Mitkä ovat teidän taaperonne mieli puuhia/ lempi leikkejä?

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Näin taaperon vanhempana minua kiinnostaa millaisia lempi puuhia teidän muiden taaperoilla on? Lähipiirissäni kun on monta taaperoa, niin on ollut kiva huomata millaisista asioista toiset lapset ovat kiinnostuneita. :)

Oma tyttöni tykkää tosi paljon rakennella legopalikoilla ja leikkiä leikkikeittiöllä. Ja myös väritys ja piirrustushommat ovat mieluisia puuhia. Tyttö on tosi innokas potkimaan/ heittämään palloa ja tällä hetkellä nuo pallot ovat ihan ykkösasia hänelle. Leikkejä joista hän ei ole vielä ainakaan innostunut on mm. nukkeleikit. Eikä tv:nkään katselu kiinnosta juuro yhtään, mikä ei sinäänsä minua haittaakaan. Siskollani on taas saman ikäinen tyttö mitä minulla eli vajaa 2-vuotias, niin hän ei tekisi mitään muuta kuin leikkisi nukeilla. :grin
 
Ihana ketju!

Meidän kohta kolme vuotias poika tykkää leikkiä piilosta. Yleensä tosin hänestä on paljon kivempaa tulla löydetyksi kuin että häntä etsitään eikä siis mene kovin hyvään piiloon saatika pysy siellä hiljaa paikoillaan, mutta sitten on hauskaa kun otetaan peitto pois sängyssä pomppivan höpsön päältä. :D Lukeminen on kanssa ollut oikeastaan aina ollut yksi suosikkipuuha. Muuten mielitouhut vaihtelee, mutta lukeminen on pysynyt. Yhdessä vaiheessa esim teki jatkuvasti palapelejä, mutta nyt ei meinaa mielenkiinto riittää edes pieneen. Ulkona haluaa aina leikkipuistoon vaikka metsässäkin on kivaa sitten kun hänet sinne kiikuttaa. Puistossa pitää aina keinua ja kiipeillä ja keinulauta on kova juttu myös. Joskus hän puistossa lähestulkoon asui hiekkalaatikolla, mutta tällä hetkellä ei hiekkalaatikolla ehdi yleensä käydäkään.
 
Meidän pian 2v taapero tykkää nyt aivan erityisesti autoista. Kaikki autolelut ovat se juttu. Kun isän kanssa päivittäin kulkevat työmaan ohi on myös nosturit ja kaivurit tulleet tutuksi.
Keittiöleikit ovat toinen. Hän tekisi ruokaa vaikka ja kuinka! :)
Lisäksi piirtäminen on yksi mieluisimmista asioista ja pienen piirustukset koristavatkin jääkaappiamme. Hän ihan itse ne vie ja kiikuttaa sinne.
 
Meillä muistettiin että lelujakin on olemassa. :D Ei hetkeen ole paljoa niillä leikitty, mutta nyt on aina iltaisin kova kerääminen. Suosikkeja on juna, autot ja leikkityökalut. Miitu, meilläkin keittiöleikit on yksi kestosuosikki. Leikkihella ja astiat on olleet kovassa käytössä sekä kotona että hoidossa. :) Joskaan nyt ei ole hetkeen leikitty niitä ainakaan kotona. Tuntuu nämä innostukset tulevan ja menevän ja taas tulevan.
 
Takaisin
Top