Vauvan ulkoinen kääntäminen/ perätilasynnytys

Kokemuksia vaikeasta synnytyksestä ja elvytyksestä sekä sektiosta ja komplikaatioista... Kaikesta selvitty mutta vaatinut töitä hirmusti
 
Onko spinning babies tuttu? Googleta sitä. Asioisin myös raskaanaoleviin äiteihin erikoistuneella osteopaatilla, saattaa olla niinkin yksinkertainen asia, että jos sulla on kroppa jumissa, ei lapsi mahdu kääntymään. Silloin saattaa riittää ihan sun kropan jumien aukaisu, jolloin lapselle tulee paremmin tilaa kohdussa.

Mikäli minulle tulisi perätilavauva, synnyttäisin alateitse jos se vain on suinkin mahdollista. Me oltiin kaikki sektioituja perätilavauvoja ja koska olen perinyt äitini ruumiinrakenteen, olin aivan varma että minullekin tulee perätilavauva. Väärin luulin. Tosin kävin koko raskausajan hoitamassa itseäni, kävin mm. kalevalaisella jäsenkorjaajalla useamman kerran (ei käsitellyt ensimmäisen kolmanneksen aikana).
 
Tuli muuten mieleen tästä edeltävästä viestistä että edellisen vauvan La ryhmässä oli aikanaan puhetta että kontallaan olo saattaa auttaa vauvaa pyörähtämään pois perätilasta kun kontollaan ollessa lantioon(?) tulee enempi tilaa ja vauva säätää heittää kuperkeikan pois pt:wink tuskin siitä ainakaan mitään haittaa on:wink
 
Semmoinen kontillaan jalat hyvin harallaan ja pää alas lattiaan -asento voi edesauttaa vauvan kääntymistä, jos semmoiseen rukousasentoon vielä ison mahan kanssa pääsee (: siinä pitäisi kökötellä pitkiä aikoja päivittäin. Mulla muksu kääntyi myöhäisillä viikoilla, unohdin aivan, että vietin pitkiä aikoja siinä rukousasennossa. Ja jumppapallon päällä.
 
Käännätys operaatioon mut ois nyt laitettu mutta kieltäydyin. Mulla on niin supistusherkkä kohtu et ei hyvä yrittäminen ja en noista riskeistä välitä kun ei ole pakko hommaan ryhtyä. Lisäksi tämä on niin liikkuvainen baby että voisi kääntää asentoo vielä uudemman kerran kun poikittainki on joskus. Odotellaan jos kääntyis ite. Jos ei,meen sektioon.
 
Takaisin
Top