Tammikuun törinät

Mulla tulee tuollaiset oireet tiehyttukoksesta. Kannattaa ahkerasti tyhjentää ja syödä buranaa ja laittaa kylmää, ne laskee turvotusta. Helposti kyllä voi mennä rintatulehdukseksi, mutta mulla ei oo mennyt näillä konsteilla :)

Kiitos Tuhlaajatyttö! Täytyypä kokeilla tota viileetä ja ottaa buranakuuri [emoji106] Kumpa menis näillä ohi.

Kuvittelin, et pitäis tuntua jotain kovettumaa, mut ihan pehmonen rinta on, eikä imetys satu.
 
Jaa a.. Mitäköhän tässä pitäis tehdä.. Sain viikonloppuna tietää että mun äidillä on todettu keuhkoahtauma ja siis sillä on edelleen kait 2 lasta huostassa ja asenne lääkärin kehotuksiin mm tupakoinnin lopettamisesta oli kuulemma "kaikki kuolee joskus"..
En oikein tiedä viitsinkö edes ottaa yhteyttä vai mitä teen..
 
Voi kaaos... Mies lähti asioille. Lapset tuli koulusta. Yks sotkee blenderin kans kun tekee pirtelöä, toinen pistää keitetyn kananmunan mikroon ja se räjähtää. Vauva huutaa punasena ettei tissi kelpaa, saa tuttipulloa ja tissiä päälle. Oksentaa niin että maidon tulee nenästä... Tissi vaan kelpaa... Isosisarukset huutaa kuorossa että kuolevat nälkään! Mikroa ei voi käyttää... Huoh...
 
Voi kaaos... Mies lähti asioille. Lapset tuli koulusta. Yks sotkee blenderin kans kun tekee pirtelöä, toinen pistää keitetyn kananmunan mikroon ja se räjähtää. Vauva huutaa punasena ettei tissi kelpaa, saa tuttipulloa ja tissiä päälle. Oksentaa niin että maidon tulee nenästä... Tissi vaan kelpaa... Isosisarukset huutaa kuorossa että kuolevat nälkään! Mikroa ei voi käyttää... Huoh...

Omg :D Niitä tilanteita mitkä sillä hetkellä itkettää mut myöhemmin naurattaa... Voi taivas. Tsemppiä!
 
Voi kaaos... Mies lähti asioille. Lapset tuli koulusta. Yks sotkee blenderin kans kun tekee pirtelöä, toinen pistää keitetyn kananmunan mikroon ja se räjähtää. Vauva huutaa punasena ettei tissi kelpaa, saa tuttipulloa ja tissiä päälle. Oksentaa niin että maidon tulee nenästä... Tissi vaan kelpaa... Isosisarukset huutaa kuorossa että kuolevat nälkään! Mikroa ei voi käyttää... Huoh...

Meillä huutaa molemmat samaan aikaan ruoka, vaippaa, väsymystä, jne. Ja esikoinen tekee aina pahojaan, kun imetän ja joudun tytön irrottamaan rinnalta ja sitten hän huutaa eikä suostu uudelleen rinnalle. :sad001
 
Tajuttiin mun miehen kanssa että mun rinnat on ihan jättiläiset. Ei ihme että niihin sattuu, kun kasvaa noin isoks. Eilen alotin rasvaamaan niitä helosanilla :D sitähän ne lehmillekin laittaa :D ihanaa kun rasvaus tuntuu auttavan. Nyt on tainnu jäädä liivit liian pieniks sekä rinnan ympärykseltä että kupilta, nännit tuntuu litistyvän. Onneks Burana auttaa tähän kipuun, sitäkin lääkettä tullu syötyä synnytyksen jälkeen enemmän kuin koskaan. Lisäks herumiskipu tuntuu taas kovempana kuin vähään aikaan. Voihan vinetsuikka!

Nyt muuten on tainnu kaikki joulukuiset syntyä kun on 15. päivä mennyt jo ohi. Ei voi kukaan olla enää mahassa. Kai?
 
Huoh... Mies otti tän viikon isyyslomaa... Klo 7 asti puhunut puhelimessa kokoajan työasioita. On vihanen kun ampiainen. Eikä oo tehny mitään isyyshommia... Puki jopa työvaatteet aamulla ja niillä ollu koko päivän. Vitun työnarkomaani. Parempi et menis töihin vaan.

Mä kävin kaupassa vauvan kanssa. Nyt vauva nukku koko ajan. Kävin vaateliikkeessä etsimässä sille toppapipoa, mut pienin koko 44... Ostin nyt sen vaik oli 35€. On se vähä iso mut jämäkämpi kun liian iso villapipo. Mistä te muut ootte löytäny pipoja?
 

Liitteet

  • WP_20170117_13_03_35_Pro.jpg
    WP_20170117_13_03_35_Pro.jpg
    442.4 KB · Katsottu: 55
Oho aika kallis pipo! Mie sain onneks ison kasan pipoja naapurilta samoin ku vaatteita..
 
Mul ollu vähä huonompi säkä pipojen kans. No toi oli suomalainen merkki ja tuntuu kyl hyvätekoselta. Tosin kallis käyttöikään nähden. Marketeissa ei oo pipoja tai sit on näitä 0-2v jotka auttamatta liian isoja. Tää gimma kun on sellanen kun saa pipon päähän niin alkaa huuto ja pyörittää päätä niin että pipo on silmillä. Siks napakanpi pipo toimia meillä jos niitä vaa myytäs. Pitää käydä viel kattoos luhdan myymälä.
 
onko vinkkejä sylistä sänkyyn siirtymisessä..täällä vauva havahtuu aina hereille joko heti tai max 10 min kehtoon siirrettyä- oon kokeillu peiton kaa siirtoo mikä toimii välillä. eihän tässä muuten mitään ,mutta olisi kiva olla edes vapaat kädet sen aikaa ,kun toinen nukkuu ja sitten on kokoaika sama oravanpyörä kun herättyään haluaa taas rinnalle ,jotta nukahtaa
 
Mul ollu vähä huonompi säkä pipojen kans. No toi oli suomalainen merkki ja tuntuu kyl hyvätekoselta. Tosin kallis käyttöikään nähden. Marketeissa ei oo pipoja tai sit on näitä 0-2v jotka auttamatta liian isoja. Tää gimma kun on sellanen kun saa pipon päähän niin alkaa huuto ja pyörittää päätä niin että pipo on silmillä. Siks napakanpi pipo toimia meillä jos niitä vaa myytäs. Pitää käydä viel kattoos luhdan myymälä.

Meillä molemmat lapset huutaa kun pipo silmillä. Kiva konsertti välillä takapenkillä.. :/
 
onko vinkkejä sylistä sänkyyn siirtymisessä..täällä vauva havahtuu aina hereille joko heti tai max 10 min kehtoon siirrettyä- oon kokeillu peiton kaa siirtoo mikä toimii välillä. eihän tässä muuten mitään ,mutta olisi kiva olla edes vapaat kädet sen aikaa ,kun toinen nukkuu ja sitten on kokoaika sama oravanpyörä kun herättyään haluaa taas rinnalle ,jotta nukahtaa

Ite pyrin siirtämään sen verran hereillä että vauva tajuaa siirron.. Sit se on semmosta syliin, sänkyyn, syliin, sänkyyn rumbaa välillä mut pakko se vaan on opettaa nukahtamaan muualle kuin syliin/tissille.. Toki en huudata vaan jos alkaa huuto niin sit taas syliin hyssyttelyyn ja kokeilee hetken päästä uudestaan..
 
Minä siirrän nukkuvana sänkyynsä, välillä herää ja tissin jälkeen takas. Opetan sitten isompana selvemmät sävelet, kunhan ymmärrys lisääntyy.
 
Vauva nukkuu... Isommat koulussa... Ja laitoin isyyslomalaisen katsastamaan mun autoa... :wink mä saan istua ihan yksin hiljaisuudessa.

Ilta oli katastrofaalinen. Mies ei pärjää yhtään mun lasten kanssa. Ja lapset tottelee vain mua. Nehän soitti suutaan ja olivat kamalia koko illan. Mieheltä palo hermot ja huusi ja räyhäsi täällä. Vauvalle kelpas vaan tissi... Miestä pyysin imuroimaan niin tuli huuto että akkojen hommia joutuu ristus tekemään onneks tätä paskaa enää viikko ja pääsee sit töihin tekemää oikeita miesten töitä! Huoh... Ärsyttävä sovinisti ihankun isänsä. Ristuksen lapualaiset...

Valvoin vauvan kanssa kolmeen. Neiti vaan huusi... Lopuks nukahti kun makasin puoliksi nojatuolissa ja vauva rintakehäni päällä ja tein oikein suurieleisiä hengitysliikkeitä. Kyl siinä äitillä pääsi kyynel jos toinenkin kun meinas usko loppua.
 
Takaisin
Top