La tammikuu 2016

Meillä saa aina ensin suuhygienistiajan. Multa siuhygienisti poisti hammaskiveä ja antoi sitten hammaslääkäriajan kuukauden päähän reiän paikkaukseen.
 
Mitäs muiden vauva arkeen kuuluu? :)

Meillä taas vaihteeksi ollaan sairaana, alkaa mennä hermot tohon jatkuvaan sairasteluun, kun poika on joutunu niin paljon syödä antibiootteja että vastustuskyky on ihan nolla... :sad001 nyt odotellaan pääsyä korvien putkitukseen, kun viimein monen kuukauden odotuksen jälkeen saatiin aika. :) toivon, että alkaa sillä asettua tuo sairastelukierre. Onneks tuo pikkunen on niin reipas. :)

Osaa toki tehdä ilkeyttä minkä kerkee. :D ja kun kiellät niin juoksee karkuun..

Itellä raskaus sujunu suhteellisen hyvin. :) tuntuu niin oudolta että huomenna on jo 30 viikkoa täynnä, hui! :)
 
Pojalle puhkesi nyt pitkän odottelun jälkeen toinen yläetuhammas :) Vähän reilun vuoden iässä tuli toinen ylähammas ja nyt meni pari viikkoa ennenkuin se kaverikin tuli :D
Sopivasti oli eilen 1v neuvolakin ja sai rokotteet, niin meni sitten rokote- ja hammasitkut samalla vaivalla :) Vaikkei nyt pahasti vaivanneet, mutta vähän illalla rutisi ja tänään on nukkunut paljon ja ollut vähän kuumeinen.

Siirrettiin poika nyt reilu viikko sitten omaan huoneeseen ja hienosti on mennyt :) Jopa päikkäreille jäädään kiltisti nukkumaan :)

Raskaus sujunut suht ok, mitä nyt reilun viikon oon ollut ihan poikki ja painoa on tullut yhtäkkiä varmaan kaksi kiloa :eek: Neuvolassa kuitenkin kaikki oli hyvin, joten taidan laittaa tän turpoomisen kilpirauhasen piikkiin. Tänään 35+3 ja maanantaina alkoi virallinen äippäloma :)
 
Heips, ei voi sanoa enää vauva-arjeksi tätä meidän menoa, sillä meillä kyllä asuu jo ihan taapero kun jäbällä on kohta ikää 1v2kk jo, vauhtia ja vaarallisia tilanteita tulee kun on kävelty jo monta kuukautta, ja juoksemaankin opittu. Kiipeileminen on tällä hetkellä in ja kiipeillään ihan joka paikkaan ja sit huudetaan kun ei päästäkkään alas enää.

Meillä oli 1v. neuvola jo joulukuussa ja rokotteita otettiin 1, muut rokotteet otan sitten myöhemmin kun mä oon halunnu hidastetun rokotustahdin tuolle junnulle, ja otan vaan yhden piikkirokotteen kerrallaan jäbälle. Hammastarkastuksessa käytiin tällä viikolla ja seuraava käynti on 3v iässä jossei tuu mitään ihmeellistä sitä ennen, hammashoito kuulemman on hyvällä tolalla meidän perheessä niin siksi seuraava käynti on tuolloin, ja hammashoitaja oli ihmeissään kun jäbällä on 14 hammasta jo suussa, kohta onneksi on hampaiden tekeminen ohitse hänelle.

Meillä taaperoarki menee omalla painolla eteen päin, arkipäivät niin että mies lähtee töihin ja esikoinen kouluun ja mä oon päivät kahden nuorimmaisen kans kotona, ulkoillaan ja pelaillaan jne...
 
Meilläkin on vauhdikasta, on remonttia, väliaikaismajoitusta, opintoja ym. Hyvin hektinen vaihe menossa. Jatkoin opintoja jo vähän alle puolen vuoden päästä synnytyksestä, mutta teen sen niin, että voimme hoitaa tyttelön kotona. Mies hyppää hoitamaan kun itse en pääse, on mennyt kaikki ajat tällaiseksi "läpsystä vaihdoksi" sen uuden asunnon remontin myötä myös.
Typy oppi myös kävelemään tossa ja sanoja alkaa löytymään yleisen jatkuvan papatuksen lisäksi. Hampaita ei ole kuin kaksi, mutta valehtelematta koko ylärivin hampaiden muodot näkyy pahasti läpi ikenen, eli noinkohan toi jysäyttää sit kaikki kerrallaan :eek: :D
 
Puhuttiin viikonloppuna miehen kanssa että lähdetään tutkimuksiin kokeillaan ensin julkista puolta ja sitten yksityiselle jos ei julkisella hommat etene.
Että mistä kiikastaa ettei vaan tärppää, missä vika.
Kuitenkin jos oltais tajuttu mennä jo Henryn kohdalla niin varmasti oltais päästy viime vuoden puolella jatkaa pikku kakkosen hoitoja.
 
Puhuttiin viikonloppuna miehen kanssa että lähdetään tutkimuksiin kokeillaan ensin julkista puolta ja sitten yksityiselle jos ei julkisella hommat etene.
Että mistä kiikastaa ettei vaan tärppää, missä vika.
Kuitenkin jos oltais tajuttu mennä jo Henryn kohdalla niin varmasti oltais päästy viime vuoden puolella jatkaa pikku kakkosen hoitoja.

Kuinka pitkään Henryä yrititte? :)
 
Mä oon käsittänyt ettei julkisella puolella pääse kovin pian hoitoihin kun teillä on jo lapsi ja muutenkin ihan normi yritys aika on vielä 2 vuottakin :)
 
Julkisella puolella ei tosiaan pääse helposti, jos on yksi lapsi ilman hoitoja tullut. Jos taas ensimmäinen on hoitojen tulos, pääsee heti jonon ohitse kun imetys on lopetettu.
 
Ihan miten vaan, mutta kyllä tässä alkaa miettii missä vika. Ollaan tovi yritetty, (1v) joten on oikeus lähteä selvittää mistä mahdollinen lapsettomuus johtuu. Ei se lapsen saaminen niin helppoa ole, tammikuinen tärppäsi sen 2 vuoden yrityksen jälkeen.
En ovuloi vissiin, joten siihen täytys saada lääkitys ja mahdollisesti kilpirauhas arvot alemmas.. Kun lukenut että pitäisi olla alle 2 lähemmäs 1 sen arvon kun yrittää raskautta ja nyt se oli helmikuussa 2.8 ja normaalin rajoissa tuo on mutta ei just raskautta yrittävälle.
 
En halua alinah mitenkään lytätä sua, mutta mulla on ennen molempia raskauksia ollut kilpirauhasarvot normaalien rajojen sisällä (tsh 2,8-3,2 välillä), enkä voi mitenkään sanoa, että se olis jotenki hidastanu raskautumista. Sitten vasta raskaana ollessa tuo tsh on laskettu sinne alle yhteen. Eli sanoisin että huoli pois siitä kilpirauhasarvoista, veikkaan että vika on jossain muualla. Toki tämähän on yksilöllistä tämäkin. Mutta normaali yritysaikahan on sen parikin vuotta, niinkun tossa aiemmin on ollu puhetta. :) mä annan sellasen neuvon, että nautit siitä pojasta, minkä ootte saanu ja heität turhat huolet ja stressit seuraavasta lapsesta menemään. :) kyllä se kakkonenkin sieltä tärppää kun et stressaa :wink
 
Mulla oli synnytyksen jälkeen toukokuussa kilppariarvot t4v 11,1(alaraja 11) ja tsh 2,3. Huomasin nyt vasta vähä aika sitten kun tuloksia katselin läpi, ihme kyllä kun oon tullu raskaaksi. Alkuraskaudessa arvot parani hetkeksi, mutta rv16 mulla sit alkoi vajaatoiminta oireileen ja sain lopulta lääkityksenkin. Raskaanahan tsh ei sais nousta yli 2,5.
Mulla oli kuitenkin säännöllinen kierto ja ovuloin, joten varmaan joku terolut-kuuri tms vois auttaa sua. En kyllä selkeestikään ollut ihan kunnolla palautunut edellisestäkään raskaudesta ja tää raskaus on ollut kyllä vaikeempi/uuvuttavampi. Nyt loppua kohden varsinkin :D Painoa on tullut tuplat viime raskauteen verrattuna.
Nyt onneksi jo 38+1 menossa :)
 
Mä en kanssa ovuloi ja pcos on todettu. Huomaa hyvin, tässä kun paino ei millään meinaa pudota. Yksi pcos oire sekin ja tosiaan kuukautiset hyvin epäsäännölliset. Toivottavasti pääsette nopeasti hoitoihin Alinah.
 
Hui kun sä oot pitkällä jo jnnajsmine. :) täällä mennään 32+6. :) tuntuu itelläkin että kropassa tuntuu pieniki tekeminen paljon helpommin kipuiluna kun edellisessä raskaudessa..

Alinah, mää suosittelen että käytte sun miehen kanssa vyöhyketerapiassa. :) mulla on pari ystävää, jotka sai avun lapsettomuuteen sitä kautta. Toisella oli yritystä takana 7 vuotta ja toisella vajaa 4.

Tuosta linkistä pystyt hakemaan päteviä:
https://suomenvyohyketerapeutit.fi/diplomivyohyketerapeutteja/
 
Takaisin
Top