IVF/ICSI kokemuksia

Miuku mites punktio meni?

Kattikalle voimia, kyl se on aina rankkaa kun joutuu eläimestä luopumaan. Jouduttiin pari vuotta sitten tekemään myös rankka päätös ja päästämään 5v koira sateenkaarisillalle. Taustalla oli munuaisvika mikä sitten vaikeutti hoitoa sairastuessaan niin paljon että oli pakko antaa olla. Olisi joutunut olemaan tehohoidossa monta päivää eikä silti olisi ollut varmaa selviikö edes syy sairauteen. Nyt tossa vieressä jo uusi karvakorva.
 
Moi naiset :love2 Ihana ku ootte muistaneet ja ootelleet täällä.

Punktio oli aika kivulias, kaksi lääkäriä hääräili siellä huoneessa ja toinen joutui painamaan vatsan päältä samalla, kun toinen punkteeras. Oli toinen munasarja niin ylhäällä jotenkin. Olin ihan satavarma, ettei siel mitää soluja enää oo.. Mut kahdeksan rakkulaa sieltä tyhjennettiin ja kaikista löytyi solu!! :Heartbigred Henkilökunta oli ihanaa ja tunnelma kiireetön, kipulääkettä sai heti lisää kun siltä alkoi tuntua.
Oon super huojentunut ja onnellinen. Miehenkin tulos oli parantunut taas, pesun jälkeen eteenpäin liikkuvia peräti 97%! Meillä ollut ongelmana just huono siemennesteen laatu, mut nyt näköjään se on parantunut kerta kerralta.:wav On mun mies tosi paljon kyllä sen eteen tehnytkin. Kolmessa vuodessa sai viimein tupakoinnin lopetettua kokonaan ja elintavat muuttuneet, kuntoilee ja syö puurot ja vitamiinit. Sinkki ja magnesium otettiin kesällä käyttöön viimesimpänä. Nyt on jotenkin luottavainen olo.. Ja jos ei tuoresiirto onnistu, ni ehkä tosta vois pakkaseen saada jotain. :happy: Maanantaina siirtoon, toivottavasti hyvin käy!!

Kipuja on täs päivän mittaan ollut jonkin verran, varsinkin ton vaikeemman puolen kohdalla. Mut olo on rauhallinen.
 
Miuku, aivan mahtavaa! Onnea! Tosin ikävää että munista piti painella, mutta tulos oli todella hyvä! :Heartred nyt vaan juot paljon nesteitä ja lepäilet, etteköhän tekin tuoresiirtoon pääse. :) :Heartred
 
Kiitos kaikille sympatiastanne. Lämmittää kyllä mieltä :) onhan se rankkaa. Varsinkin miehellä on ottanut todella koville. Aina kun elukan ottaa niin kyllähän sen tietää, että niistä joku päivä joutuu luopumaan. Elämä jatkuu ja mies tuossa sanoikin että toivottavasti vielä kuiten ehitään saada hyviäkin uutisia tänä vuonna. Hän tarkoitti positiivista raskaustestiä :)

Voi miten hieno saalis Miuku :)
 
Moikka. Täällä taustalla välikiertoilen..kauheesti kaikkee tapahtunut teillä..

Miukulle tsempit, hieno saalis :) siirtoa kohden sitten vaan :)

ON: dpo 9 mennään ja hätähousuna täällä haamuilen :facepalm: ei oo kyllä ikinä tässä vaiheessa haamun haamua saanut..valkkarissa tänään pientä punaisuutta ja vatsatuntemuksia..tissit ei oo yhtään kipeät, niin kuin ne tähän asti ollut joka nega kierrossa..eli suht oireetonta menoa täällä. toivotaan parasta, pelätään pahinta..jospa ei sittenkään tarttis passiin mennä :wink no kattellaan..
 
Miuku, mahtava saalis punktiosta:drunken_smilie Ja hienoa kuulla että noin hurjasti on siemennesteen laatu parantunut:joyful: Nyt vaan lähetetään etätsempit sinne labraan että mahdollisimman moni hedelmöittyy!

P.s. kittaa sitä vettä vaikka pahaa tekisi
 
Miuku: mahtava saalis! Ihana kuulla että noin hyvin meni ja kivutkin pysyi suht kurissa. :Heartred täällä jo odottelinkin eilen sun kuulumisia... :)
Vaikka niin iloinen olen toisten puolesta, aina se oma epävarmuus omasta tilanteesta nostaa päätään... ma punktio ja kova pelko ettei saada mitään tai jos saadaan niin ne on tyhjiä.
Voi kunpa sais sellasen positiivisen, odottavan olotilan itselle kun koko ajan vaan niin negatiivisesti ajattelee kaikesta. =../
 
Se riippuu alkion iästä. Minulla 3pv alkiot ja siirto neljäntenä päivänä ovisplussasta. Eli jos ovisplussa tuli lauantaina ja sunnuntaina (0pv) oli ovis, niin siirto oli keskiviikkona.
 
Mulla 2 pvän alkiot siirretty (viikonlopun sijoittumisesta riippuen) 3-4 pvää ovisplussasta.

Salmiakki, ymmärrän niin hyvin tuon fiiliksen kun haluaisi olla positiivinen, mutta pessimismi valtaa mielen. Toivotaan, että maanantaina sitten senkin edestä hyviä uutisia ja fiiliksiä :Heartred

Täällä jatkuu edelleen kummallisen voimakkaat menkkamaiset, mutta jotenkin napakammat ja terävämmät kipuilut. Rinnat on arat (kuten aina tässä vaiheessa kiertoa, mutta ehkä tavallista enemmän...?) ja tänään jauhelihan paistamisen haju ällötti. Olikohan huonoa lihaa?!! Esikoista odottaessa ei kyllä mitään hajuherkkyyksiä ollut, joten en osaa tuota kyllä oikein raskausoireena pitää, mutta huvitti kyllä, että tämäkin vielä... Millonkahan sitä arvais testata...

kaakao pp 8
 
Mulle on aina siirretty, ja sanottiin että ei viikonlopun takia tarvitse jättää siirtoa väliin. Ei ole kuulemma yhden päivän päälle, vaan tehdään mahdollisimman lähellä oikeaa päivää, joko jo perjantaina tai vasta maanantaina. Näin siis OYS:ssa. Varmaankin on myös eroja käytännöissä, kun muistaakseni joillakin on täällä jäänyt siirtoja väliin viikonlopun vuoksi.
 
Meillä on ollu ihan päivän päälle tarkkaa. Eivät siirtäneet jos osui viikonlopuksi. Taitaa olla klinikoissa eroja tämänkin suhteen.
 
Huomenna olisi aika "suunnitteluun" eli katsotaan miten kroppa on parantunut edellisestä munafarmista, jos ensi kiertoon pääsisi tekemään uudelleen. On itsellä vähän sellainen luovuttanut-olo jo.
 
Miukulla oli hienoja uutisia punktiosta. Onko olo pysynyt hyvänä? Saatteko vasta huomenna kuulla kuinka moni hedelmöittyi?

Kattika pahoittelut!

Joko toivonkipinä teki uutta testiä? Kuvia...

Kaakao millos sinä meinasit uittaa tikkua?
 
Oon täällä taustalla seurannut, mut ei oo jotenki jaksanu kauheesti kommentoida.
Miukulla hyvä saalis punktiossa.
Itellä alkoi tossa perjantaina taas menkat, uus suunnitteluaika on tulevana torstaina et saa nähdä koska sit seuraavaan siirtoon päästään ja miten se toteutetaan.
 
Takaisin
Top