Imetysliivit ja imetys

Miten aikaisin olette hankkineet imetysliivejä? Itsellä LA huhtikuussa ja pohdin kannattaako vielä liivejä hankkia vai vasta kun maito nousee ja ehkä rintojen koko sitä mukaa kasvaa?
 
Mulla oli vanhoja liivejä käytössä aluksi ja tilasin netistä uusia synnytyksen jälkeen kun näin kuinka isoiksi rinnat tulivat.. en nyt muista tilasinko ellokselta vai mistä..
 
Mä hankin ihan loppuraskaudesta kappahlista kahdet imetysliivit, ja niillä on tähän asti menty, sattumalta sopivat.
 
Mä ostin loppuraskaudesta yhdet ku ei vanhat enään menneet. Nyt ne samaiset liivit on aika jämptit ku on maito noussu..
 
Mä menin alkuun melkein koko ensimmäisen kuukauden ilman liivejä. Mulla oli käytössä vaan h&m imetystoppeja. Käytän niitä nytkin melkein koko ajan kotioloissa. Niihin saa kiinni kuitenkin liivinsuojukset, jotka mulla ainakin ovat ihan must. Viime viikolla 5 viikkoa vauvan syntymästä kävin sit ostaa ihan kunnon imetysliivit. Panostin laatuun ja mukavuuteen ja kävin erikoisliikkeestä saumattomat, kaarituettomat liivit.
 
Voin kans suositella noit h&m imetystoppeja ! Käytän niit erityisesti öisin ku sillo liivit tuntuu ahdistavalta :)
 
Joo HM imetystopit on hyviä! Mä en käytä kotona lainkaan liivejä, ihan normitoppia, joskus harvoin imetystoppia.
Samoin en oo ees ostanut imetysliivejä (parit aivan liian pienet ostin syksyllä, käyttämättömät ja laput kiinni ni saan kyl myytyä ne).
Oon ostanut lähinnä urheilurintsikoiden tapaisia liivejä jotka tukee mut tarpeeksi joustavia et voi vetää tissin niistä esille. Samoin niissä pitää olla täytettä että ei näy nännit läpi ja voi tarvittaessa käyttää liivisuojia ilman et niiden muoto näkyy paidan läpi.
Sit oon ostanut vaan ihan normirintsikoita, kun oon huomannut et yhtä helppo niidenkin kanssa on imettää. Ja koska liivejä käytän vaan kotoa lähtiessä, ei aina edes tarvi miettiä imetyksen kannalta, kun ei vauva joka kerta oo mukana.
 
Mäki käytän kotona imetystoppeja, h&m on hyvät mutta kun olen isorintainen niin olen kokenu kappahlin imetystopit paljon tukevammiksi. Ne kylläkin maksaa enempi mutta tissit pysyy paremmin paidan alla :hilarious:
 
Kiitos kaikille vinkeistä! Päädyin hankkimaan valmiiksi yhdet liivit ja ilmeisesti pitää testata myös nuo paljon kehuja saaneet imetystopit. Lisää sitten tarpeen mukaan.
 
Pakko hehkuttaa, kävin Lindexillä liiviostoksilla. Oon viimeseen asti liiviostosvihaaja, ikinä ei meinaa löytyä sopivia ja tuhannen ärsyttävää se sovittaminen... No nyt yhdet piti ostaa mutta löytyi niin hyvät että ostin kerralla kolmet (eri väreissä, tietty) :grin

Entuudestaan mulla oli parit "oikeat" imetysliivit ja lisäksi muutamat joita pystyi jokseenkin käyttään imettäessä, mutta nää uudet on ehdottomasti parhaat tähän asti :)
 
Pakko hehkuttaa, kävin Lindexillä liiviostoksilla. Oon viimeseen asti liiviostosvihaaja, ikinä ei meinaa löytyä sopivia ja tuhannen ärsyttävää se sovittaminen... No nyt yhdet piti ostaa mutta löytyi niin hyvät että ostin kerralla kolmet (eri väreissä, tietty) :grin

Entuudestaan mulla oli parit "oikeat" imetysliivit ja lisäksi muutamat joita pystyi jokseenkin käyttään imettäessä, mutta nää uudet on ehdottomasti parhaat tähän asti :)

Oliko minkälaiset ja oliko kalliit? Onko niissä silleen täytettä ettei nöpöttävät nännit paista läpi? :grin
 
Ei mun mielestä olleet kalliit. Hintoja en enää ihan tarkkaan muista... Yhet oli semmoset topatut joista ei paista läpi ja ne makso vähän reilu pari kymppiä. Toiset oli ohuemmat, niistä voi kyllä näkyä läpi mutta sitten kun laittaa liivinsuojat niin ainakaan mun mielestä ei näy... ne ohuemmat oli vähän huokeammat, oisko ne olleet sitten sen pari kymppiä per liivit.
 
Mä ostin ekat imetysliivit kolme kuukautta ennen laskettua aikaa. Myykännmukaannoli hybänaika ostaa kun rinnat oli kasvanut mutta ei liian paisuneet :D alun pinkeyden jälkeen ne istuukin tosi hyvin :)
 
Onko täällä imetyksen lopettaneita? Täällä vauva 6,5kk ja asia pohdinnassa ihan vaan itsekkäistä syistä.. Rintaraivarit, hidas heruminen yms yms taustalla.
 
Meillä oli tosi haastavaa tuossa neljän-viiden kk iässä imetys ja mietin monesti et miten tätä jaksaa. Mut nyt loppuneet rintaraivoilut kokonaan kun säännöllisemmin syöty kiinteitä, tyyliin aamu- ja iltapuuro vakiona. Helpotti ihan tosi paljon. Ikää nyt 6kk.
Mut kyllä toi kuus ja puoli kuukautta imetystä on jo tosi hyvin ja mun oma mielipide on et jos oma jaksaminen kärsii tosi pahasti ni ei siinä imetyksessä oo mieltä.
 
Takaisin
Top