Sisarusvaunut/rattaat

Tiarella

Puuhakas puhuja
En tiedä mihin osioon tämän laittaisin mutta koska löytyy 1,5v taapero niin kait tänne. Sisarusta ollaan yrittämässä ja jo pitkään ennen sitä olen miettinyt erilaisia sisarusvaunuja/rattaita. En tiedä pitäisikö niiden olla vierekkäin vai peräkkäin? Ovesta toki mahtuu paremmin jos ovat peräkkäin. Kauhean vaikea valita. Voitte suositella kaiken näköisiä hökötyksiä. Toivon että mahdollisimman kevyt työntää eli renkaat pumpattavaa mallia tai sitten ei. Lisäksi jos saisi vaunukopan toiseen ja sitten vaihdettua myöhemmin ratasosaksi. Työntöaisan olisi hyvä olla säädettävissä koska olen itse lyhyt ja meitä löytyy monta työntäjää jotka ovat pidempiä kuin minä. Joten nyt niitä suosituksia kiitos ja hintahaarukka mieluusti alle 500e jos vain mahdollista :D
 
Meillä on käytössä z-linen jule twinit (emma nykyään). Vierekkäin istuttavat. Erittäin kevyet työntää ja kapeat. Jokaisista ovista ollaan mahduttu menemään :) ja menee suht pieneksi tai littanaksi niin ei vie paljoa tilaa :) toisina kaksareina on sellaiset missä toinen on sisar-istuimessa takana. Ne on ihan ok mutta aavistuksen hankalammat käsitellä ja sitten noi meidän soveltuu lähinnä kun pystyy nuorempaa pitää istuvammassa asennossa. Nuo jule twinit ei edes oo kovin kalliit. Meidän perhe suosittelee
 
Meillä on käytössä z-linen jule twinit (emma nykyään). Vierekkäin istuttavat. Erittäin kevyet työntää ja kapeat. Jokaisista ovista ollaan mahduttu menemään :) ja menee suht pieneksi tai littanaksi niin ei vie paljoa tilaa :) toisina kaksareina on sellaiset missä toinen on sisar-istuimessa takana. Ne on ihan ok mutta aavistuksen hankalammat käsitellä ja sitten noi meidän soveltuu lähinnä kun pystyy nuorempaa pitää istuvammassa asennossa. Nuo jule twinit ei edes oo kovin kalliit. Meidän perhe suosittelee
Hei mistä ostettu?
 
Meillä on kaksosilla Bumbleriden indie twinit ja on ehdottomasti minun valintani tuplarattaiksi! Monia muitakin olen kokeillut ja päässyt työntämään, mutta nuo ovat vain niin hyväkulkuiset, kevyet, helpot kasata, jätti-isot kuomut suojaavat hyvin.. eri ikäisille pitää olla ehdottomasti omat erikseen säädettävä kuomut. Vauvan noissa saa kasvot työntäjään päin, isompi kasvot menosuuntaan. Vaunukoppa (kova tai pehmeä) tulee ratasistuimen päälle, jolloin menee siis rattaista ilman koppaa. Leveys ei ole koskaan ollut este - ovat saman levyiset kuin standardi pyörätuolin leveys. Hyvällä tuurilla nuo saa käytettynä teidän budjettiin sopivalla hinnalla, uutena menee valitettavasti yli.. :) Noita on aika paljon ollut myös käytettynä liikkeellä, kun ovat todella suositut rattaat kaksosilla ja kahdella eri ikäisellä lapsella.

Tuplarattaat ovat vain sellainen sijoitus, jossa ei huonoja kannata ostaa! Suosittelen, että käytte kokeilemassa liikkeissä erilaisia vaihtoehtoja, vaikka olisitte aikeissa ostaa käytettynä rattaat. Vertailemalla vierekkäin löytyy yleensä ne parhaan tuntuiset. :)
 
Meillä ei itsellä ole tarvetta eikä henk.koht kokemusta, mutta kaveripiirissä on useammalla (yhdet kaksosilla ja kahdet sisaruksilla) bugaboon tuplat, jossa lapset ovat vierekkäin, mutta voivat katsoa vaikka eri suuntiin ja samaan aikaan voi olla koppa ja istuin. Vaikuttavat toimivilta ja yllättävän ketteriltä ja helpoilta myös kaupungin vilskeessä ja julkisissa yms (asutaan kantakaupungissa, niinkuin nämä lapsikaveritkin :) ) mutta paljon riippuu varmasti omasta tarpeesta; millaisessa maastossa liikkuu, käyttääkö julkisia? (silloin ehdottomasti vierekkäin, niitä peräkkäin olevia pitkän mallisia on vissiin tosi vaikea saada mahtumaan busseihin/hisseihin jne) mutta jos ikäero on suurempi ja isosisar tarvitsee vain satunaisesti rataskyytiä, niin sitten on niitä, joissa istuimet on ns. päällekäin ja jotka ovat suunnillen perus vainujen kokoluokkaa :)
 
Bugikset vain menevät heittämällä tuosta 500€ budjetista yli.. :sad001 Käytettyjen hintakin lähentelee yleensä tonnia.
 
Tämä varmaan väärä keskustelu, mutta onko kokemuksia rattaisiin tarkoitetuista lämpöpusseista? Miten vanhaksi on pystynyt käyttämään? Lokakuussa jäbä täyttää vuoden ja olisi harkinnassa ratasosaan ensi talveksi päiväunille. Kannattaako?
 
Tämä varmaan väärä keskustelu, mutta onko kokemuksia rattaisiin tarkoitetuista lämpöpusseista? Miten vanhaksi on pystynyt käyttämään? Lokakuussa jäbä täyttää vuoden ja olisi harkinnassa ratasosaan ensi talveksi päiväunille. Kannattaako?
Suosittelen. Meillä tosin oli semmonen pussi käytössä alle 1v. Saatiin se joskus talvisaikaan muistaakseni:)
 
Minua kiinnostaisi onko kellään tietoa onko yksiäkään sellaisia matkaratarattaita mihin saisi vauvakaukalon kiinni siten, että taapero voisi istua rattaissa samanaikaisesti. Me matkustetaan aika paljon ja nyt jos tärppää niin taapero olisi jo 3 kun vauva syntyy. (Ja siitä vielä muutama kuukausi ennen kuin minnekään lähdettäisiin). Normaalisti taapero jo nyt kävelee pitkiä matkoja, mutta tässä ajattelin lähinnä siirtymiä ja satunnaisia känkkäränkkiä kun taapero ei siis yhtäkkiä haluaisikaan kävellä..
 
En nyt tiedä, ovatko varsinaiset matkarattaat, mutta britaxin b-ready:ssa ainakin onnistuu.
 
Jos taapero on jo 1,5v ja raskautta ollaan yrittämässä, niin voisin suositella jo seisomalautaa. On toki lapsikohtaista tämäkin. Meillä siirryttiin laudalle viime juhannuksen tienoilla, poika oli tuolloin 1v8kk. Ei olla tuplia sen koomin tarvittu... Nyt lojuu kahdet tuplat varastossa :D
 
Riippuu varmaan lapsen mitoista. :) Osassa on istuin todella kapea ja selkänoja lyhyt+kuomu matala. Silloin ei pidempi lapsi enää mukavasti voi kyydissä istuakaan.. Lisäksi useimmissa on painorajana 15kg/istuin ja isompi lapsi voi olla jo yli tuon..

Meille on tulossa vauva, kun tytöt ovat 2v3kk. Tuplista ei luovuta, koska kolmelle täytyy olla joku paikka ja tuplaseisomalautoja ei ole olemassa. Toki voi olla, että hyvin jo kävelevät tuolloin, mutta vilkkaasti liikennöidyissä paikoissa rattaat ovat iso turvallisuustekijä ja lisäksi koiran kanssa lenkkeillessä eivät varmaan jaksaa vielä niin pitkiä matkoja kävellä ja eteneminen on kovin hidasta.

Meillä on bumbleridet ja tytöt menevät niihin vielä pitkään. :) Tarvittaessa joku lapsista kulkee liinassa/repussa.
 
Tää olikin hyvä keskustelu, sillä meillä kans loppukesästä tarve tuplarattaille. Meidän esikoinen on tämän toisen lapsen syntyessä 1v9kk, mutta me käydään paljon kävellen mm. kaupassa jne, joten en usko, että meidän tyttö jaksaisi pitempiä matkoja kävellä tai viihtyisi seisomalaudassa. Oon itse jotenkin ihan pihalla näissä tuplavaunuissa, vaikka sen tiedän, että vierekkäiset haluan ja vauvalle pitäisi olla oma koppa myös. Nuo mitä oon katsonut parista lastentarvikkeiden nettisivuilta, niin ovat aika hinnakkaita, siis lähemmäs 1000 euroa ja en tiedä onko meillä sellaisia rahoja niihin laittaa. Toki käytettynäkin voi saada ihan hyväkuntoisia tuplia. Mutta onneksi tässä on vielä aikaa miettiä, että mitkä tuplat meille tulee. :)
 
Takaisin
Top