Mikä omassa lapsessa potuttaa?

Aiarana

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Meidän vanhempien kuuluu rakastaa lapsiamme, olivat he millaisia tahansa, mutta kaikkia heidän tekemisiään ei tarvitse rakastaa. Mistä et pidä omassa lapsessasi, mikä hänessä tai hänen tekemisissään ärsyttää?

Minua ärsyttää kun lapseni kiljuu. Se käy korviin ja hän tekee sitä ihan tahallaan, kun tietää kuinka meitä keljuttaa.

Toinen ärsyttävä tekeminen on nenän kaivaminen ja rään syöminen.
 
Se kun tekee tietentahtoin semmosia asioita mitä on kielletty sen tuhat kertaa aikasemmin, kuten tänään 4 lapsen voimin lattialle tyhjennetty vaatekaappi ja kaikki hujanhajan lattialla... ärsyttää!!!! Sit kans toi kiljuminen tai muuten vaan jonniin joutava kitinä... murrrrrrr! Varsinkin kun yrittää saada vauva nukkumaan!
Rakkaita ovat kun olla vaan voi mut kyl osaavat väsyneen äidin hermoja koetella! Lapsilla ikää 6v, 4,5v, 3,5v, 1,5v ja 1kk...
 
Onhan se poika meidän oma rakas kullannuppu, mutta...

Täälläkin rassaa kiljuminen. Se sattuu korviin ja herra tekee sitä ihan kiusallaan, kun tietää ettei tykätä. Toinen on mukilla leikkiminen. Ei voi olla niin vaikeeta juoda kiltisti sen sijaan että pelleilee niin että välillä on juotavat sylissä/pöydällä/lattialla.

Olisin myös iloinen jos oppisi joskus taas nukkumaan hyvin eikä tarttisi mennä laittamaan lähes joka yö peittoa päälle.
 
Vaipan vaihto/lähteminen johonkin. Hirvee vääntö ja välil pitää suuttua oikeen että pääsis reippaammin....

Sitten jankkaaminen!!!!! 2v8kk poikamme hokee vähintään kolme kertaa asiansa PUTKEEN. Tai just hokee peräkanaa äiti istuu, isä istuu, mummo istuu jne. Tai että hän tekee jtn niin sekin pitää toistaa kolme kertaa että mitä hän tekee vaikka näkee että me nähdään....

Siinä ne ärsyttävimmät :D muutoin ihana ja helppo lapsi ollu :D
 
Vaipan vaihto/lähteminen johonkin. Hirvee vääntö ja välil pitää suuttua oikeen että pääsis reippaammin....

Voi luoja, muistan kanssa nämä vessasodat. Ei halua käydä vessassa, ei halua vaihtaa vaippaa. Nyt on enimmäkseen vaipaton niin on helpompaa. Sen sijaan vaatteiden riisuminen ulkoa tullessa on välillä lähes mahdoton tehtävä. Toisinaan myös yleinen vaatteiden vaihtaminen illalla tai aamulla. Aamusota on muuten vähän helpottunut, kun annan pojan valita itse paidan kahdesta vaihtoehdosta, jos ottaa yöpuvun kiltisti pois.
 
Mistä sitä alottais :rolleyes::grin poika 7v ajaa mut hulluksi tollasella yleisellä joka asiaan vastaan vänkäämisellä, poika 5v ei kuuntele eikä tottele ennenkuin kunnolla hälle hermostuu, tyttö 3v on aivan käsittämättömän kovaääninen (siis ihan puheääneltään, saati sitten kun hermostuu), 2v tytöllä on 'minä ite' -vaihe, missään ei saa auttaa ennenkuin on tunnin yrittänyt itse :banghead: 5kk tytöllä on nyt hyvä vaihe menossa, mutta eiköhän tääkin hyvänolontunne kohta lopu...
 
Muokattu viimeksi:
Huutaminen / kiljuminen , varsinki sillon kun on ite väsyny ni se sattuu aivoon aivan järjettömästi :rolleyes: myös aiheettomat kilarit/raivarit VARSINKI kun pitäis mennä jonnekkin. On todella vaikeaa joskus ymmärtää että toinen (kohta 2v) kokeilee rajojaan, opettelee niin sanotusti noita tunteita jnee.. kauanko pitää opetella raivoamaan??:grin :wacky: Joskus kun neiti saa raget kesken matkan jonnekki ja hänet täytyy kantaa (kieltäytyy tietysti kävelemästä) ni pelkään todella että tippuu kun vänkää sylissä niin kovin :oops:
 
Mua ärsyttää kun 5v ja 3v tappelee keskenään KOKO AJAN. Kodin rauha on tiessään ja vaikka itsellä olisi hyvä päivä niin joutuu olemaan siinä riitelyssä ja tappelussa :sad001 olen nyt "lomalla" kotona lasten kanssa ja en malta odottaa että työt alkaa ensi viikolla!!
 
Tappeleminen. Voi elämä. Poika 2v8kk vs tyttö 1v7kk. Jatkuvaa erotuomarointia. Onneksi kesä on pian ohi ja pääsee taas kouluun :D

Poika tekee kaiken kielletyn ja nauraa päälle. Ei kuuntele, ennen ku korotan ääntäni. Turha kitinä ja narina.

Tyttö on yksi draamaqueen. Jos erehtyy kieltämään niin järjestetään vuosisadan show. Onneksi kunnon uhma ei oo vielä rantautunut.

Rakkaita silti :Heartred
 
Ihana poikamme (1v8kk), joka kivikkoisen tien jälkeen saatiin, raastaa kyllä hermoja aika ajoin.
Kitinä ottaa päähän eniten ja myös se, että syömisen päätteeksi ruoka jota ei jaksettu syödä, niin heitetään lattialle. Tätä ei joka kerta tapahdu, mutta välillä. Esim. leipä murustetaan pieneksi ja muruset sitten lattialle.:mad:
 
Ihana ketju muuten! Tässä ketjussa ei näy teennäistä vanhemmuuden sädekehän kiillotusta.

Minulla palaa käpy kun lapsi kitisee nälkää eikä mikään ruoka kelpaa. Tai kelpaa yhden haukkaisun verran ja siinähän minulla on sitten monta avattua ruokaa, joista yksikään ei uppoa. Ja sitten kun ruoka ei uppoa, niin sillä sotketaan mahdollisimman laaja alue.

Toinen ärsytys on kakkavaippojen vaihto. Lapsi lähtisi heti vaipan irrottua nakuna leikkimään, eikä se käy päinsä, koska peppu pitää pestä. Siinä sitten riuhdotaan ja tempoillaan ja lopuksi huudetaan, samalla kun minä yritän saada yhdellä kädellä kakkavaippaa roskikseen ja pidettyä toisella kädellä lapsi paikoillaan, ettei sotke koko vessaa kakkaan. Miksi ei voi sitä kymmentä sekuntia odottaa rauhassa paikoillaan?!
 
Sarjassamme pieniä, mutta niin raivostuttavia asioita: vastaan vänkääminen.

Rasittavimmillaan silloin kun ei halua tehdä sitä mitä pitäisi ja saa käskeä moneen kertaan ennen kuin tulee vastaukseksi muutakin kun "Ei/En". Samoin silloin kun yrittää jotain kertoa ja kesken lauseen kuuluu "Äiti ei sano!". Vähän vähemmän mutta ihan tarpeeksi ärsyttävää sitten myös vastakaiku ilmiö. Sano sitten mitä hyvänsä niin lapsi väittää vastaan. "Ulkona paistaa aurinko" "Ei paista" Tai "Me ei asuta rivitalossa" "Kyllä me itseasiassa asutaan." "Ei asuta. Vain me asutaan täällä!".

Mustahan alkaa tulla tän ketjun suurkuluttaja. Ehkä se on kuitenkin sallittua väsyneelle uhmiksen äidille...
 
Ihanaa huomata että se mikä muakin ärsyttää näissä kullan nupuissa niin ärsyttää muitakin:D
Tällä hetkellä ärsyttää meidän bebe... klo tulee 5 aamu yöstä ja täällä oltu hereillä jo tunti! Nukahtaa syliin ja kun vien sänkyyn et jes nyt nukahti ja höpöhöpö, samoin tein ylös ja hirveä väsyhuuto! Ja tiedän että isommat lapset nousee 2h päästä ylös... väsyttää ja ärsyttää!!!
 
Hauska ketju :p
Kaikkien ikävaiheiden läpikäyneenä voin todeta, että kaikissa niissä on omat, rassaavat puolensa. Kun lapset olivat pieniä niin väsyneenä aina odotti, että voi kun he kasvaisivat niin elämä "helpottaisi". Ja nyt kun lapset ovat aikuisia ja maailmalle lähteneitä niin se vasta ärsyttävää onkin; kaipaat heitä kuin mielipuoli ja haikailet vanhojen, hyvien aikojen perään! :smiley-angry017
On tää äitinä olo melkoista, ei ole kohden koskaan! :laughing025
Niin ja vielä; se vasta ärsyttävää onkin kun äitinä ei enää pysty päättämään aikuisten lastensa puolesta. Voi vaan antaa hyviä neuvoja jotka luultavasti kuulostaa niiiiin kalkkisjutuilta jälkikasvun mielestä....
 
Takaisin
Top