Elämää taaperon kanssa

Töihin en palannu kun mä oon työstä aivan finaalissa.. en koe mitenkää semmosena et kiva päästä huilaamaan töihin. Tein ihan sikana ylitöitä ennen esikkoa ja koen mun työn ylipäätään tosi raskaana (vaikka onkin myös mielenkiintoista) et työn ohella ei jää energiaa oikein mihinkään. Ei sovi kauheen hyvin yhteen pikkulapsiarjen kanssa :D On ollu kiva olla tytön kans kotona vaikka päivät toistaakin itseään.. samoin nyt toista oottaessa oon voinu hirveesti paremmin varmaan siks ku oon kotona ja ehdin esim liikkua rattaiden kanssa jne. Syyskuun alussa on toisen laskettu aika niin oon kotona varmaan ainakin kunnes toinen on 1v mut oma toive on jos sais vielä ainaki kolmannen lapsen tälleen kohtalaisen lyhyellä välillä. Saa nähdä miten käy ku eihän lapsia niin vaan "tehdä", mut nyt on tämmöstä mammaelämää mikä sopii kyllä hyvin!
 
Mä tuun päivittämään meijän pojan ruokakuulumiset, kun täältä vinkkejä sain :) Nyt on purkkiruuat historiaa ja tavan kotiruuat on pojalle maistunut, toiset huonommin ja toiset paremmin mutta kuitenkin kaikkea vähän edes syö! Päätin vain tarjota sitä mitä me muutkin syömme, ja alun vastustelun jälkeen poika tajusi ettei muuta nyt enää saa ja parempi siis syödä sitä mitä tarjotaan. Helpottaa kyllä kummasti kun menee samat ruuat nyt! :)
 
Meillä on kans jääny kuin itsestään pois se purkkiruokiin turvautuminen. Toki voi olla syynsä sillä et mä raskaana ollessani vaadin kaks lämmintä ateriaa päivässä ja samalla sitä kattoo et on toisellekin ruokaa. Helpottaa huomattavasti kun samat ruuat joka lautasella. Ainoo mitä mä tässä kohtaa inhoon on toi sotkeminen.... ARGH:::: Hormooni huuruissa on tullu muutaman kerran neidille pärähdettyä, ennen ku on saanu ittensä hillittyä. Täytyy kyl myöntää et on toi koira korvaamaton apu ruokajätteiden siivouksessa... :D
 
Hei, mitä teille kuuluu?! :) Onkos teijän taaperoilla jo uhmaa havaittavissa..? Meijän poika saa välillä ihan mahdottomia raivareita ihan pöhköistä asioista, ja omaa tahtoa löytyy! Nyt myös vauvan tuloon valmistautuminen on saanut pojan vähän herkille... Saattaa tulla nyyhkyttämään syliin ja hokee vaan "vauva, vauva" :sad001 Jännittää kyllä, miten tuo suhtautuu, kun vauva sitten syksyllä tulee... Mites, te joilla uudet pikkuiset on jo syntynyt, on arki sujunut..?
 
Meillä ainakin tota uhmaa ja omaa tahtoa löytyy... Toista lasta ei vielä oo tulossa, mutta kun oon tytöltä kysynyt niin on vastannut vaan että ei vauvaa, nelli vauva ja tulee syliin niin kuin vauvat :-D
 
Kukkuu! Käykö täällä enään ketään? :grin


Mitä teille kuuluu, miten on pienokaiset kasvaneet ja kehittyneet? :)

Minkä kokoisia teidän taaperot on?

Meillä on poika 91,5cm ja vähän vajaa 14kg ja me vanhemmat ollaan, minä 164cm ja mies 174cm, että mistähän poika on pituutensa ottanut :grin

Miten teillä on menny, joilla on jo uusi vauva siunaantunu, miten nyt 2v taaperot on suhtautuneet vauvoihin ja miten arki on toiminut? :)
 
Täällä ollaan :)

Meidän poika oli 2v neuvolassa vähän vajaa 90cm ja 12,5 kg. Kova poika puhumaan ja muodostaa jo ihan kunnon lauseita. Ruokapöydässäkin saa vähän väliä muistuttaa että syöppä välillä, kun on niin kova selitys kokoajan päällä :D Tykkää myös hirveästi laulaa ja on tosi näppärä käsistään. Just pelattiin sellasta kalastuspeliä, missä vaaditaan näppäryyttä ja nopeutta, ja poikahan voitti mut vaikka tosissani yritin :D

Poika on jo muutama kuukausi sitten jättänyt päiväunet kokonaan pois ja nukkuu noin 12h yössä. Päiväunitaistelut oli ihan mahdottomia ja illat meni kukkumiseksi yömyöhään... Nyt käy helposti yöunille ja nukkuu kuin tukki! Helpottaa iltoja ja öitä, kun on toinen pikkunen herättelemässä...

Meillä siis vajaa 3kk vanha tyttö. Enemmän haastetta arkeen on tuonut toi uhmakas 2-vuotias kuin vauva... Alkuun isoveli oli tosi tosi mustasukkainen siskosta, ja mä itkin varmaan joka päivä ettei tästä tuu mitään... Vauvaa ei voinut hetkeksikään jättää mihinkään, ettei veli oo repimässä siltä silmiä päästä. Nyt onneks jo vähän rauhoittunut.

Kaikista vaikeinta on mulle kahden lapsen kanssa ollut se, ettei aikaa riitä molemmille niin paljon kun haluaisin. Aina kun isoveli tulee kysymään äitiä leikkimään niin mulla on miljoona muuta juttua tekemättä... Sydän murtuu kun joutuu sanomaan että äiti tekee eka tän jutun, kun tiedän että sen jälkeen on vielä toinen ja toinen ja toinen juttu... Oon vielä tosi paljon lasten kanssa yksin, kun isi on toisessa kaupungissa töissä viikot ja välillä viikonloputkin. :sad001

Mitä teille muille kuuluu? :)
 
Täällä vielä ollaan! :) Tosin lähinnä tuolla syyskuisten 2015 salaisella puolella, siellä on aika hurja kirjoitustahti!

Meillä "joulukuinen" oli 2v neuvolassa 85cm ja 11kg. En tiedä mistä on pienuutensa periny :grin On ihan näppärä tapaus nykyään, puhuu kans hienoja lauseita.. oikeastaan parempaa kieltä ku ite, mistä lie oppinut xD Leikkii kovasti mielikuvitusleikkejä, saksilla leikkaaminen ja askartelu, piirtäminen & muovailuvaha on suuressa suosiossa. Syö edelleen tosi vähän.. niin ja kuivaks oppinu täs 2v kahta puolen vaikka yöunilla ja pidemmillä reissuilla käytetään varuiks viel vaippaa. Vieroitus onnistui lopullisesti vasta kun pikkusisko oli 2kk eli imetin läpi raskauden ja hetken "tandemina" vaikka semmosta en ollu mitenkään suunnitellu. Meni onneks ihan kivasti kaikki lopulta.

Pikkusisko on siis noin 4,5kk vanha ja tosi kivasti menny siskoksilla alkushokkia lukuunottamatta, mut itellä kyl niitä paska mutsi- fiiliksiä riittää ku vuoroon joutuu vauva itkeen ja sit joulukuisen toiveet tyrmäämään ku ei pysty jakautuun kahdeks. Aikamoinen sylitakiainen on tää pikkusiskokin. 2 pienen lapsen kanssa olemisen intensiivisyys tuntuu aikamoiselta! Mut kyl mä tykkään :) Hirveesti kehitystä kyllä tapahtunu muutamas kuukaudes ku kesällä tyttö oli vielä semmonen pieni taapero ja nyt jo "iso" tyttö :D

Mitäs Mami91 teidän arkeen noin muuten kuuluu?
 
Aaria, miten toi kuivaks opettelu teillä sujui ja miten toteutitte..? :) Meillä poika kyllä tietää milloin pissattaa ja kakattaa, mutta välttelee vessaan menoa viimeiseen saakka. Juoksee karkuun ja väittää ettei ole hätä, vaikka aiemmin on sanonut että on. Lahjontakaan ei vessareussulle poikaa taivuta :D Yökyläreissulla sen sijaan on selvinnyt vuorokauden yhdellä vaipalla. Voi olla kyllä että toi pikkusiskon syntymä myös on laittanut vähän takapakkia näihin vessatouhuihin...
 
Joo täällä pikkusiskon syntymä sai homman hetkeks täysin pysähdyksiin ainaki. Oon käyttäny tyttöä 4kk vanhasta ummetuksen takia pöntöllä kakalla joten ei ollu niin iso oppiminen. Ostettiin supistajarengas ja sen verran korkee rappu että pääsee ite pöntölle mut potta on myös ku välillä istuu mielummin siinä. Tempasin vaan vaipan pois ja pikkarit tilalle ku tiesin että tunnistaa pissahädän. Välillä kysyn onko pissahätä ja kehottelem vessaan mut menee kun menee. Jos ei mee, tulee housuun. Ehkä ekat 2 viikkoa tuli joskus housuun mutta sitten kai hoksas että ei täs auta ku käydä vessassa.. nykyään harvakseltaan tulee pikkusen jos ei malta leikeistään veskiin mut osaa pysäyttää ja tulee sanomaan että tuli jo vähän, loput tulee veskissä. Harvoin käy enää noin, vaipatki pysyy kuivana. Pidemmillä reissuilla ei osaa pyytää päästä vessaan, jolloin tulee joskus vaippaan.
 
Pitihän tulla pyörähtää Täälä on asuttu kesäkuusta asti yksin lasten kanssa Talo meni nopeasti kaupaksi ja en ole päivääkään katunut!
2v uhma.. Huh huh! En muistanutkaan että se on näin kamalaa! 4v uhmaa samaan aikaa, eli toinen kun lopettaa, niin toinen aloittaa. Vanhin onneksi käy jo eskaria ja ei ole ikinä uhmaaja ollut. Vesirokot vasta sairastettiin kaikilla muksuilla. Oli aika sieltä niin tauti!!
Voi kun meilläkin opittaisiin potalle!!! Mutta eiii... Ei vaan suostu menemään
Erin oli 2v neuvolassa 86cm ja 11kg
 
Mä just eilen mietin sua Eevi että mitähän teille kuuluu..! Mitä muistan Erinin synnyttyä sun kirjoitelleen niin en epäile etteikö ois ihan voittajafiilis nyt, tsemppiä kuitenki ihan omaan arkeen lasten kans! Hieno juttu että talo meni nopeesti, ei mikään itsestäänselvyys nykyään :) Aika saman kokoinen Erin ollu meidän tytön kans.
 
Aaria, Kiitos kysymästä, meillä menee oikein mukavasti. Poika on temperamenttinen jäärpää, kekseliäs kaveri ja ehtii kun elohopea joka paikkaan, äitiinsä tullut kuulemma :rolleyes: Pottailu on meillä nyt lopahtanut, käy potalla mutta ei tee mitään sinne. Yritettiin tota että pidetään kalsareita ja että menee potalle kun märät housut tuntuu ikävälle, ja pyh, poikaa ei märät alkkarit haitannu pätkän vertaa :hilarious: Jotkut asiat taas hän oppii tosi nopeasti ilman suurempaa harjoittelua, kuten itse syömisen lusikalla, hampaiden harjauksen ja miten saa pesukoneesta lapsilukon pois :grin Ilopilleri tuo poika kyllä on ja todella vilkas tapaus. Ei vielä puhu, mutta kovasti on nyt yritystä alkaa puhumaan, ja kyllä vuorovaikutteisesti sanoo sanoja ja kyllä sanoilla ja eleillä osoittaa selkeästi mitä haluaa tai ei halua :) Malttamattomana odotellaa koska puhe aukeaa, vaikuttaa että on melkoisia juttuja luvassa. Itse olin koulussa puoli vuotta, mutta jäin nyt kotiin vielä pojan kanssa kun se on mahdollista, lähempänä pojan 3 ikävuotta, haen oppisopimuspaikkaa, toivottavasti tärppää. Me tosiaan ollaan 1,8 v yritetty toista lasta mutta vielä(kään) ei oo tärpänny ja huhtikuussa olis tarkoitus mennä lapsettomuuspolille jutteleen ja vähän tutkittavaks. Tällästä meille :)

Kuulostaa kyllä niin kivalle kun monilla jo puhutaan ja pottaillaan :) Mutta 2 pikkuista kuulostaa kyllä melkoiselle rumballe, mutta pieni ikäero kyllä tulee oleen ihana juttu, varsinkin vähän myöhemmin, nyt se ehkä on vanhemmille aika rankkaa ja kellosta loppuu tunnit kesken, tai noin vois kuvitella mutta enhän tiedä onko se niin, ei varmaankaan kaikilla ehkä oo :)

Eeviä oon kans miettiny useinkin, ihana kuulla että nyt menee hyvin ja talokin meni kaupaksi, tosi hieno juttu! :)

Täällä tytöt taitaa olla suht saman kokosia keskenään ja pojat menee keskenään kans suht samoissa :)
 
Takaisin
Top