Oireita...

Okei kiitos tiedosta! :) yöllä tätä olu tullu itsestään ja kun puristaa niin tulee kanssa. Täytyy pitää näpit irti niistä ettei ala supisteleen.. :D
 
Aaa että, tänään tuli painekipuvatsan lisäksi uusia kipuja. Tasaisesti on aamusta asti tullut sähköiskumaisesti vihlaisu/nipistystunne navasta alaspäin. Soitin neuvolaan viime viikolla taas ja kyselin, että mitä pitäis tehdä. Sain lääkäriajan ens viikolle. Nyt on kivut alavatsalla jatkunu samalaisina joku kuus viikkoa. Nice... Onneks tunnen liikkeitä myös hyvin koko ajan, joten alivuokralaisella on hyvä meininki. Olis vaan kiva, jos löytyis jotain helpotusta kivistyksiin. Nyt rv 19+6.
 
Mulla on jatkuva päänsärky ja turvotus kaverina. Selkeesti kasvot ja nilkat turvoksissa, mutta asialle ei oikein voi tehdä mitään, koska paineet on alhaiset ja pissa aina puhdas. Supistelut on kans aikalailla jokapäiväinen oire, sekä selkäkipu joka kyllä on enemmänkin poltetta + liitoskipuja. Välillä on niin kipeitä tuikkasuja alapäässä, että voi hyvänen aika!

Luulen, et nää oireet on just vaan näin aikasin sen takia, kun kolmas jo kyseessä ja edellisistäkin ollut jo melko aikaisin kaiken maailman oireita. Ens keskiviikkona lääkäri saa kyllä kurkata, et mikä tilanne kohdunsuulla, mut luulen ettei mitään ihmeellistä. :)
Rv 23+0 menossa nyt.
 
Mulla kans ollu turvotusta alusta asti ja paino senkun nousee vaikka en oo mitenkään enemmän syöny. Kaikissa raskauksissa ollu sama homma. Mua on tän kesän vaivannut tosi kova siitepölyallergia, normaalisti en oo allerginen. Kkokoajan aivastuttaa, silmät vuotaa ja räkä valuu.
 
Tähän mennessä ei keskiraskaudessa ole ollut mitään oireita, mutta eilen alkoi alavatsan vihlonta. Edellisessä raskaudessa oli samaa viimeisellä kolmannekselle: aina jos käveli vähänkään pidemmän matkan alkoi vihloa, mutta vihlonta loppui heti kun pysähtyi. Eilen tein sen verran pitkän kävelylenkin, että olisiko siitä tullut. Nyt vihloo joka askeleella... Toivottavasti ei kestä kovin pitkään.
 
Mulla on alkanu selkäkivut vaivaamaan. Tuntuu että vain pieni lepo ja selälleen oikaseminen auttaa. Tukivyö on ollu käytössä nyt töissä (lähihoitaja vanhainkodilla). Onko jollaki vinkata muitaki keinoja?
 
Täällä unettomuus vaivana :sad001 :sad001 joka toinen yö nukun hyvin ja joka toinen huonosti. Hyörin ja pyörin ja ei löydy hyvää asentoo, on kylmä ja on kuuma ja hohhoijjaa. Päivällä menee sekunnissa hermo jos lapset kiukkuaa kun on niin sairaan väsynyt :sad001 mikähän tähänkin auttais vai auttaako mikään?! :sad001
 
Lyytikäinen, mulla on vanhat lannerangan krempat palanneet nyt, kun selkä on mennyt vielä enemmän notkolle. Jouduin olemaan reilun viikon saikullakin, kun en pystynyt enää kumartelemaan. Kävin osteopaatilla ja se auttoi, tosin apu ei tietenkään ole kovin pitkäaikaista vatsan kasvaessa huimaa vauhtia. Äitiysjoogasta olen myös saanut vähän apua. Olen itsekin miettinyt tukivyötä, puristaako se istuessa?
 
Tukivyö auttaa kyllä, mutta itse en ainakaan pysty sitä istuessa käyttämään eli se on sitten sellaista edestakaisin pukemista ja riisumista... Mutta kannattaa kyllä koittaa ja niistä perus anitan babybelt ja vastaavista kevyistä tukivöistä ei oo mulle ainakaan ollut mitään iloa eli kannattaa hankkia kunnollinen :-)
 
Mä hankkisin muutama viikko sitten tukivyön ja siitä on tosi paljon ollut apua! Se on sellanen säädettävä mikä menee koko raskauden, bella bambinasta tilasin ja on ihan ookoon näköinenkin että kehtaa vaatteen päälläkin käyttää. Aikaisemmissa raskauksissa oon sairaalan välinehuollosta lainannut ja niistä ei olkut mitään hyötyä, tuntuivat inhottavilta istuessa ja oli hankala pukea. Tän kanssa pystyy istumaan ja helppo pukea. Mulla ollut selkäongelmia ja sit toi vyö vähän niinkun nostaa mahaa ylöspäin niin mulla helpotti vielä paineentuntuakin :)
 
Onko muilla migreeni pahentunut? Mulla on tähän viikkoon asti mennyt ihan hyvin, mutta tällä viikolla olenkin viettänyt jo kolme iltaa sängyn pohjalla. Luojan kiitos mies on vielä lomalla ja voi puuhata pojan kanssa. Mä oon siis ollut päivät töissä ja illat vaan silmissä vilisee ja särkee. Työt alkoi tällä viikolla loman jäljiltä ja matalapaine varmaan tekee osansa, joten toivon että tää tästä helpottaa. Ens viikolla mies palaa töihin ja sitten oonkin illat kahdestaan tuon ikiliikkujan kanssa. Jos jollain olis vastaavia kokemuksia, kuulisin mielelläni millaisia ohjeita olette saaneet migreenin kanssa pärjäämiseen kun normilääkkeitä ei voi syödä. Tai mikä teillä on auttanut ennaltaehkäisyssä?
 
Lohdullista kuulla, että muillakin alkaa olla jotain kremppoja, kun itse oon kohta 3kk kärsinyt alavatsan kivuista. Oon käyttänyt tukivyötä ja kävin äitiysfysioterapiassa. Kätilö ja fyssari oli kumpikin sitä mieltä, että on kyse kohdun kannatinten (tarkemmin liereä ligamentti) kasvukivuista. Kätilö sanoi, että pitäis helpottaa viikkoon 25 mennessä, joka alkoi tänään. Fyssari neuvoi rentoutuksia ja venytyksiä, joita oon koittanut muistaa tehdä. Nyt kun menin töihin, niin en oo ehtinyt huomata kipua niin paljon tai sitten se on vähentynyt.
 
Tuntuu ettei aineenvaihdunta toimi enää yhtään. Kun syö jotain niin ruoka ei laske eikä sula ollenkaan, närästää ja turvottaa ja vatsa ei toimi kun harvoin. Oon koittanu juoda tosi paljon vettä ja syödä säännöllisest ja pienii annoksii mut silti. Yök mikä olo :yuck:
 
Mulla on minimanaatti ihan päin vastoin.. :O syön jotain niin pitää olla vessa lähellä :/ koko ikäni tosin kärsiny ummetuksesta, joten tavallaan hyvin tyytyväinen tähän muutokseen, mutta liika on liikaa :D
 
Mä jatkan tätä alavatsakipuiluani. Kävin tänään aiheesta toisen kerran lääkärillä, kun sattuu vaan niin paljon, että aloin miettiä, että aukeeko tuolta jo paikat. Kaikki oli kuitenkin, onneksi, hyvin, ja kyseessä liitoskivut. Lääkäri sanoi, että voi äityä niinkin koviksi, ettei pysty kävelemään.
 
Lahja. Tsemppiä kipujen kanssa ja toivottavasti helpottais.. :Heartred
 
Aikamoista polttelua alaselässä ollut koko päivän. En sit tiedä onko supistuksia vai mitä, ei oo aikasemmissa muistaakseni tämmöstä ollut. Heti kun nousee seisomaan tai kävelee niin alkaa. Ei nyt luulis mitään liitoskipuja tuolla kohden olevan mut oiskihan jotain kohdunkasvukipuja o_O
 
Aikamoista polttelua alaselässä ollut koko päivän. En sit tiedä onko supistuksia vai mitä, ei oo aikasemmissa muistaakseni tämmöstä ollut. Heti kun nousee seisomaan tai kävelee niin alkaa. Ei nyt luulis mitään liitoskipuja tuolla kohden olevan mut oiskihan jotain kohdunkasvukipuja o_O

Miten on sulla kivut jatkuneet tai tasaantuneet? Itsellä paheni niin, etten enää pystynyt kävelemään, enkä oikein istumaankaan. Tuli ihan polttelevia supistuksia säännöllisesti raskausviikolla 28. Olin estotipassa pari vrk ja kun se lopetettiin, kipeet supistukset on jatkunu. Tuskaa on.
 
Takaisin
Top