IVF/ICSI kokemuksia

Ihan rehellisesti, musta tuntui, ettei kipulääkkeet vaikuttaneet kovin vahvasti. Olin jo, että "jes", kun hoitaja sanoi huonolla suomenkielellä, että "tämä on sitten huumetta, joka on vahvaa, mutta vaikutus ei ole kuin 10 min". Silti sattui niin perkuleesti, että taju meinasi lähteä. MUTTA minuun ei yleensä vaikuta mitkään kipulääkkeet, ei rauhoittavat, ei lihasrelaksantit. Särkylääkettä saa menkkoihin ottaa 2-4g jotta siitä oli edes hetken apua. Ei aina toimi sekään. Eli toisaalta se on luultavasti syynä siihen, että punktio oli tosi kipeä. Sen jälkeen tosin ei ollut mitään kipuja.
Jos olet herkkä reagoimaan lääkkeisiin ja toleranssi ei ole kovin korkealla, en usko että sulla on Bambi mitään kipuja. Toiset kun ei tunne mitään ja saa kivat pöllyt :wideyed::rolleyes:
 
Bambi, se on hyvin yksilöllistä. Itse kuuluin kivuliaisiin. Vaikka oli humautus päällä ja puudutetta alapäässä oli vaikea olla paikoillaan. Mulla ei papa tunnu eikä muutkaan ronkkimiset, paikat löytyy oli rakko tyhjä tai täysi. Toipuminen punktiosta oli mielestäni suht helppo kaikista kolmesta punktiosta. Mulla on ilmeisen tiukat kudokset, kun lisäksi hoikan vauvan ulospunkeminen oli erittäin hidasta :)
 
Kaikille plussanneille hirmusti onnea, alkoihan niitä tulla :)

ja tsemppiä vielä hoitokierrossa oleville:Heartred

Junttura: ajattele, jos molemmat on tarrannu kiinni, niinku meillä kävi :love7 Olihan siihen mahdollisuus, mut en mä nyt oikeesti uskonut että niin kävis. nytkun siihen ajatukseen on tottunut, niin en vois kuvitella toisin :D jokos oot varannut varhaisultran?
 
Noniin, suunnittelussa käyty. Nyt vähän ihmetyttää se että lähdetään tekemään pitkällä kaavalla tätä hommaa eli alan vedellä sitä Synarelaa tulevana lauantaina. Sitten 10.3 ultra jossa katsotaan tilanne & päätetään Menopur -annos(250/300). Tavoitteena siis saada niitä kypsiä munasoluja mahdollisimman paljon kun viimeksi 9 kerätystä vain 3 oli kypsiä. Kahtiajakoiset fiilikset sen sumutteen suhteen, pelottaa jos miusta tulee vaihdevuosi-monsteri..toisaalta, nuo hormonit eivät ole pahemmin vaikuttaneet aiemminkaan niin siltä pohjalta en usko että tulee mitään ihan hirveitä oireita. Ainiin ja AMH-arvo on 1.81, onko teillä muilla mitattu ja millaisia arvoja & tuomioita saitte? Lääkäri sanoi miulle että hyvä arvo ja munasarjat näyttää todella hyviltä.

Keilläs täällä on kokemusta Synarelasta? Kertokaas miten kroppa reagoi siihen..
 
Rive, kiva kun pääsette taas tositoimiin. Varmaan ihan hyvä et kokeilevat eri lailla, jos aikaisempi toimi, muttei tarpeeksi hyvin. Kiva ois saada kuitenkin useampi alkio pakastimeen, niin on paremmat mahdollisuudet. Toivotaan parasta.
Mulla tuli Synarelasta "vain" mielialavaihteluita. Tunteet miestä kohtaan oli viileät ekalla kerralla. Ei mitään muita oireita. Tokalla ja kolmannella olin aika räjähdys herkkä, muttei muuta silloinkaan. Oon kuullut muistaakseni tässä ketjussa, että monelle ei oo tullu yhtään mitään.
 
Bambi mulla oli punktio vain aavistuksen kivulias. Lääkkeet oli huippuja ja niiden avulla kivun kyllä kesti tosi hyvin. Itse toimenpide oli myös todella nopea ja mitään kammoja/traumoja ei jääny. :happy:

Rive mun Amh oli 0.7 eli tosi matala. Gonal-f annos oli 250 ja pitkällä kaava mentiin. Sillä tuli 6 munasolua, joista 3 kypsää. Meillä kyllä tuli se viikonloppu vähän tielle. Pe oli punktio ja oli jo tiedossa, että kaikki ei rakkulat eivät olleet riittävän isoja. Maanantaille eivät kuitenkaan uskaltaneet odottaa. Synarelasta oireena oli kuivat limakalvot... pyöräily mm tuntu tosi ikävältä! :shifty: Mitään kiukkuja tai päänsärkyjä ei mulle tullu.

Auringonkukka H 10+0
 
Bambi: mulla se ei tuntunu oikeen miltään. En tiedä mitä lääkettä sain, pää ei ainakaan menny sekasin. Ruudulta seurasin toimenpidettä ja laskeskelin saalista. Puudutuspiikit ei tuntuneet miltään ja punktiossa ainoastaan tuntu oudolta kun neula lävisti kohdun. Vähän niinku joku isompi tökkäsy sisuskaluissa. Tunteena outo, lyhyt ja hetkellinen. Mulla tökättiin kolmesti kun huomattiin toisella puolella vielä lisää. Oman kokemuksen perusteella uskaltaisin siis sanoa, että hyvin se menee. Tunnin päästä olin jo matkalla julkisilla kotiin (yksin) eikä suurempia jälkioloja tullu (pärjäsin hyvin 3 v lapsen kanssa). 16 punktioitiin, ei viitteitä hyperistä.
 
Bambi, mulla oli aika kivulias. Olin jotenkin ajatellut, että kun tujut lääkkeet saa, ei satu kovinkaan paljon. Mulla jouduttiin pistämään useamman kerran kun toisella puolella endometriooma oli tiellä. Neula hipaisikin endometrioomaa ja sain antibiootit suoneen varmuuden vuoksi. Mutta onneksi koko juttu oli aika nopea ja tsemppasin itseäni sillä että tämä nyt kuuluu asiaan ja pientä siihen verrattuna mikä palkinto saattaa olla. Sekin auttoi kun mies silitti päästä koko ajan. Toipuminen meni yllättävän hyvin.

Tein tänään pp9 pregchekon liuskatestin (joo tosi aikaista tiedän mutta en vaan malttanut enää). Ei edes haamua. Sunnuntaina pp 13 olisi testipäivä kotona ja siihen asti pitää lugeja käyttää. Luget aiheuttaa mulle jäätävän päänsäryn ja koko ajan tunne että migreeni tulee. Mullakin siis migreenin pirulainen on, ilman estolääkkeitä elämä on helvettiä. Alavatsaa ja munasarjoja vihloo tosi paljon, tuntuu että menkat alkaa koska vaan. Vielä ei kuitenkaan tuhrua. Yritän vaan jaksaa noita lugeja käyttää vaikka en oikein usko että tämä tästä plussaksi kääntyy.

Mulla on muuten amh vaan 0,5 ja lyhyellä kaavalla ja Puregon maksimiannostuksella saatiin 8 munasolua, joista viisi hedelmöittyi ja 4 nyt pakkasessa. Matalallakin amh:lla voi ihan ok saldon saada :)

Hienoa kattika että viivat vahvistuu ja juntturalle kovasti onnea :)
 
Mulla ite punktiot on olleet aika kivuttomia hyvän lääkityksen ansiosta, mutta sen jälkeen oon ollu pari päivää aika kipeä.
 
Bambi: mulla punktio kivuton ja helppo vaikka rakkuloita tyhjennettiin paljon! Enemmän tuskaa oli rakkuloiden kasvattaminen, SE oli kivuliasta, ei voinut kävellä, istua, ei maata ja lopussa hengittäminenkin oli vaikeaa..
 
Bambi: punktio oli itsessään helppo. Kivat päiväpöllyt ja vähän tuntui epämiellyttävältä mutta sen kestää kyllä. Ja tosiaan on suht lyhyt toimenpide n 15 min jos sitäkään. Pahempaa minusta oli muutama päivä sen jälkeen kun turvotti ja oli jotenkin tukala olo. Tsemppiä! Älä turhaan jännitä!
 
Bambi hyvin se menee! Itse jännitin punktiota mutta ei tuntunut missään. Vähän ehkä jokin outo tunne välillä just kävi kohdun seudulla kun neulalla tökittiin ja vatsaa joutuivat painelemaan mikä tuntui toki, mutta ei mitään sellaista terävää kipua ollut.

Rive Tsemppiä sumutteluihin! ❤️ Niistä ei mulla olekaan kokemuksia. Mulla korkea amh-arvo, ja mentiin lyhyellä kaavalla ja varovaisilla annoksilla.
 
Hei naiset pitkästä aikaa! Täällä välikierto menossa. Istun tässä tikku kädessä vessassa ja mietin että näkyykö viivanpaikka kuvassa kun sitä muokkaa?

Ihana plussa aalto täällä! Mahtavaa!!
 
Junttura, 2. ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, 1. PAS 10/2016 =>nega, 2.PAS 11/2016 =>kemiallinen, 3.PAS 12/2016 => nega, 4.PAS 1/2017, testipäivä 24.1.

Pisama 4. Ivf joulukuussa. Tuoresiirto,tulos negatiivinen. Pakkanen tyhjä.

Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016

Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 1. PAS 23.8. -> nega, 2. PAS 19.9 -> nega, 3. PAS 10/2016

Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega

Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi (ivf) ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega. 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi nega 2.9. 3.ivf procrenin jälkeen. Punktio vko 50

Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.

Ninukki 3.ivf:n tuoresiirron testipvä 25.11.

Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.

Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.

Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio 19.9.2016. Saatiin 13 solua, joista 11 oli kypsiä. Puolelle tehtii ivf ja puolelle icsi. ¤ hdelmöittyi mutta 3 saatiin pakastimeen (tuoresiirtoa ei voitu tehdä hyperstimulaation takia)

Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto nega. 2. ivf / 1. icsi marraskuussa. Punktio arviolta vk 46.

Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8., joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.

_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua ->nega. PAS 8.11, 2 siirrettiin. Testipäivä 21.11. Pakkaseen jäi vielä 3.

kaneli87, ICSI, lyhyt kaava. Punktio 16.9., josta seitsemän hedelmöittyi. Tuoresiirto 19.9., nega. Tyhjä pakkanen. 2. icsin punktio 16.11., tuoresiirto 18.11., nega. Yksi blasto pakkasessa, siirto mahdollisesti tammikuussa.

nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1. 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.

Kattika 1. ICSI(2014) 3. PAS 1.12. Testipäivä 15.12.> nega. Pakkaseen jäi 3 alkiota, jotka jatkoviljellään blastoiksi. Helmikuussa seuraava siirto.

Siirisi ICSI. punktio 8/16 pakkaseen 3 alkiota. ultra 21.10. jonka jälkeen pas seuraavalla viikolla. pakkaseen jää 1 alkio (ehkä)

Rive ICSI. Punktio 8/16, plussa 24.8, kkm havaittu 9.10. 1.PAS marraskuussa, plussa mutta vuoto joulukuun alussa. 2.PAS tammikuussa

anniele 1.ivf lyhyt kaava 11/2016, tuoresiirrosta nega, pakkasessa ei mitään. 2. ivf mahdollisesti alkuvuodesta

Toiveikas 1.icsi 9/2016 kaksi alkiota, tuore siirto nega toinen ei selvinnyt pakkaseen
2.icsi 11/2016 40 follikkelia, hyperi, kolme plastoa pakkaseen, ei vielä yhtään passia päästy tekemään

elsakoo 1. ICSI lyhyt kaava, punktio 2/2017, 21 munasolua, ei tuoresiirtoa hypeririskin ja limakalvotilanteen takia, pakkaseen 7 kpl kolmen päivän alkioita 4 erässä, lääkkeellinen PAS 2-3/2017

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9.
Dansku 1. IVF:n 1. pas, plussa 26.9.
'muurahainen' 1. ivf tuoresiirto, plussa 6.10
Miuku88, 2.ICSI tuoresiirto, plussa 3.11
toivonkipinä, 1ivf 1 pas, plussa 1.12
Auringonkukka! 1 icsi:n 1 pas, plussa 7.1
Floral2 1. icsin/ivf:n 2. pas, plussa 19.12.
Hopsan Icsi pas plussa 13.11
Joulunlapsi 1. ivf 2. pas, plussa 17.1.17
Toiveikas❤ 2.icsi 1.pas, plussa 18.2.17
 
Olipa tullu paljon viestejä :oops:
Mieki sain nyt ohjelman eli 11.3 alkaa Synarela suihkeet, uä 22.3 ja sillon alkaa piikittelyt. Pitkällä kaavalla mennään. Edelleenki ihan pihalla
 
Kannattaa varmaan Mimosa jutella siellä Taysissa asiasta. Tiedän muitakin, jotka on esim. Pregnylillä/Ovitrellellä tai jollain muulla pistettävällä lääkkeellä korvanneet ne Luget. Just siks, kun se keltarauhashormoni ei kaikille sovi. En tiedä miten nää migreenit tälleen vaihtelee, raskauden jälkeen kuukautismigreeni on ollu pahempi kun ennen sitä ja toisaalta aurallinen migreeni on yleisempi nyt kuin auraton. Kait sekin jotenkin ikään sidonnainen sitten on?

Kattika: Upeat viivat :smiley-bounce012!

Toivotaan Rive, että pitkä kaava olisi nyt se teidän juttu!

Hulda: Onhan tossa vielä neljä päivää aikaa testipäivään eli toivotaan, että vielä plussaksi muuttuu.

Ja ihan hiljaa täällä vaan rutisen, että menin sitten kuitenkin tekemään tänään uudet testit :smiley-ashamed005ja teen itteni vaan hulluksi kun tiirailen niitä että onko se viivantynkä siitä vahvistunu ja minkälainen se on ollu viimeksi vastaavilla päivillä. Huoh...:smiley-angry016! Perjantaina tämä(kin) kidutus sitten päättyy, kun teen digin. Taidan ottaa aamunäytteen talteen ja tehdä testin vasta töiden jälkeen... JOS maltan :smiley-ashamed005
 
Junttura, 2. ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, 1. PAS 10/2016 =>nega, 2.PAS 11/2016 =>kemiallinen, 3.PAS 12/2016 => nega, 4.PAS 1/2017, testipäivä 24.1.

Pisama 4. Ivf joulukuussa. Tuoresiirto,tulos negatiivinen. Pakkanen tyhjä.

Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016

Kaakao,1.IVF lyhyt kaava, punktio 7.6.2016 -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 1. PAS 23.8. -> nega, 2. PAS 19.9 -> nega, 3. PAS 10/2016 -> nega ja pakaste tyhjä. 2. IVF lyhyt kaava 3/2017

Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega

Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi (ivf) ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega. 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi nega 2.9. 3.ivf procrenin jälkeen. Punktio vko 50

Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.

Ninukki 3.ivf:n tuoresiirron testipvä 25.11.

Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.

Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.

Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio 19.9.2016. Saatiin 13 solua, joista 11 oli kypsiä. Puolelle tehtii ivf ja puolelle icsi. ¤ hdelmöittyi mutta 3 saatiin pakastimeen (tuoresiirtoa ei voitu tehdä hyperstimulaation takia)

Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto nega. 2. ivf / 1. icsi marraskuussa. Punktio arviolta vk 46.

Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8., joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.

_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua ->nega. PAS 8.11, 2 siirrettiin. Testipäivä 21.11. Pakkaseen jäi vielä 3.

kaneli87, ICSI, lyhyt kaava. Punktio 16.9., josta seitsemän hedelmöittyi. Tuoresiirto 19.9., nega. Tyhjä pakkanen. 2. icsin punktio 16.11., tuoresiirto 18.11., nega. Yksi blasto pakkasessa, siirto mahdollisesti tammikuussa.

nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1. 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.

Kattika 1. ICSI(2014) 3. PAS 1.12. Testipäivä 15.12.> nega. Pakkaseen jäi 3 alkiota, jotka jatkoviljellään blastoiksi. Helmikuussa seuraava siirto.

Siirisi ICSI. punktio 8/16 pakkaseen 3 alkiota. ultra 21.10. jonka jälkeen pas seuraavalla viikolla. pakkaseen jää 1 alkio (ehkä)

Rive ICSI. Punktio 8/16, plussa 24.8, kkm havaittu 9.10. 1.PAS marraskuussa, plussa mutta vuoto joulukuun alussa. 2.PAS tammikuussa

anniele 1.ivf lyhyt kaava 11/2016, tuoresiirrosta nega, pakkasessa ei mitään. 2. ivf mahdollisesti alkuvuodesta

Toiveikas 1.icsi 9/2016 kaksi alkiota, tuore siirto nega toinen ei selvinnyt pakkaseen
2.icsi 11/2016 40 follikkelia, hyperi, kolme plastoa pakkaseen, ei vielä yhtään passia päästy tekemään

elsakoo 1. ICSI lyhyt kaava, punktio 2/2017, 21 munasolua, ei tuoresiirtoa hypeririskin ja limakalvotilanteen takia, pakkaseen 7 kpl kolmen päivän alkioita 4 erässä, lääkkeellinen PAS 2-3/2017

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9.
Dansku 1. IVF:n 1. pas, plussa 26.9.
'muurahainen' 1. ivf tuoresiirto, plussa 6.10
Miuku88, 2.ICSI tuoresiirto, plussa 3.11
toivonkipinä, 1ivf 1 pas, plussa 1.12
Auringonkukka! 1 icsi:n 1 pas, plussa 7.1
Floral2 1. icsin/ivf:n 2. pas, plussa 19.12.
Hopsan Icsi pas plussa 13.11
Joulunlapsi 1. ivf 2. pas, plussa 17.1.17
Toiveikas❤ 2.icsi 1.pas, plussa 18.2.17
 
Hei naiset, mikä mahtava plussavyöry täällä odottikaan! Paljon paljon paljon onnea teille kaikille,
aivan ihania uutisia! :Heartbigred Vaikka kuinka on oma usko koetuksella välillä, niin ihanaa että täällä on onnistuneita, ja saa vähän tsemppiä omaankin jatkoon.

Tervetuloa myös uusille, kiva jakaa kokemuksia täällä.

Rivelle ja Mannaharille toivon paljon tsemppiä tuleviin hoitoihin, toivotaan, että sumuttelut ja pistot tekee nyt tehtävänsä ja suunnitellut hoidot onnistuu! :)

Bambi, mulla ensimmäinen punktio oli aika helppo, ikävältähän se tuntuu aina mutta lääkkeet auttoi mua ainakin hyvin.
Toisella kerralla olin selkeästi kipeämpi ja lääkkeitä pumpattiin aika tavalla enemmän. Aika yksilöllistä ja ainakin mun kohdalla näköjään tapauskohtaistakin! Urheilua ja pomppimista ja muuta sellaistahan sen jälkeen pitää välttää (mulle ohjeistettiin että olon mukaan, mutta vähintään viikko taukoa, että munasarjat ehtii vähän palautua) ja ekan punktion jälkeen pääsinkin heti viikon jälkeen hyvin liikkeelle. Toisen jälkeen piti pitää pidempi tauko. Paljon tsemppiä, hyvin sä selviät! :)
 
Takaisin
Top