Painoarviot

...tosin neuvolatäti taas oli sitä mieltä että ihan normaalin rajoissa toi paino vielä on, että ei usko että tohon neljäänkään kiloon pääsis kasvamaan... :rolleyes: että ketäpä tässä sitte uskominen :wideyed:
 
Mulla ei esikoisesta tehty mittauksia muutaku käsikopelolla ja pieni ja siro piti tulla, painoi 3966g syntyessään 39+0. Nyt oli sen 2400g 35+0, kaks eri lääkäriä mittas eri päivinä ja vielä käsikopeloarvio sama. Viikon päästä se seuraava kokoarvio, jotenki tuntuu että ei kasva kunnolla..
 
Täälläkin tehtiin kokoarvio, kun SF-mitta nousi yläkäyrälle. Nyt 36+4 ja arvioksi tuli 3,3 kg. Kuulemma 4,2 kg vauva olisi tulossa...
 
Tästä oiski hauska tehdä vertailua sit vauvojen syntymän jälkeen, että kenellä osui arviot suurinpiirtein oikeeseen ja kellä ei :p. Esikoisen kohdalla arvio kun heitti 700g alakanttiin, niin en oikein tiedä miten näihin suhtautuisi....Mutta toisaalta, ne joilla vaavi arvioitu suht isoksi, osataan siihen paremmin sit synnärilläki varautua. :thumleft
 
Tänään tehtiin painoarvio uudestaan (koska mulla synnytystapa-arvio erikseen perussairaudesta johtuen). Nytpä vauva oli "laihtunut" 300g, eli aikaisemmin rv 35 3100g ja nyt rv 37 2768g!! Eli aika paljon voi sitten vissiin heittää. Molemmat tehtiin ultralla. Edellinen lääkäri antoi ymmärtää että isokin lapsi on tulossa, ja tämän päivän lääkäri sanoi että paino tismalleen keskiarvo mitä pitäis näillä viikoilla olla. Kyllä mieli helpottui :cat:
 
Ei oo radia, sokerirasitus tehtiin rv 28 ja arvot oli normaalit. Pissat ollu myös puhtaat koko ajan. Esikoinen oli 3,5 kg kun syntyi rv 39+4. Hänellä kylläkin eri isä. Jostain syystä tää muksu on mörssäri, ollu kaikissa ultrissa 8-10 pv isompi ja nyt sitten tuli noinkin suuri arvio koosta. Toivottavasti oli enemmän ylä- kuin alakanttiin, koska 2 viikkoa saa kasvaa vielä.
 
Meillä oli käynti polilla terkan lähetteellä tänään kun lapsiveden määrä tuntui vähäiseltä käteen. Vettä oli onneksi riittävästi, afi 10. Viikot 34+4 ja painoarvio ultrasta 2254g, ilmeisesti siro tyttö siis. :)
 
Meillä oli käynti polilla terkan lähetteellä tänään kun lapsiveden määrä tuntui vähäiseltä käteen. :)

Mä pääsin kans nyt ylimääräiseen ultraan just ton takia...tänään on iltapäivällä. Jännää nähdä vauvaa pitkästä aikaa. Uskon, että kaikki masussa hyvin...
 
Täällä äitiyspolikäynti takana, vauvan koon takia halusi lääkäri aiemmin laittaa seurantaan. No, 3,6-3,7kg oli nyt arvio, rv 38+1. Ihan normikokinen siis tulossa, niinkun itsekin jo pystynyt sanoa.. varmaankin himpun yli 4kg siis mennään.
 
Mua on alkanu nyt vähän huolestuttaa tää vatsan koko ja että minkäkokonen poika täältä on tulossa.. Siis tää on nyt toinen raskaus ja vatsa on yhtä iso kun esikoisen kanssa kun lähdin synnyttää. Plus että muoto on jotenki vähän eri kun tullu jo yks raskausarpi myös vatsaan.. Esikoinen oli syntyessä 3245g ja 49cm eli mun pieneen kokoon ihan sopiva. Eli jos tää nyt on jo samankokonen ja LA on vielä 4 viikoo nii sit hän tää voi hyvin olla joku yli 4kg? Alkaa vähän pelottaa koko ajatus niin isosta vauavasta kun oon ite niin pieni. Pääseköhän sitä ultraan jos neuolasta pyytää ja sanoo että koko alkaa pelottaa?
 
Nanna88, entä jos pyydät neuvolan kautta ajan pelkopolille? Siellä monesti ultraavat, ja varsinkin kun huolesi on sellainen, että painoarvo olisi paikallaan. Omalla kohdallakin kokoon liittyi päällimmäisenä huolet... ja hyvin ottivat asian pelkopolilla käsittelyyn
 
Mullaki oli jo kolme viikkoa sitte, (jolloin viikot oli 31+4) masu yhtä iso kun esikoista ootellessa kun se oli viimisiä päiviä masussa, ja maha senkun vaan kasvaa lisää! :D tää on tosi tukalaa jo. Ja viime perjantaina kävin äippäpolilla tarkistuttamassa ku kaatusin, että onks kaikki hyvin vauvalla niin samalla tehtii painoarvio, jonka mukaa poitsu paino n. 2500g vaan.
 
Täytyy varmaan ens viikolla puhuu asiasta neuolassa. Sallamari mitkä viikot sulla on ja mikä sf mitta? Mulla oli nyt viime viikolla neuolalääkärissä rv 35 nii sf mitta 33!
 
Tuollon kun mitattiin 31+4 niin oli viimeks neuvola ja sillon mitta oli jo 33 :D ja ylihuomena tulee 35viikkoa täytee ja en ees uskalla lähtee arvailemaan mitä toi mitta nyt näyttää kun ensviikolla neuvola taas
 
Mä pääsin kans nyt ylimääräiseen ultraan just ton takia...tänään on iltapäivällä. Jännää nähdä vauvaa pitkästä aikaa. Uskon, että kaikki masussa hyvin...

Nyytikki mitäs ultrassa näkyi? :)
 
Kaikki hyvin masussa. Vauva vastasi viikkoja. Painoarvio oli jotain 3200g. Lapsivesi vähentynyt, mutta riittävä. Sydänkäyrä normaali. Eli jatketaan odottelua. Eivät tehneet alatutkimusta, kun saattaisi häiritä/käynnistää synnytyksen.
Muoks* nyt siis rv38+2/37+5
 
Muokattu viimeksi:
Minä pääsen onneksi vielä rv 39+6 kokoarvioon kun esitin huoleni terkalle tänään neuvolassa vauvan koosta. Katsotaan sitten mietitäänkö Käynnistystä ennen sitä 41+5...
 
Takaisin
Top