Mitä tänään syötäisiin?

Minä oon alkanu syömään samaa mitä esikoinen ilta-ja aamupalaksi, muuten tulee kunnon huutokonsertti. Eli puuroa aamulla ja illalla milloin mitäkin hedelmää, leipää, marjoja yms. Samasta syystä olen alkanut itsekin syödä lounasta, muuten ei olisi mahdollisuutta syödä mitään.
Olen nyt hieman terveellistänyt ruokiakin. Tänään oli "jauhelihakastiketta" (raastoin sekaan karkeaa porkkanaraastetta saman verran mitä oli lihaakin ja joukkoon vielä torvisieniä pakastimesta), perunamuussia, vihreä salaatti ja höyrytettyjä kasviksia. Upposi kaikille paremmin kuin hyvin. Marjoja meillä on joka päivä, milloin missäkin muodossa. Esikoisen kanssa syödään niitä kourakaupalla suoraan pakastusrasioista.
 
Miulla on vähän vaikeuksia keksiä mitä söisin välipalaksi (tai aamu- ja iltapalaksi). Tartteis olla jotai nopeeta mut suht terveellistä. Voileivän tekoonkin tarvii kaks kättä ni ei aina onnistu :grin Hyviä vinkkejä?
Me syödään välipalalla mm. Itse tehtyä marjasoppaa sellaisenaan ja toisinaan jogurtin kanssa. Jogurttia ja mysliä laittaa lautaselle nopeasti. Hedelmiä kuten banaania ja kiiviä syödään paljon. Omenaa,kun on kotimaisia tarjolla. Marjavispipuuro on nopea välipala,kun se on tehty etukäteen valmiiksi.
Viikonloppuna syötiin paistettuja silakoita+pinaatti perunamuussi+salaatti. Iso lasagne tehtiin lauantaina ja eilen iso kattilallinen makkarakeittoa. Ens viikonloppuna pitää tehdä iso lanttukukko,kun poika 5v sitä toivoi :)
 
IQ, jos tekee blenderissä marja/hedelmärahkan valmiiksi nii on hyvä välipala. Mä laitan 2 prk rahkaa, 1 bansku, 2-3persikan puoliskoa tai n 1dl mustikoita banskun lisäksi. Sitte vielä ehdottomasti kourallinen hasselpähkinää ja mantelirouhetta (hyvät rasvat :cool01). Voi tehdä muistaki raaka-aineista. Mehukeittoa loraus et on juoksevampaa. Pitää nälän pois ja siis syön kahdessa osassa tuon
 
Just tein kaalilaatikkoa niin paljon, että syödään sitä varmaan ensi viikollakin. Mies ostanut aineksia vähän reilummin. :grin Eipä tarvii joka päivä jotain väsätä..
Lounaaksi syötiin eilistä makkarasoppaa.
 
Me syötiin eilen viimeiset kaalikeitot; jännä että se tökkii miehellä mutta laatikosta tykkää...

Lounaaksi oli tänään makaronilaatikkoa, illaksi teen possunlihasuikalekastiketta höystettynä pippurijuustolla ja perunat, meidän esikoisen toiveruoka.
 
Meillä oli kaalilaatikkoa viime viikolla.. ja kävi muuten kaali pienen masuun.. ja imetän vaan kerran kaks päivässä.. tosin nyt tuntuu käyvän masuun ihan kaikki muukin.. :-\
 
Tosin rupesin nyt miettimään johtuuko masukivut ennemmin korvikkeesta kuin tissimaidosta.. ken tietää...
 
Meillä oli tänään kaupan maksalaatikkoa, koska nam.. ja kanankoipia iltapalaksi :D
Viikonloppuna kanapihvejä, perunat, currykastike ja herukkahillo. Ens viikon ruokiakin jo suunnittelen, luvassa possupihvit ja pottuja muutamana päivänä ja sit loppuviikolle texmex-salaatti.

Oih, kaalilaatikko.... pitäsköhän seuraavalle viikolle tehdä sitä.. :joyful:
 
Meillähän on kaikilla samanlaiset ruokalistat, kun mun kaalilaatikko vaihtuikin makaronilaatikkoon, mutta jos sitä huomenna tekis kaalilaatikon ja sit viikonlopulle makkarakeiton.. tai chili con carnen.

Mä teen kaalilaatikon aina niin, että eka pakastan kaalin, jolloin se sulatettuna on aivan kuin freesattua eli jää siis yksi työvaihe välistä pois. Ja tämä siis siksi, että ison kaalin esikäsittelyssä kestää niin kauan - eikä mulla ole tarpeeksi isoa kattilaa. :happy:
 
Oonks mie ainoo joka vihaa kaalilaatikkoa? :grin En oo ikinä tykänny..

Täällä oli kans kaupan maksalaatikkoa päivällisenä, piti olla jotai nopeeta kun ei ruokaa kerenny tekee kun oon illan yksin lasten kaa ja piti kaupassakii keretä käyä. Lounaaks BK ateria... :oops:
 
Tänää ei oo varsinaista ruokaa kerenny syömää ku ollu menoja mut huomen ois tarkotus tehä lihamureketta, ruskeeta kastiketta ja perunoita :)
 
Oonks mie ainoo joka vihaa kaalilaatikkoa? :grin En oo ikinä tykänny..

Täällä oli kans kaupan maksalaatikkoa päivällisenä, piti olla jotai nopeeta kun ei ruokaa kerenny tekee kun oon illan yksin lasten kaa ja piti kaupassakii keretä käyä. Lounaaks BK ateria... :oops:

ET OLE! Mä en vihaa mitää nii paljo ku kaalilaatikkoo(ja muita kaaliruokia).. jo se haju on iha kuvottava! Alkaraskauden aikana oli kiva ku työkaverilla oli eväänä kaalilaatikkoo.. hyi yök!!
 
Tänään lounaalla broilerikastiketta, riisiä, mustaherukkahilloa ja salaattia. Päivälliseksi mantelikalaa, perunamuussia, salaattia ja höyrytettyjä kasviksia.
 
Sunnuntaina tehtiin ite pyttipannua,puikulapotut pestyina ja lohkottuina kuorineen uunissa ja pannun kautta makkarat ja sipulit. Siihen ketsuppi,sinappi ja kurkkusalaatti päälle + salaatti kasviksista. Ma iso kattila sei keittoa ja tänään olin laiska ja vetäsin vaan makaronimössön (jauheliha+makaroni sekaisin) ruoaksi. Lapset söi mielissään. Salaattia lisänä tietysti.
Alko itellä tekee mieli kaalikääryleitä,kun luin teidän kaaliruokalistoja :)
 
Takaisin
Top