Milloin olette siirtäneet vauvan omaan huoneeseen nukkumaan?

Sohwia

Sanavalmis juttuseppä
Marraskuunmammat 2015
Elomammat 2017
Minua kiinnostaisi, että milloin olette siirtäneet vauvan omaan huoneeseen nukkumanaan? Heräilikö vauva vielä omaan huoneeseen siirrettäessä öisin vai nukkuiko vauva jo yön heräämättä?
 
Meillä siirryttiin omaan huoneeseen 1.5-2v iässä.. Joten ei ne enää vauvoja oo ollu :) lasten huoneeseen siirtymisessä oon pitäny kriteerinä et nukkuu yöt läpeensä et ei tarvii pompata kahden huoneen väliä... Ainut haaste ollut itse nukahtaminen, mutta se kestänyt yleensä viikon siirron jälkeen...
 
Meillä kaksoset olivat 8kk, kun eivät enää mahtuneet samaan pinnasänkyyn nukkumaan häiritsemättä toisiaan ja oli pakko siirtää tytöt omaan huoneeseen (meidän makkariin ei mahtunut kahta pinnistä). Samalla lopetin yöimetyksen ja pidettiin unikoulu, sillä tytöt heräilivät parikymmentä kertaa yössä.. jokunen viikko meni, että unet rauhoittuivat, mutta vasta lähempänä vuoden ikää öistä tuli kuin taikaiskusta kokonaisia.
 
Meillä molemmat lapset siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan n. Vuoden ikäisenä. Nukkuivat paremmin siellä kun ei muiden kulkemiset haitannut.
 
Meil siirty muksu kuukauden ikäsenä omaa huoneeseen nukkumaan ja siitä 2viikkoa heräili yöllä syömään. 6viikon ikäsenä 3vrk kestäneesen tiheää imuun lopetti muksu yösyömiset ja rupes nukkuu täydet unet. Oli tälle mammalle pikku shokki ku eka syödää kolme vuorokautta putkeen kahen tunnin välein ja sit yhtäkkiä nukuutaki koko yö syömättä :D
 
Kiitos vastauksistanne! :happy: Meillä tyttö 11 kk ja nyt oon saanut kuluneen 1,5 viikon ajan yösyömiset lopetettua ja tyttö nukkuukin koko yön omassa sängyssä. Mutta edelleen tyttö heräilee öisin n.3-4 kertaa ja olenkin tässä miettinyt, että olisiko tässä auttanut myös se, että lapsi nukkuisi omassa huoneessa. Ainoa ongelma tässä on se, että meillä ei ole lapselle omaa huonetta vielä ainakaan. :grin Toki isomman kodin osto edessä lähikuukausina eli tyttö olisi varmasti n. vuoden ikäinen siirtyessä omaan huoneeseen. :)
 
Meidän poika taisi olla vähän päälle vuoden kun sai oman huoneen. 1v ja 1-2kk... Asia toteutettiin niin että itse siirryimme nukkumaan olohuoneeseen ja poika sai makuuhuoneen omakseen. Varmaan poika olisi jo aiemmin ollut siihen valmis, mutta vasta tuolloin keksittiin miten saadaan asia toimimaan ja huonekalut järjesteltyä. :D Yöt rauhoittuivat kummasti sen jälkeen. Sitä ennen poika oli heräillyt aika paljonkin öisin. Siirron jälkeen poika heräsikin vasta aamuyöllä, jolloin hain tissille ja jatkettiin unia yhdessä.
 
Noin yhden vuoden iässä muistelen että olisivat siirtyneet omaan huoneeseen nukkumaan. Pienempi sitten ehkä vähän alle vuotuisena, siskon kanssa samaan huoneeseen.
 
Joskus 8-9-vuoden iässä olisi tarkoitus. Ei hän kyllä silloin enää vauva ole.

Muoks. Nyt lapsi on 2 v ja nukkuu edelleen perhepedissä, eli ainakaan vielä ei häntä ole siirretty edes omaan sänkyyn.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä poika just täytti 1v ja oltais haluttu siirtää nyt omaan huoneeseen, mutta ei vielä voida kun yläkertaan pitäis tehdä remppa ennen kun siellä ruvetaan nukkumaan. Kesän aikana kaiketi remppa tehdään ja sitten pojalle on oma huone. :)
 
10kk, mutta 1v palasi takaisin meidän huoneeseen. :hilarious: äiti ei jaksanut enää juosta öisin huoneesta toiseen.
 
Noin 1v. iässä siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan. Yöheräilyä saattoi olla ja saattaa nytkin joskus olla, riippuen, mikä vaihe menossa. Nyt poika 1v.1kk. Pääsääntöisesti nukkuu kyllä yöt heräämättä. Itse koen, että paremmin nukkuu omassa huoneessaan, kun saa olla rauhassa eikä herää esim. isänsä herätyskelloon aamuisin jne.
 
Meillä ei oo pojalle omaa huonetta mutta oltais varmaan vuoden ikäisenä siirretty omaan huoneeseen. Uskon, että olisi pärjännyt hyvin, koska nukkuu useimmiten hyvin :)
 
Kolmen kuukauden iässä siirtyi. Pelkällä rintamaidolla tyttö silloin oli, joten kyllä silloin yölläkin tankattiin.
 
Nukun vielä 4 vuotiaan kanssa samassa sängyssä / huoneessa. Vasta nyt poika on välillä ollut valmis nukkumaan yksin omassa sängyssään, jolloin olen nukkunut samassa huoneessa patjalla.
 
Poika oli 5kk, kun siirrettiin pinnasänky omaan huoneeseen. Kertalaakista parani kaikkien yöunet. Poika tuppasi vanhempien makuuhuoneessa heräämään herkästi kaikkiin pieniin ääniin. Omassa huoneessa nukkui illasta aamuun hyvät unet. Yösyönnit lopetettiin reilun puolen vuoden iässä.
 
En vielä tiedä. Nyt vauva, 8 kk, heräilee vielä monta kertaa yössä syömään tai itkemään hädissään. Ja on muutenkin nukkunut aina erittäin huonosti. Ja yläkerta on vielä kokonaan remontoimatta, eli ennen sitä ei voi muuttaa omaan huoneeseen. Se tuskin ainakaan pariin vuoteen on mahdollista toteuttaa, on sen verran iso projekti. Eikä toki ihan pieni lapsi yksin yläkerrassa voisi nukkua muutenkaan.
 
Meillä tyttö 6,5kk muutti omaan huoneeseen alakertaan. Samaan loppui viimeisetkin yösyömiset.

Kevyt unikoulu auttoi ja kaikki on tyytyväisiä.
 
Takaisin
Top