhuta muuta kuin et "aiotko imettää". Jos noi kaikki jutut käytäis läpi ennen kuin koko imetys alkaa niin vitsi moni säästyis murheilta ja voin vannoa et moni imetyspettymys jäisi tulematta kun tietoa ois jo etukäteen. Ennen kuin tiesin mikä on d-mer ja olin aivan paskana aina kun aloin imettää niin mä ajattelin et "perkele minä imetän vaikka saisin joka imetyksellä paniikkikohtauksen" ja sit kun 3 viikkoa synnytyksestä luin et mikä on d-mer niin mä olin ei saakeli, kunpa joku ois kertonut tän..
 
Enpä minäkään saanu tuon kummempia neuvoja. Ja olin jopa kättärillä 4 päivää synnytyksen jälkeen, niin en saanu muuta ohjetta kun "istu mukavassa asennossa". :bored: Kaiken tiedon oon itte hakenu ja kuullu muilta äiskiltä.
 
Sori tää omanapailu, mut lämmöt lupaavasti koholla näin illasta :eek: Edelleen voi kyl olla tätä tautia mitä meillä nyt on, mut olo ei kyl oo flunssainen. Nyt rupes kyl jännittää, kai se testi jo maanantaina näyttäis jotain, dpo12 silloin. Pitää sit lähteä testiä ostaa, kaikki käytetty mitä kotona ollut.
 
Pitäisköhän tehdä r-testi...

Nyt olis mun kuvitelmien mukaan dpo 9 (menkkoja ei siis ole, mutta sain viime viikolla bongattua ovisoireita).

Viikon verran on nippaillut alavatsassa... Olen saanut kuviteltua myös joukon muita raskausoireita. Ehkä ensi viikolla testailen.

Epätoivosta? Juu, kyllä olen. :)
 
Nenna: onnittelut menkoista!! :)

Kotikissa: jooo, testiä kehiin! Jee! :D

On: kp3, tylsää normieloa vain. Oon leikkiny pontevaa kotiäitiä ja siivonnu, pyykänny ja heilunu herukkapensaissa ahkerasti. Sitten kun keksis, mitä nuista marjoista tekis.. hyytelöä ja mehua jo tein ja viime vuotisista marjoista on kotiviinikin pöhisemässä. Paljaaltaan ei meillä herukat mee ja soseena siemenet ja ne mustat juttujutut häirittee hyvän mielikuvituksen omistavaa äiti-ihmistä.:nailbiting:
 
Takaisin
Top