Oireet

Mullakin tulee ihan tarpeeks tavaraa nänneistä. Tuskallista, ku töitten jälkeen nappaa liivit pois, ja nännit on jämähtänyt kuivuneeseen maitoon :/ Eikä mistään tunnu olevan hyötyä, ettei nappais kiinni. Tein jopa sen virheen, et pistin vessapaperia väliin -> sai hinkata ihan riittävästi, et lähti paperi irti.
Ja kuulemma "se keltainen möhnä" on lapselle tärkeää. Noh, multa se tais tulla aikaa sitten :D En sitten tiiä, et alkaako sitä tulla uusiks muksun synnyttyä. Jos ei, ni väliäkö sillä, saako muksu korviketta vai oikeeta tavaraa xD
 
Vissiin se oikea "keltainen möhnä" tulee vasta sit kun vauva syntyy. Joka tapauksessa pienikin tippa äidinmaitoa on arvokas. Kantsii laittaa liivinsuojat tai joku kangaspala liiveihin :)

Mulla on outoja tuntemuksia pakaroissa ja ylä-takareisissä. Ihan ku ne ois jotenkin puutuneet tai treenin jälkeisessä jumissa vaikkei mitään oo tehnyt. Tuntuu kummalliselta ja silloin ei oikein jaksa seistä.
 
Tarttee varmaan ottaa ne äippälaatikon mukana tulleet käyttöön, vaik meinasin säästää niitä synnäriltä kotiutumiseen asti. Kyl mä uskon, et se möhnä tulee uusiks. Eihän koko hommas muuten mitään järkee olis, jos maidon tärkeimmät tipat tulis pari kuukautta ennen synnytystä :D

Olisko sulla alaselkä (siis kohta, jossa selkä ja takapuoli kohtaa) jumissa? Tai seisotko / käveletkö selkä notkolla?
Oih, pääsispä hierojalle.. Vanha kolarivamma alkaa taas vittuilee :/
 
Kauhea ylävatsakipu iski tänään. Mä en niin kestä jos olen saanut jotain typeriä sappikiviä... Toivottavasti alkaisi helpottamaan eikä tulisi enää takaisin. :nailbiting:
 
Huh, olipa yö. Ihan hirveät supistukset yöllä. Onneksi meni ohitse runsaalla vedellä, panadolilla sekä lämpimällä vehnätyynyllä. Oli kyllä lähellä synnärille lähtö.
 
Vessassa ravaaminen.. Ei jeesus tätä rakkoa. 1-2 kertaa tunnissa saa käydä vessassa. Jää yöunetkin katkonaisiks. Ja jos vahingossakin yritän nukkuu oikeella kyljellä, ni tuntuu, et rakko täyttyy tuplasti nopeemmin. Ja sit tää pikkunen ihanuus on keksinyt, et rakkoa on kiva tökkiä, ku joutuu muutenkin olee pää alaspäin. ARGH!!
 
Ihan sama Kukkis! Eilenkin kauppareissulla kävin juuri ennen lähtöä kotona, jo piti käydä kaupassa ja hyvä että kotiin kerettiin ja juoksujalkaa vessaan. Ei jotenkin kovin paljon houkuttele lähteä edes mihinkään kyläilemään kun yhtä vessassa ravaamista..
 
Mun käskettiin seurata niitä paineen tunteita ja yöllä heräsin sit vessaan ja valvoin ihan sairaan kauan ku jäin seuraamaan noita "supistuksia".. Siis oikeasti todella hämmentävää kun ne on täysin kivuttomia mutta tuntuu alapäässä painetta! Tänään meen hakemaan sen toisen piikin niin taidan mainita noista siellä kun käskettiin seurata..

En kyllä haluais jäädä sinne osastolle mut jos on pakko niin sit on pakko :sad001
 
Älä edes puhu kauppareissuista. Ne on ihan helvettiä, eikä mies vieläkään tunnu tajuavan, miks en halua mennä yksin. Noloa nimittäin jättää ostokset keskelle kauppaa, kun rakko on taas täynnä.

Toivottavasti pikkunen ei oo vielä valmis tulee ulos. Ite oon niin vainoharhanen, et jos mun pitää seurata oireita, ni niitähän alkaa ilmenemään enemmänkin.
 
Nyt viikkoja 34+5 enkä koe kärsiväni oikeastaan mistään raskausoireista! Raskaus ollut haastava ja helvettiä mutta nyt vointi parempi kuin koskaan aiemmin tämän raskauden aikana. Toki lantiokipua on mutta sen kanssa elää, ei ole haitaksi. Toki menkkakipuja tulee rasituksesta tai pohkeet meinaa joinakin öinä krampata mutta se kuuluu asiaan eikä ole haitaksi. Koen ettei ole normaaleja näihin viikkoihin tyypillisiä raskausoireita eikä oikein enää epänormaalejakaan. Toki supistuksia tulee herkästi rasituksesta mutta ne eivät jää päälle tai muutoinkaan ole haitaksi. Kauppareissun pystyn tekemään ilman mitään ongelmia, vessassa toki käyn usein mutta olen käynyt jo ennen raskauttakin. Öisin käyn vessassa kerran, ennen raskautta kävin unettomuuden vuoksi 2-3 kertaa jopa. Sekin siis helpottanut raskaiden raskauden myötä. :) Jaksan hyvin tehdä monen tunnin reissun Ideaparkiin, selkä toki kipeytyy reissulla mutta niin se olisi kipeytynyt enne raskauttakin. :) Ja unettomuus on ongelma mutta sekään ei ole raskauden myötä pahempi vaan jopa helpompi kuin ennen raskautta kroonisen unettomuuden vuoksi. Autosta nousen kevyesti ylös, kengät saan jalkaan helpolla, kyykkyyn menen ja sieltä nousen ylös normaalisti. Ei siis valittamista, huikeaa. :)
 
Heräsin taas närästykseen ja istun sohvalla odottamassa et lääke vaikuttaa...
 
Mikä ihme tässä nukkumisessa nyt mättää.. Oon tottunut nukkumaan oikeasti sen 10 tuntia tai enemmän ja nyt tekee tiukkaa jo 7 tuntia.. Herään about 2-4 kertaa yössä vessaan mut se ei tähän mennessä ole vaikuttanut niin että en saisi enää ollenkaan unta.
Nyt jotain on selvästi muuttunut viimeisen 2-4 päivän sisällä koska en oikeasti saa enää nukuttua kuin maksimissaan sen 7h ja lopun ajan pyörin sängyssä.. :dead:
 
Voisko sulla Fuji olla huoli ja pelko? Pelkäät, et sulle tulee taas ne kipeet supparit, ja et pikkunen syntyy liian aikasin?
 
Fuji mulla taitaa valvomisen aiheuttaa ihan hormoonit. Herään enkä saa unta vaikka väsyttäisikin. Huolia ei ole, eikä stressiäkään itelläni. Normioloissa minäkin nukuin ku murmeli 10 tuntia putkeen ja heti jos jotain murhetta on, valvon ja pyörin.. Nyt tälle valvomiselle ei vaan oo mitään syytä. Herään ja sillä se.. Joskus pitää sitten päivällä nukkua lisää, mutta yleensä pärjään iltaan asti ihan ok. Tosin iltaysiltä oon taas valmis uinumaan täyttä päätä. :D
 
No sepä se kun mun supparit ei ole ollut kertaakaan niin kipeitä että tarttee lääkkeillä lievittää. En myöskään koe stressaavani eilisen lääkärikäynnin jälkeen :) en tiiä onko tää sitten siitä ku tuntuu että on paljon tekemistä.. Paljon vielä valmisteltavaa mitkä haluan saada suht ajoissa ennen Vauvan syntymää valmiiksi :) tänään ajattelin kattoa löytyykö kotoota sopivaa kangasta että saan tehtyä imetystyynyn ja jos ei niin pesen ainakin vaipat ja imut, tilaan netistä harsoja kasan ja ehkä myös fixaan ton pinnasängyn laitapehmusteen :)
 
Täälläkin ollu pitkiä öitä viime aikoina. Kerran pari yössä vessassa, molempia lonkkia särkee ja viime yönä sitten yläselässä oli joku jumi eikä mikään asento ollu hyvä. Ja jos ei jostain kolota, sitten ei muuten vain uni tule :angry1' välillä on niin kuumakin ja kun heittää peittoa syrjään, kohta palelee. On tää rankkaa :D
 
Viime yönä valvoin kun alaselkää juili ja se kipu säteili reisistä polviin saakka hassusti.. onko muilla tätä riemua ollut seurana? Helpotti kun nousin ylös jalottelemaan ja juomaan. Vartalotyynyn kanssa nukun, niin tähän asti asennon takia ei ole juilimisia ollut.
 
Mulla valvomisia aiheuttaa myös hormoonit, niin ainakin luulen. Vielä ei oo tullut sillain valvottua miten edellisiltä, joissa loppuraskaudessa heräilin 5-6 aikaan ihan pirteenä, eikä uni enää meinannut tulla. Oon tottunut nukkuu herkästi 10 asti, siis sillon ennen lapsia. Nykyään saatan heräillä useastikin yössä, eikä väsytä mut kummasti oon aina aika nopeaa nukahtanu uudelleen. En vielä koe et valvoisin öitä, toivottavasti saan nukkuakin tässä raskaudessa kohtuudella loppuun asti. :happy:
 
Takaisin
Top