La Helmikuu 2016

Mami, mites se teijän nuorimmainen voi? :) hänki on kohta 3kk! :eek:

Hyvin voi. Juu on jo ensviikon pe 3kk :) allergiaa on jonkinverran mutta mun ruokavaliolla olo helpottunu. Mulla pois maito muna ohra ruis vehnä soija :) maissin, sipulin ja paprikan jätin ite pois kun huomasin oireita. Tää aika menee kyl vauhdilla!!!
 
Onkos täällä kuinka äidit jo palanneet töihin? Mä oon koko ajan kuvitellut, että pystyn hyvin olemaan kotona siihen asti kun poika täyttää kolme. Ja mahdollisesti lisää lapsia samaan syssyyn, ettei tarvisi mennä töihin ollenkaan! Nyt alkaa realiteetit ikävästi hahmottua ja olen joutunut pohtimaan töihin paluuta syksyllä. Silloin on siis hoitovapaa katkolla.

Onko muita, jotka haluaisitte olla vaan kotona? Miten teillä selvitään? Meillä laskelmat näytti niin ahdistavilta, että vaikka ehkä selvittäisiin, jouduttaisiin koko ajan kitkuttamaan. Mutta toisaalta jos menen töihin, minusta tuntuu, että joku muu kasvattaa ihanan pienen poikani :sad001

Voisko äitiydestä mitenkään saada palkkaa?! Sen sijaan että saa palkkaa toisten lasten kasvattamisesta, niin saisikin omansa. Se olisi parhautta.
 
M3L, mä oon ollu kotona jo 2013 loppuvuodesta katkeamattomasti. Onneksi työssäoloaikana kerrytin säästöjä "pahanpäivän" varalle ja toisinaan on joutunut jonkun laskun maksamaan säästöistä.

Meillä olisi melkein +-0 jos lähtisin töihin. Kahdesta lapsesta täydet hoitomaksut ja kaksi autoa (+kulut niistä) olisi tosi iso osa palkasta. Jäisi ihan muutamia satasia enemmän rahaa kuukaudesaa.

Punnittiin miehen kans yhdessä, kumpi vaakakupissa painaa enemmän: lapset saa kasvaa kotona ja vähän niukemmin eletään vs. Minä töihin myös ja lapset hoitoon muutaman satasen erolla. Kyllä me ensimäinen vaihtoehto valittiin.
Mies tekee välillä viikonloputkin ylitöitä ja siitä saa bruttona melkein puolet minun palkasta. Lähihoitajan palkka kun ei kovin kummoinen ole.



Olisiko mitenkään mahdollista tehdä esimerkiksi keikkaa?
 
Mä meen syksyllä töihin, ja vähän ootan jo töihin paluuta :) kiva nähä työkavereita ja päästä pois kotua.. teen 60% työaikaa joka on 3pv vkossa töitä, mun mielestä aika sopiva. Anni menee hoitoon pph tai päiväkotiin. Kotia en voi jäädä, raha on niin tiukilla. Lisäks oon alkanu kaivata jo töitä kodin ulkopuolella, oman mielenterveyden vuoks haluan töihin, ja uskon et Annillekki tekee vaan hyvää päästä muiden seuraan, ettei tartte äitin kans olla 24h viitenä päivänä viikossa :) Eihän se palkka oo hääppönen verojen ja hoitomaksun jälkeen, mut enemmän kuitenki ku kht. Ja ku/jos aletaan taloa rakentaan ni pakko mennä välillä töihin. Mä en voi taas tehä keikkaa ko ei oo Annille hoitajaa :sad001 tai no vkl on ku mies on kotona mut haluan sillon olla perheen kans ku viikolla se ei oo mahollista.
 
Mä palasin tammikuun alussa töihin ja ehdin olla 2kk suunnilleen töissä ku jäin vuosilomille (viime vuoden lomia) ja tän loman jälkeen tuskin oon enää työkykyinen. (nyt rv 25 ja tuplat tulossa)
 
Mä oon vuoden loppuun asti kotona ja sit lähen luultavasti opiskelemaan. Meillä on hyvä tilanne, koska mies tienaa hyvin joten mun on mahdollista olla kotona poikaa hoitamassa :)
 
Minä oon ollut töissä jo kohta 4kk ja tykkään työstäni ja tyttö tykkää olla päiväkodissa. Isä tekee vain parina arkipäivänä töitä, joten tyttö on vain niinä päivinä hoidossa :)
 
Mä olin hakenut hoitovapaata 2017 loppuun ja olisin varmaan sitä jatkanut, vaikka kotona meinaakin kaatua seinät päälle. Suunnitelmat kuitenkin muuttui, kun jään uudelleen äitiyslomalle syksyllä.
Onneksi miehen tulot (plus edulliset asumiskulut) mahdollistaa kotona olemisen.
 
Täällä yhä.
Onnittelut Marinellahi! ❤❤❤
Meidän pojat täyttää ylihuomenna jo 6kk! :eek:
Aika menee hirveen nopeasti, vastahan mä olin sairaalassa ja tehtiin sektiopäätös!
 
Heippa!!!! Mä aattelin et menee muutama päivä ennen ku kukaan vastaa mitään :D
Vitsi mun on ollu ikävä teitä!! :)
Jannah, onnittelut!! Millon on la? :)

Meille tosiaan kans olis tulossa toinen, ja heinäkuussa la :) vielä siis alussa ollaan. Ar ultraan meen ens viikolla ko en jaksa oottaa jouluviikolle asti :) Meille kuuluu muutenki hyvii, töissä tykkään edelleen olla, ainaki ny hetken aikaa vielä :D ja Anni tykkää hirveesti olla hoidossa. Ja son oppinu sielä puhuun niin paljon!
Mitäs teille kuuluu?

Bala, just eilen mietin et teijänki pojut on kohta puol vuotta!! Pikkusen menee aika nopsaan!
 
Mulle tulee ilmoitus jos tänne julkiselle puolelle tulee viestejä :D
Meillä oli vuosi sitten ar-ultra, 1.12. :)
Meillä menee ihan hyvin, pojilla alkaa olla aika hyvä rytmi (ikävä kyllä päikkärit menee ihan ristiin aamun kanssa) ja me päästään yleensä joka päivä vähintään kerran ulkoilemaan! :)

Onnittelut myös jannah:lle
 
Paljon onnea marinellahi ja jannah!

Meille kuulu myös hyvää, helmikuinenkin osaa toistaa melkein kaikki sanat, nukkuu taas ihan hyvin, uhmailee aika paljon. Veljekset ovat edelleen kun paita ja peppu, ihan on erottomattomat ja parhaat ystävät. Kaikki tekee kotona yhessä!

Pikkuveikka koettelee rajojaan ja harjoittelee jo ilman tukea seisomista. Hänkin jo 8kk muutaman päivän päästä! :eek: ja mä palaan tammikuussa kouluun.
 
Kiitos :) :Heartred
Bala, mä näin toissaviikolla unta et mentiin ar ultraan ja siel näky kaksoset :DD vitsit nyt pelottaa :D
Onkos muuten sun mies nyt töissä vai kotona?
Leipis, niin se pikkuveli ottaa mallia isoveljestä, kohta ne yhes juoksee äitiä karkuun :wink :D
 
Mies ei oo yrityksistä huolimatta saanut työkokeilupaikkaa, joten on edelleen saikulla kotona. Vuoden alusta ois tarkoitus päästä työkokeiluun ja hakea amk:hon opiskelee tietotekniikka-alaa.
 
Takaisin
Top