La tammikuu 2016

Voi jännää Kiiamaria! Tsemppiä ja voimia! :)

Hellu94, mullakin on ennestään lisämunuaisen vajaatoiminta ja siihen lääkitys, mitä tarkistellaan kk välein. Kilpparikin on aina ollut vähän silleen alitoimintainen, vaikkakin arvot on ollut vielä rajoissa. Saa nähdä kuinka sitten raskauden jälkeen käy, että palautuuko vielä, vai tarviinko jo lopullisen lääkityksen siihenkin. Mulla on suvussa äidinpuolella lähes kaikilla naisilla vajaatoiminta :/ Nyt kyllä jo viikon jälkeen on olo vähän parempi ja turvotus on ehkä hiukan helpottanut :) Tai ainakin tuntuu, ettei kaikista vaatteista tai liiveistä jää enää yhtä pahoja painautumia ihoon kuin aikaisemmin :)
 
Täällä on ovulaatio ihan tässä huomenna tai ylihuomenna, tästä se lähtee taas. Pikkukakkonen on enemmän kuin tervetullut, tosiaan tota esikoista odoteltiin 2 vuotta...
 
Meillä on nyt rakenne uä takana. vaavi kasvaa niinku pitää ja rakenteet oli kunnossa. :) Istukka oli eessä niinku arvelinki, vaimentaa aikalailla noita liikkeitä.

Mulla jäi ihan järkyttävä synnytyspelko tuosta tammikuisesta, en tiiä mitä sen kans tekis. Pelkopolille määräsivät, toivottavasti se helpottaa kun pääsen puhumaan siitä. :) vielä on auki, että syntyykö tämä sektiolla vai normaalisti alakautta...
 
Meiltä löytyi ensimäinen korvatulehdus pojalta, ei vaan oo oireillu muulla tavalla kun et yöt ollu yhtä itkua viikon.
 
Meillä odotellaan aikaa putkitukseen.. jonot on 2kk mittaiset niin aikaisintaan maaliskuulle voi ees odottaa aikaa.:meh: huhtikuusta joulukuun loppuun meidän pojalla oli 10 antibioottia korviin, sit vasta saatiin lähete keskussairaalaan. Ärsyttää kun täällä ei tuo homma toimi.

Viime viikolla puhkes seitsemäs hammas... :) nyt on naskaleita millä purra.. :woot:
 
Meillä oli kesällä yksi korvatulehdus, johtui kyllä ihan vaan siitä, että pikkuisen vasemman puolen kyynelkanava ja ilmeisesti poskiontelo/korvakäytävä oli ahtaammat kuin oikea ja sitten korvaan käi kylpyvettä ja muuta likaa. Myös vasen silmä oireili synnäriltä 3kk ikään asti, kunnes kanavat kasvoi tarpeeksi :)

Meillä on vieläkin vaan kaksi hammasta :D Ne puhkesi silloin 8kk iässä ja nyt ollaan tässä monta kk odotettu, koska seuraavat tulee. Tosin mulle itsellekin on tullut 8kk iässä ekat ja seuraavat kaksi reilu 11kk, joten ilmeisesti tällä tulee samallalailla.. :)
 
Noniin, meidän pojalla on 8 hammasta. Eikä nyt oo hetkeen näyttäny siltä että tulis lisää ainakaan just nyt.
 
Pojalle tuli juuri aika 1v tarkastukseen hammaslääkäriin :D Eipä oo hirveesti tarkistettavaa, ellei tässä vielä ehdi muita hampaita ennen enskuun puolta väliä tulemaan :)
 
Meillä käytiin jo kahdeksan kuukauden iässä. :) pojalla oli sillon 2 hammasta.. lähinnä se käynti oli vaan paasausta siitä miten omia ja lapsen hampaita pitää hoitaa.... :eek: hoitaja katto noin kahden sekunnin ajan lapsen suuhun. :D
 
Joo no luultavasti mä saan vaan itse kuulla kunniani, kun mun hampaita ei oo pahemmin hoidettu.. Tai kävin kyllä viime raskaudessa tarkistuksessa ja mulla on ehkä yksi reikä ja vähän hammaskiveä, mutta se hemmetin suuhygienisti ei voinut samalla kertaa sitä poistaa:inpain: Kun pitää olla hammaslääkärin lähete, että se poistetaan:facepalm: Eli sit mun piti puoli vuotta odottaa, että pääsen hammaslääkärille, joka tarkistaa hampaat, kirjoittaa lähetteen suuhygienistille ja sit varmaan ois antanut uuden ajan paikkaukseen.. No, oisin saanut varata lääkärille ajan, mutta se sattui juuri esikoisen synnytyksen ajankohtaan ja en sitä sitten enää siinä vauvarumbassa jaksanut varata ja tietysti putosin taas jonosta pois. Hienosti hoidettu tää hammashoito täällä..:hilarious:
Neuvolassakin ne vaan sanoi, että eipä oo sitten ihme, ettei sinne lääkäriin kukaan koskaan pääse, kun ihmisiä vaan pomputetaan edestakaisin.
 
Oikeesti?? :eek: no on kyllä idiootisti hoidettu tuo hammaslääkärihomma siellä!

Täällä onneks toimii.. Mulla poistettiin viime vuoden puolella kolme viisuria, ekasta soitin ku särki niin sain kahden viikon päähän ajan ja aina ku yks poistettiin sain suoraan ajan seuraavaan poistoon. :)
 
Juu siis tosi huonosti hoidettu täällä kyllä.. Varmaan kipupäivystykseen sitten pääsee, mutta kun ei nyt oo mitään akuuttia, niin ei auta muutakuin jonottaa :/ Ja ensinhän on jono suuhygienistille, en tiiä kuinka pitkä se on, kun raskaana pääsin viimeksi "jonon ohi" tarkastukseen :D Sit on se puolen vuoden jono lääkäriin ja sitten saa viestillä ilmoituksen, että nyt voi seuraavan parin viikon aikana varata sopivan ajan. Ja jos ei varaa, putoo automaattisesti jonosta pois :D

Oon jo suunnitellut, että seuraavaksi meen vaan suoraan yksityiselle, niin ei tarvi ihmetellä montaa vuotta, että asian saa hoidettua :D
 
Takaisin
Top