Palautetta ja ideoita!

Antaa kovin huonon kuvan foorumista ja sovelluksesta kun eivät toimi.
Luulisi että viat korjattaisiin pikapuoliin ennen kuin ihmiset karkaavat toisiin foorumeihin. :sad001
Sääli, tämä on on ollut itselle ja monelle muulle ainoa vertaistuen paikka. Kohta pääse keskusteihin käsiksi enää ollenkaan, täten jään kaikesta ulos. :sad001
 
Juuh, eiköhän tää ollu tässä. Minä mitään selainta käytä vaan sen takia, että eivät appia saa kuntoon. Kielletty Facebookin maininta yms. pelleilyä, mutta kuitenkaan ei tarjota sitä toimivaa pohjaa.
 
Kaikki tekevät parhaansa jotta vika saataisiin korjattua mahdollisimman pian. Joskus vain vika on vaikeampi korjata. Mille hyvänsä sivulle voi tulla vaikeasti korjattavia vikoja eikä sille voi muuta kuin yrittää korjata se. Muistuttaisin myös että tämä (ainakin käsittääkseni) on ainoa vauva-aiheinen foorumi, jolla ylipäätään on mitään sovelluksia. Käytännössä siis ekstra-palvelu on jonkin aikaa poissa käytöstä. Se on toki ikävää ja ymmärrän harmistuksen, mutta en tiedä että muilla olisi tarjota sen parempaa. Sääli jos netin käyttö on niin hankalaa että on ennemmin ilman keskustelu-foorumia kuin odottaa että vika saadaan korjattua. Kaikissa puhelimissa on kuitenkin ihan valmiiksi asennettuna jonkinlainen selain.
 
No kyllä tämän foorumin käyttö on sillä selaimellakin yhtä tuskaa tällä hetkellä niiden mainosten takia. :/ Sen vuoksi sovellus on viime kuukaudet ollut ainakin itselläni entistä isommassa roolissa.

Mutta toivottavasti asiat saadaan pian korjattua.
 
Mulla on ollut ongelmia tasaisin väliajoin foorumille kirjautumisessa. Välillä it-osasto joutuu ihan buuttaamaan mun tilin yms. Koko kesänä en ole saatu kuvia ladattua tänne. Ja nyt ei ketjut toimi.

Eli ei todellakaan ole mikään uusi juttu tai lyhyen ajan ongelma.

Hyvä, että tarjolla on tällänen hieno extra-palvelu :)

Ja en kyllä kehuja ole selaimestakaan kuullut.. miksi siirtyisin sinne siis?
 
Mie käytän pelkkää selainta, enkä ole kyllä mainoksia kokenut hankalana. Kyllä mie maltan oottaa et noi mainokset latautuu ja selaan vasta sit, ei siihen kovin montaa sekunttia mee. Eikä mulla niin kiire ole etten joutas ottaa. Kokeilin joskus tota sovellusta ja en tykänny siitä yhtään, joten poistin sen ja pysyn selaimella täällä:)

Suuret kiitokset hyvästä foorumista, vaikka välillä tökkiikin:)
 
Mulla on ollut ongelmia tasaisin väliajoin foorumille kirjautumisessa. Välillä it-osasto joutuu ihan buuttaamaan mun tilin yms. Koko kesänä en ole saatu kuvia ladattua tänne. Ja nyt ei ketjut toimi.

Eli ei todellakaan ole mikään uusi juttu tai lyhyen ajan ongelma.

Hyvä, että tarjolla on tällänen hieno extra-palvelu :)

Ja en kyllä kehuja ole selaimestakaan kuullut.. miksi siirtyisin sinne siis?

Tällä hetkellä kannattaa käyttää selainta ihan siksi että sillä sentään näkee kaikki ketjut. Sitten kun ovat saaneet sovelluksen toimimaan kukin käyttää toki sitä mikä omaa silmää eniten miellyttää. :) Tai toki nytkin saa käyttää sovellusta jos kokee selaimen hitauden suuremmaksi ongelmaksi kuin tuon uusimman ongelman. Ymmärrän miksi sovelluksesta pidetään vaikka itse käytän ennemmin selainta. Voin vain toivoa että sovelluksen ongelma saadaan pian korjattua.

Kuvaongelma on tosiaan ollut pidempään olemassa ja jonkin aikaa tiedossa ja työn alla. Toinen IT-tuki-ihmisistä lupasi testailla asiaa menneenä viikonloppuna, mutta hän ei ole kertonut vielä uusimpia kuulumisia asian suhteen. Tuo onkin sitten minulle uusi ja ikävämpi asia jos kirjautumisongelmia on ollut samalla ihmisellä useammin kuin kerran. Ilmeisesti näitä on ollut pidemmän aikajakson aikana? Itse en ainakaan muista että sama käyttäjä olisi minua näiden suhteen useamman kerran lähestynyt?
 
Kyllä, pidemmän jakson aikana olleet ongelmani. Taisin pääasiassa hoitaa pahimpiin aikoihin Miramarian kanssa ongelmat.

Sen jälkeen kun on ollut sisäänpääsyongelmia niin en ole enää vaivautunut tekemään asialle mitään.
Odottelen 1pv-1vk josko sattuis antaa kirjautua sisään.
 
Ymmärrän, ettet Vargynja pysty kiiruhtamaan korjauksia, mutta käynpä silti sanomassa, että minusta alkaa tuntuu tosi kurjalta, kun nyt porukka on ruvennu miettii, voiko kuvia liittää ollenkaan, tuntee syyllisyyttä, jos kuvan lisäämällä saa sovelluksen käyttäjiltä ketjun lukkoon ja merkkejä on siitäkin, että joillain alkaa tulee jo ärsytyksiäkin muita käyttäjiä kohtaan noiden kuvien lisäämisestä, kun muilla alkaa sovellus sitten tökkiä. Aiheuttaa siis jo skismaa käyttäjien välille ihan turhaan!
 
Mutta viikonloppuna taisi kuvien lisääminen kyllä toimia pitkästä aikaa! Ainakaan ite en huomannu, että olis tullu mitään katkoa. Mutta ei se tietty hirveesti lämmitä, kun sovellus on muutoin kuvista ihan solmussa.
 
Testailin ja sain selville seuraavaa.

Jos app yrittää näyttää viestiä, jossa kuva on liitetty "direct image" nappulalla, tulee herja eikä ketju näy. Jos taas kuva on liitetty "attachment" nappulalla, ketju näkyy ongelmitta.

Tein kaksi ketjua testiluolan puolelle, joista toisessa on käytetty direct image -nappulaa, eikä se siis aukea appilla, ja toisessa ketjussa tismalleen sama kuva on liitettu attachment -nappulalla, ja ketju aukeaa.

Poistan tuosta tämän ketjun aiemmasta viestistä direct image -napilla liitetyn kuvan, ja johan alkaa tämäkin ketju taas näkymään appilla.

Ja jos joku ihmettelee, mistä nuo napit löytyvät, kuva napeista on liitteen kuvan yläreunassa.
View attachment 59277

Mikä puhelin sulla on käytössä? Ilmeisesti toi ongelma tulee vaan tietyillä puhelimilla kuvia liitettäessä, koska ainakaan mun iPhonessa ei edes oo tollasia vaihtoehtoja. Ketjut joihin on lisätty kuvia tolleen kyllä jumittaa myös.
 
Mikä puhelin sulla on käytössä? Ilmeisesti toi ongelma tulee vaan tietyillä puhelimilla kuvia liitettäessä, koska ainakaan mun iPhonessa ei edes oo tollasia vaihtoehtoja. Ketjut joihin on lisätty kuvia tolleen kyllä jumittaa myös.
Minulla on Android-puhelin.
 
Pistin (toivottavasti) vähän näkyvämpää tiedotusta aiheesta. Toivottavasti se auttaa edes vähän noihin kismoihin, kun on yhdessä paikassa selkeästi kerrottu mikä on tilanne.

Hienoa jos edes tuo kuvien lisäysongelma on poistunut. :) (Itse en sairastumisen takia ollut foorumilla viikonloppuna.) Sentään jotain saatu tehtyä vaikka tuo sovellusongelma se ikävämpi onkin.
 
Kiitoksia tiedosta.
Kovasti odotan että ihme tapahtuu ja IT-tuki saa asian korjattua. :)
Koska en osaa käyttää tätä selainversiota. Siinä syy miksi alun jälkeen vaihdoin sovellukseen. :D
Se on yksinkertainen ja voi siirtyä helposti paikasta toiseen puhelimella. Toisin kuin selain versiolla. Mutta eihän se auta kuin odottaa. :)
 
Minun mielestäni olisi reilua harkita joustamista siitä salaisten ryhmien aktiivisuusvaatimuksesta nyt, kun sovelluksen kanssa on tällaisia ongelmia. Monella pienen lapsen äidillä ei ole aikaa ja energiaa ruveta vaihtamaan selaimeen ja ruveta etsimään käyttäjätunnusta ja salasanaa.
 
Ylipäätään salaisten ryhmien aktiivisuutta ei mitenkään vahdita ylläpidon toimesta. Epäaktiivisia poistetaan vain toisten käyttäjien ilmoituksesta. Uskoisin siis että salaisissa ryhmissä osataan käyttää maalaisjärkeä eikä potkita pois käyttäjiä jotka eivät näe kaikkia keskusteluja. :) Jos tämän asian kanssa alkaa tulla ongelmia, jousto on toki paikallaan, mutta en lähde tekemään virallisia poikkeussääntöjä tässä kohtaa. Viimeisimmät mitä olen poistanut ryhmistä on joka tapauksessa olleet epäaktiivisia useamman kuukauden.
 
Kuulostaa ihan reilulta.

Meidän ryhmästä tosiaan on väkeä potkittu vuosien varrella aika pienelläkin marginaalilla, eli kaipa ryhmässä on sitten joku, joka tykkää jatkuvasti muiden viestimääriä kytätä ilman armoa.
 
Mut eikö se kummiskin oo ihan reilua että on samat säännöt kaikille. Salaisiinhan pääsee takaisin kun taas ehtii olla aktiivisempi. :)
Samat säännöt toki kaikille, mutta säännöissä voisi oll vaikkapa päiväys, jonka jälkeen ihmisiä ei enää potkita ulos. Vaikkapa vuosi aktiivisuutta salaisessa ryhmässä, tms. Ihan samoin kuin säännöissä on olemassa myös päiväys, jonka jälkeen ei uusia enää oteta salaiselle puolelle, vaikka olisi kuinka aktiivinen tahansa.

Minä tiedän aivan täsmälleen, että jos minut joskus potkitaan pois sen vuoksi, että ehdin kirjoittamaan vain 9 viestiä kuukauden aikana (tällaisia meiltä on potkittu), niin tuskin enää palaisin takaisin, vaikka olenkin kirjoittanut pari tuhatta viestiä. Tällaisen vuoksi salainen ryhmä näivettyy ja kuolee pois. Yksikään ei kai ole ryhmäämme enää palannut pois potkimisen jälkeen.

Tässäpä ehkä haaste vau-foorumeille: miten saatte palaamisen helpommaksi ja houkuttavammaksi, ja pois potkinnan vähemmän loukkaavaksi? Miten olisi vaikka muistutus viestimääristä ensimmäisen rajan alittavan kuukauden jälkeen?
 
Takaisin
Top