kuukautiset viikon myöhässä ja nyt tulee pelkkää tuhrua

Kyfi1069340

Vasta-alkaja
Hei! harrastin suojaamatonta seksiä n.2 viikkoa sitten , kuukautiseni ovat aina olleet säännölliset mutta nyt ne ovat 6 päivää myöhässä , oon koko viikon pitänyt sidettä kumminkin kun vatsassa tuntuu menkkamaisia kipuja aina välillä. nyt tänään pyyhkiessä paperiin jäi "vaaleanpunaista" tuhrua , aattelin että nyt ne menkat varmaan alkaa ja kävin muutama tunti jälkeenpäin uudestaan vessassa eikä ollut tullut enään mitään. nyt illalla on tullut ihan verta mutta ei ole pikkuhousuihin asti tullut eli todella niukkaa. elikkäs tämä vuoto ja menkkamaiset kivut ihmetyttää joten kokemuksia kehiin!:) mahdollisuutta raskauteen?
 
Hei! Hyvinkin mahdollista että olet raskaana. Monilla on pientä tuhruttelua alkuraskaudesta. Suosittelen että teet raskaustestin. Toinen vaihtoehto sitten on, että kuukautisesi on tavallisesta poiketen myöhässä ja vuoto alkaa vähän hitaasti. Sellaista sattuu. Ihan jo stressi voi myöhästyttää menkkoja. Tai sitten on voinut tulla jotain häikkää hormoneihin, mutta jos kerran on viikon myöhässä, syy on todennäköisesti jokin ihan muu.
 
Hei! Hyvinkin mahdollista että olet raskaana. Monilla on pientä tuhruttelua alkuraskaudesta. Suosittelen että teet raskaustestin. Toinen vaihtoehto sitten on, että kuukautisesi on tavallisesta poiketen myöhässä ja vuoto alkaa vähän hitaasti. Sellaista sattuu. Ihan jo stressi voi myöhästyttää menkkoja. Tai sitten on voinut tulla jotain häikkää hormoneihin, mutta jos kerran on viikon myöhässä, syy on todennäköisesti jokin ihan muu.

unohdin tuossa mainita että tein yhden negan muutama päivä sitten ennenkuin tuhruttelu alkoi.
 
Onko kuukautiset alkanut kunnolla? Jos ei ole, ehkä kannattaa tehdä uusi testi. Toisilla raskaus näkyy kaksi viikkoa ovulaatiosta, toisilla aiemmin, toisilla vasta myöhemmin. Jos olet raskaana, ovulaatio ei ole voinut tapahtua kovin paljoa ennen suojaamatonta yhdyntää. Jos sekin testi on nega eikä kunnon vuotoa näy lähipäivinä, suosittelisin ottamaan yhteyttä lääkäriin.
 
Mulla oli kuukausi sitten kuukautiset kestäneen yhden päivän. Tässä kuussa kuukautiset alkoivat eilen ja jälleen niukat mutta tänään verta tullut enemmän muttei paljoa kuten normaalisti pitäisi. Pari viikkoa olen tuntenut alavatsassa nipistelyä. Farkuissa huomaa kyllä että navan alapuolella pieni kympu , vähän sellainen jämptin tuntuinen. Googlasin ja hämmästyin että on naisia joille on tullu " menkat" normaalisti ja siksi eivät huomanneet alkuraskautta. Olen ollut suojaamattomassa yhdynnässä miesystäväni kanssa. Mietin olenkohan raskaana koska alavatsaa välillä nipistelee ja vessassa ravasin tällä viikolla paljon. Tissitkin vähän turvonneet muttei paljoa. Kokemuksia?
 
Raskauden aikana ei tule kuukautisia, mutta voi tulla muuta verenvuotoa. Hirveästi ei kannata raskausoireita mietiskellä, koska vauvakuumeessa pystyy ihan vain miettimällä onkohan minulla sitä-ja-sitä ja tuntuukohan minusta siltä-ja-tältä kuvittelemaan itselleen tuhat ja yksi raskausoiretta, vaikkei raskaana olisikaan.

Kun kerran harrastatte suojaamatonta seksiä, kannattaa tehdä raskaustesti. Testi pitää tehdä pilkulleen ohjeiden mukaan, tai muuten tulos ei ole luotettava. Eli jos paketissa sanotaan, että testi tehdään kuukautisten jo jäätyä pois, niin sitten testiä ei tehdä etukäteen, ja jos siinä sanotaan, että testi tehdään aamun ensimmäisestä pissasta, tarkoittaa se sitä, että testi tehdään siitä pissasta, joka on ollut rakossa koko yön, eikä mistään muusta pissasta. Testin tulos katsotaan kellon mukaan juuri niin monen minuutin kuluttua kuin paketissa lukee, eikä esim. puolta tuntia myöhemmin, saati seuraavana päivänä roskiksesta.

Onnea raskauden yritykseen!
 
Mä oon yrittänyt jo kohta 2v ja vieläkään ei raskaana. Minulla olisi pitänyt kuukautisten olla 21.-24.12.17 mutta ei oo näkynyt. Jätin e-pillerit pois maaliskuun puolessa välissä 2017. Tänään tein apteekin digitaalisen testin joka näyttää kuinka pitkällä raskaus on jos olen raskaana. Vastaus oli EI RASKAANA, vaikka mulla raskausoireita on ollut
 
Mä oon yrittänyt jo kohta 2v ja vieläkään ei raskaana. Minulla olisi pitänyt kuukautisten olla 21.-24.12.17 mutta ei oo näkynyt. Jätin e-pillerit pois maaliskuun puolessa välissä 2017. Tänään tein apteekin digitaalisen testin joka näyttää kuinka pitkällä raskaus on jos olen raskaana. Vastaus oli EI RASKAANA, vaikka mulla raskausoireita on ollut
En ole varma, onko tekstissäsi virhe vai mikä, mutta jos pillerit on jätetty pois maaliskuussa 2017, on yritystä takana vasta 9 kk. Kun yritystä on vuosi (tai enemmän) takana, kannattaa mennä lääkäriin selvittelemään, onko jossain jokin syy, miksi raskaus ei ole alkanut.

Samoin jos kuukautiset ovat yli kuukauden myöhässä ja raskaustesti näyttää edelleen negatiivista, voi silloinkin mennä lääkäriin selvittelemään, missä kuukautiset viipyvät.

Tsemppiä!
 
Ei ne osaa sanoa miksi kuukautiset jää väliin. Sanovat vaan että 4 kertaa vuodessa pitää vuodon naisella tulla vuodessa vähintään
 
Ei ne osaa sanoa miksi kuukautiset jää väliin. Sanovat vaan että 4 kertaa vuodessa pitää vuodon naisella tulla vuodessa vähintään
Eihän sille tosiaan välttämättä ole mitään erityistä syytä. Toisaalta, jos sille jokin löydettävissä oleva syy on, niin hyvä sekin on käydä katsomassa.
 
Takaisin
Top