Oireet

Mulla on särkeny alaselkää plussasta asti vaihdellen, välillä kovin, välillä vähemmän. Vähän vaihtelee myös mikä auttaa. Joskus johtuu seisomisesta niin kävely/istuminen auttaa, joskus istumisesta niin siinä kohtaa lepo. Usein liikkuminen vähän helpottaa. Kun maha alkoi muutama viikko sitten kasvaa enemmän niin säryt lisääntynyt, myös keskiselässä. Viimeksi neuvolassa suositteli tukivyötä, oonkin niitä katellut jo. Mulla kiristelee helposti myös mahaa ja kyljissä tuntuu et vois auttaa siihenkin.
 
Suosittelen kans tukivyötä. Teen ite seisomatyötä niin siihen auttaa tukivyö ja kompressiosukat :) Itellä on vielä selän jumiutumista, niin siihen auttaa parhaiten putkirullaus :)
 
Mulla on myös selkä tohjona. o_O Välilevyn pullistuma heittäytyi hankalaksi, ei tahdo päästä enää kävelemään kun selkä rasittuu ja säteilee jalkaan. Tukivyöstä ei ole apua. Yks päivä töissä ja olen tosi kipeä ja jalaton. :sad001
 
Täällä myös selkä vaivaa. Alaselkä ihan jumissa. Tukivyön hankin mutta sitä ei oikein voi töissä käyttää ku istuu suurimman osan ajasta ja etenkin pidempään istuessa vyö tuntuu inhottavalta vatsan puolella.
 
Voiko vauva tässä vaiheessa jo painaa virtsarakkoa? Mulla on viikkoja 25+5 ja tänään on tuntunu semmosta paineentunnetta, niinkuin olis pissahätä mut enemmän semmosta vihlovaa tuonne emättimeen. Vauvan liikkeet pahentaa ja tuntuu kipeämpinä vihlaisuja alapäässä. Virtsatessa ei kirvele. Onko syytä epäillä että olis tulehdus vai voiko johtuu vaan siitä et vauva painaa? Tämmöistä on ollu aiemminkin mutta ei ihan noin vahvasti.
 
Suosittelen kans tukivyötä. Teen ite seisomatyötä niin siihen auttaa tukivyö ja kompressiosukat :) Itellä on vielä selän jumiutumista, niin siihen auttaa parhaiten putkirullaus :)

Mä rullailin paljon alkuraskaudessa, mutta nyt (ilmeisesti)iskias on heittäytynyt niin kipeäksi että ajatuskin rullailusta on ihan mahdoton. Tänään oli jo tosi vaikea päästä sängystä ylös ja kävellä,välillä ei pysty ollenkaan astumaan oikealla jalalla. Ilmeisesti muuttohommat on saanut pahenemaan,supistelee myös päivittäin. Huoh. Sauna ja venyttely tuntuu vähän auttavan.
 
Rohkeasti ostin tänään vielä 10 kerran jumppakortin, toivottavasti ei jää käyttämättä... Just tuota iskiasta pelkään itsekin, se vetää sitten niin veltoksi... :sad001

Olen tässä huomannut masun kasvaessa että ruoka- ja juoma-annoksia on pakko alkaa pienentää.. Join äsken saunan jälkeen tuopin vettä ja söin omenan iltapalaksi, niin olen aivan ähkyssä! Varmaan jonkinlainen harjoitussupistuskin menossa kun vatsa on muutenkin ihan kovana, mutta nyt tää tuntuu kaks kertaa isommalta sen vesilasillisen jälkeen :D
 
Voiko vauva tässä vaiheessa jo painaa virtsarakkoa? Mulla on viikkoja 25+5 ja tänään on tuntunu semmosta paineentunnetta, niinkuin olis pissahätä mut enemmän semmosta vihlovaa tuonne emättimeen. Vauvan liikkeet pahentaa ja tuntuu kipeämpinä vihlaisuja alapäässä. Virtsatessa ei kirvele. Onko syytä epäillä että olis tulehdus vai voiko johtuu vaan siitä et vauva painaa? Tämmöistä on ollu aiemminkin mutta ei ihan noin vahvasti.

Kuulostaa kyl iha normaalilta vielä :) eikä kuulosta VTI:ltä. Kyl mulla ollu jo useemman viikon (nyt menossa rv 27+1) et vauva potkinu peräsuoleen ikävästi ja tonne alas ja välillä pissaki meinannu housuu lirahtaa ku sopivasti potkii :wink
 
Kuulostaa kyl iha normaalilta vielä :) eikä kuulosta VTI:ltä. Kyl mulla ollu jo useemman viikon (nyt menossa rv 27+1) et vauva potkinu peräsuoleen ikävästi ja tonne alas ja välillä pissaki meinannu housuu lirahtaa ku sopivasti potkii :wink

Uskoisin kans yhen järkyttävän vti:n jälkeen tietäväni milloin semmonen iskee mut oon myös kuullu et raskaana ollessa se voi olla melko oireeton. Mut joo, vaikuttaisi tosiaan siltä et ipana vaan tykkäs vaan painaa rakkoo ja nuijii sitä, melko epämukavaa.
 
Hei mä oon huomannut, et mun masukki kiinnostuu kaikesta paineesta. Siis virtsarakosta, pöydänreunasta, reisistä eteenpäin kumartuessa jne jne. Mikä tahansa mikä painaa häneen päin saa osakseen höykytystä.
 
Juu eikös se ihan kuulukin asiaan että sikiö reagoi nyt kaikenlaiseen kosketukseen :) kovat äänet aiheuttaa mun mahassa kans myllytystä, tääkin käsittääkseni just nyt kehitysvaiheessa sikiöllä.
 
Minä olen nyt tosissani alkanut ottaa osumaa tuosta keskiyön unettomuudesta. Herään yleensä aina kolmelta käymään vessassa, ja tähän asti olen sen jälkeen pystynyt nukahtamaan uudelleen. Enää en...

Viimeiset kaksi yötä olen ollut täysin skarppina kolmesta kuuteen. Ei edes haukotuta. Tällä viikolla sillä ei ole niin väliä, kun olen hiihtolomalla, mutta ensi viikosta pitäisi keksiä jotain ihmeitä. Työaamuisin kello soittaa kuudelta, joten vähän lyhyeksi tulevat yöunet jäämään. Iltaisin onneksi nukahdan varsin nopeasti. Neuvolassa kerrottiin, että tämä 02.00-05.00 unettomuus on ihan tavallista.

Ihania nämä hormonit.
 
Mulla on toi sama unettomuus, herään 3-4 aikaan yleensä, ja menee helposti tunti-pari uudelleen nukahtamiseen. Alkaa tuntua täälläkin työpäivinä, viikonloppuisin oonkin sit aivan loppu ja nukahdan iltaysiltä sohvalle. Mäkin iltaisin nukahdan kyllä ja ne tunnit kun nukun niin nukun hyvin mutta kyllähän uni vähäksi jää. Yritän nyt jaksaa päivän kerrallaan, äippälomaa odotellessa..
 
Mulla oli esikosta et valvoin klo 3-4 tai 3-5 ja seiskalta soi herätyskello. Jotenki sen vaa jakso. Ei se uni tullu sit lopulta minään yönä tuona aikana vaikka töissä oli väsyny. Nyt on alkanu mulla myös unettomuus mut aiemmin eli herään melkeen aina klo 01-03. Ärsyttävää..... :/
 
Mua häiritsee nukkuessa myös lonkkakipu nyt lähes joka yö, varsinkin aamua kohden tuntuu et hyvää asentoa ei olekaan kun särkee. Kyljen kääntäminenkin alkaa olla työlästä. Mulla on sellainen pitkulainen raskaustyyny jonka kanssa yritin muutama viikko sit nukkua, ei onnistunut ollenkaan. Nyt on ollu jalkojen ihan tavallinen tyyny mikä vähän auttaa mut ei koko yötä kyllä jalkojen välissä pysy. Pitänee tuota raskaustyynyä koittaa nyt uudelleen kun maha on isompi ja olo tukalampi.
 
Jouduin alottaan rautakuurin uudestaan tässä raskaudessa kö oli romahtanu. Oon kyl ollu väsy kö yksin vahin meijä tokaa 24/7 mutt toi hemppa oli kyll ylläri. Yöt läpeensä saa vessassa juosta ja viimeyönä lisäks vaihtaa vaippaakin 2x tenavalle. Herätys tenavan toimesta siin 5 jälkeen...
 
Alun pahoinvoinneista, palelusta, aknesta ja sen sellaisista on hyvä tovi sitten selvitty, mutta nyt vaivaa suonenvedot jaloissa vaikka kuinka syön magnesiumia.:hungover: Onko muilla kokemusta tai vinkkejä mikä auttais? Liikunta ei oo vaihtoehto, sillä oon vuodelevossa.

Hemoglobiini oli kans alhainen niin kuin edellisessä raskaudessa, muttei huimaa tai muutenkaan haittaa.

Suklaan ja sokerin himo on älytön, mutta koitan hillitä itseäni. Alkuraskaudesta paino ei noussut pahoinvoinnin vuoksi yhtään, mutta nyt on tullut sitten senkin edestä. :shifty:

Myös hiustenlähtö jatkuu, mikä mulla alkoi siis jo esikoisen imetyksen aikana eikä loppua näy...:sad010
 
Pakko kysyä teiltä kanssaihmisiltä sellaista vähän ikävämpää oiretta. Siis valkovuoto on muuttunu paljon nestemäisemmäksi näin raskausaikana ja välillä oon jopa huolissani ja mietin että onkohan tämä nyt valkovuotoa kun on niin nestemäistä.. Mutta olen käsittänyt että esim. lapsivettä jos tulisi niin sitä tulisi enemmän ja uudestaan. Kun esimerkiksi eilen vessassa käynnin jälkeen housuun lorahti kolmesti jotain mikä kasteli mun päällishousutkin läpi :eek: Lisää sitä ei tullut, mutta tää oli nyt toinen kerta kun tollain lorahti, aikasemmin joskus muutama viikko sitten..
Mietinkin nyt että kun en usko millään että se olisi ollut pissaa? Koska siltä se ei jotenkin tuntunut.. Kai :/ Eikä sitä illan aikana enempää noin suuria määriä tullut.
Niin voiko tosiaan valkovuoto olla niin vetistä ja sitä tulla kerralla niin paljon että se kastelee housut? Harmillisia tälläset oireet kun sitten joutuu miettimään että mikä mua nytten vaivaa.. :sad001
 
Takaisin
Top