Vyöhyketerapia ja synnytyksen käynnistyminen

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Hei! Onko joku käynyt vyöhyketerapiassa raskauden loppuvaiheessa sillä periaatteella, että synnytys käynnistyisi?
Itselläni tilanne se, että vauva on normaalia isompi ja käynnistys tulee näiltä kyseeseen, ellei vauva nyt satu syntymään itsekseen ennen la:ta. Olen alkanut tosissani miettimään, että mitä luonnollisia keinoja voisin kokeilla, jotta synnytys käynnistyisi ja monia keinoja tiedän, mutta esikoisesta ei suursiivoukset, 3 s:n keino tai vadelmanlehtitee auttaneet.. Ja siis vyöhyketerapia tuli itselle siitä mieleen, kun ystävän pikkusisko kävi la:n lähettyvillä vyöhyketerapiassa ja synnytys käynnistyi vuorokauden sisään. Voi olla, että kyse on ihan pelkästä tuurista tai sitten ei. :)
 
Sen verran haluan korjata että vadelmanlehtitee ei käynnistä synnytystä vaan sen tarkoituksena on vahvistaa kohdun lihaksia, jotka siten tehostaisivat supistuksiakin. Sitä olisi kuitenki juotava useampi viikko ja 4-5krt päivässä :) ja se auttaa myös kohtua palautumaan paremmin synnytyksestä :)
 
Sen verran haluan korjata että vadelmanlehtitee ei käynnistä synnytystä vaan sen tarkoituksena on vahvistaa kohdun lihaksia, jotka siten tehostaisivat supistuksiakin. Sitä olisi kuitenki juotava useampi viikko ja 4-5krt päivässä :) ja se auttaa myös kohtua palautumaan paremmin synnytyksestä :)


Muotoilimpas lauseeni tyhmästi. :facepalm::grin Joo kyllä siis sen tiesin, että vadelmalehtiteetä tulisi juoda pitkään ja säännöllisesti.:) Mutta tuo olikin sinäänsä uutta tietoa minulle, ettei se sinäänsä käynnistä synnytystä, vaan tehostaa noita supistuksia.Kiitos siis tästä tiedosta! :happy:
 
Joo aika paljon ihmiset luulee virheellisesti että se käynnistäisi synnytyksen ja pettyvät kun ei toimikaa. Mutta muuten kyllä suosittelen lämpimästi kyseisen teen juomista :) ja omasta mielestä on myös hyvänmakuista :)
 
Täällä kanssa miettinyt akupiste- / osteopaattista tms hoitoa, jotta saisi toukan pihalle.
Nyt mennään 40+3.

Itse tiedän muutamia joilla on jokin vastaava hoito tai ihan vain jalkahoito auttanut synnytyksen luonnolliseen käynnistymiseen.

PK-seudulla muutamat tarjoavat kyseisiä hoitoja.
 
Mulla tänään rv 41+1 ja kävin tänään ekaa kertaa vyöhyketerapiassa. Ja huomenna menen vielä uudestaan, jos synnytys ei oo ennen sitä käynnistynyt kunnolla. Terapeutti paineli jalkapohjasta ja korvanlehdestä jotain tiettyjä osiaja huomasi, että vauva on pian syntymässä. En muista mikä kohta se oli, mutta se kohta taisi kertoa kohdun tilasta tms. Hän siis veikkasi synnytyksen käynnistyvän 48 tunnin aikana. Itse oon ehkä vähän skeptinen, mutta saa nähdä miten käy.:nailbiting::grin
 
Mulla tänään rv 41+1 ja kävin tänään ekaa kertaa vyöhyketerapiassa. Ja huomenna menen vielä uudestaan, jos synnytys ei oo ennen sitä käynnistynyt kunnolla. Terapeutti paineli jalkapohjasta ja korvanlehdestä jotain tiettyjä osiaja huomasi, että vauva on pian syntymässä. En muista mikä kohta se oli, mutta se kohta taisi kertoa kohdun tilasta tms. Hän siis veikkasi synnytyksen käynnistyvän 48 tunnin aikana. Itse oon ehkä vähän skeptinen, mutta saa nähdä miten käy.:nailbiting::grin
No miten kävi? :grin
 
Kävin tosiaan vyöhyketerapiassa ensimäisen kerran rv 41+1, jonka jälkeen ei ilmennyt oikein mitään oireita. Kävin seuraavana päivänä tehostekäynnillä ja sitten seuraavana yönä klo 2 synnytys käynnistyi. Eli ekasta käynnistä oli kulunut 32 tuntia, kun synnytys käynnistyi, kun vyöhyketerapeutti arvioi,että 48 tunnin kuluessa synnytys käynnistyisi. Mulla oli heti aika kipeät supistukset ja klo 5 me saavuttiin synnärille. Ja vauva syntyi klo 7.34. Eli kyllä mä uskon ainakin jossain määrin, että vyöhyketerapiasta saattoi olla apua. :) Ja suosittelen ainakin niille kenellä menee raskaus la:n yli ja ketkä johtuvat käynnistykseen.
 
Muokattu viimeksi:
Pidetään tämä siis mielessä! :) Eihän noita toisaalta tiedä, auttaako oikeesti, mutta jos nimenomaan ei haluaisi kokea käynnistystä sairaalassa niin.. Olen avoin muille ideoille :D
 
Joo meillä ainakin mies oli tosi skeptinen ja sanoi, ettei usko synnytyksen käynnistyneen terapian seurauksena. Mutta mä taas ainakin vähäsen uskon siihen ja mikä parhainta, niin vältyin käynnistykseltä. :)
 
Joo meillä ainakin mies oli tosi skeptinen ja sanoi, ettei usko synnytyksen käynnistyneen terapian seurauksena. Mutta mä taas ainakin vähäsen uskon siihen ja mikä parhainta, niin vältyin käynnistykseltä. :)

Oii että, itse tässä juuri tuumin etten haluaisi hirveästi yli lasketun ajan tämän menevän kun sen verran veljeänsä kookkaampi tapaus.
Itse uskon kyllä vyöhyketerapian/akupunktion voimaan ja kiva kuulla että ainenkin Sohwia sun kohdalla selkeästi tuo toimi! :)
 
Oii että, itse tässä juuri tuumin etten haluaisi hirveästi yli lasketun ajan tämän menevän kun sen verran veljeänsä kookkaampi tapaus.
Itse uskon kyllä vyöhyketerapian/akupunktion voimaan ja kiva kuulla että ainenkin Sohwia sun kohdalla selkeästi tuo toimi! :)


Kyllä tuo vyöhyketerapia selkeästi toimi, sillä itsellä ei ollut mitään oireita synnytyksen käynnistymisen suhteen ja vyöhyketerapian jälkeen oireet alkoivat aika pian ja etenivät nopeasti. Olen kyllä kaikille suositellut vyöhyketerapiaa, niin synnytyksen käynnistymisessä ja lisäksi vauvan mahakivuissa, sillä molemmissa asioissa on ollut hyötyä. Ja mikä parhainta oli se, että vältyin käynnistykseltä, sillä se oli se pahin juttu mitä pelkäsin.
 
Mulla toimi kanssa! Kävin rentouttavassa ja käynnistävässä hoidossa ja n. 13 tuntia myöhemmin synnytys käynnistyi (41+3).
 
Takaisin
Top