Vauvan liikkeet

Heh, vauva sai näköjään hyvät fiilikset tosta sokerilitkussa. Kauhea myllerrys masussa. Viime yönä pikku tyyppi päätti venytellä niin, että osui kylkiluihin. Monta kertaa piti itse ojentautua :)
 
Niin hellyyttävää. Esikoistyttömme juttelee paljo vauvalle (ehkä kerran päiväsä) ni melkeempä joka kerta vauva reagoi ja alkaa potkimaan. Ihan sulosta kateltavaa:love7
Mullaki vauva reagoi sisaruksiin. Varsinkin isoveljeen. Tosin taas luulen kun tuo nuorempi on nyt nii pahan esimurkun kourissa, ahdistun päivittäin hänen kiukutteluistaan, että se taas aiheuttaa supisteluja. Miehen kans eilen juttelin asiasta ja hän oli ollut huomaavinaan myös yhteyden kivuissani ja neidin angstissa.
 
Ei hemmetti.. Tyyppi ei näköjään saanut tarpeeks potkittu mun kylkiluita, ku nyt se tunkee takalistoaan niihin. Lievästi epämukavaa. Pitää istuu ihan naurettavas asennos, ettei tuntuis niin epämukavalta. Tai sit tää yrittää kääntyy (toivottavast ei).. Välil mahassa tuntuu, et siellä sätkis kala xD
 
Mulla tuli eilen ihan semmonen olo että poju oli heittänyt kuperkeikkaa ja nyt en sit osaa yhtään sanoa miten päin toi on tuolla.. Mahakin tuntuu ihan erilaiselta. Tosin en ollu varma muutenkaan että poju olis ollu pää alaspäin mut välillä kyllä selvästi tuntui potkuja kylkiluihin niin oletan että oli ainakin pää alaspäin.
Nytkin vauva liikkuu tuolla ja tuntuu kyllä semmosiakin potkun tapaisia iskuja rakkoon mitä ei kyllä aiemmin ole ollut..
 
Pikkune on jo monta päivää potkinu tai hinkannu itteään mun oikeaan kylkeen. Onhan tää kylki siedettävämpi kun rakko mitä kiusas reilu viikko sitte, mutta voisko vaihtaa toiseen kylkeen iha vaa vaihteen vuoks :dead::joyful:
 
Fuji; mulle doula sanoi et mahaansa voi reippaasti tunnustella, niin saattaa huomata miten päin siellä ollaan. Jos on rt niin isoimmat liikkeet tuntuu ylhäällä ja pienempiä alhaalla. Mun pt esikoisesta taas kaikki liikkeet oli ylhäällä kun jalat vartalon vieressä.
Ja nyt olen siis oppinut et ihanteellisesti lapsen pitäs asettua selkä vasten äidin oikeaa kylkeä, ja kääntyy sit synnytyksessä selkä kohti vatsaa, kasvot alaspäin.
En siis näitä tiennyt esikoisen kanssa
 
oon kai onnekas kun poitsu ei potki ainakaan vielä kylkiluihin tai sit potkii mutta tosi tosi hennosti :D hän oli päättänyt jo kääntyä joten helppo tunnustulla missä pää ainakin on :D
 
Mulla aiemmin tuntui pientä liikettä alhaalla ja enemmän ylhäällä. Ja siis aiemmin ollut sellainen olo että tuntee pepun tossa ylhäällä mut eilen oli sit taas semmonen isompi pyöreä eikä muistuttanut sitä aiempaa niin oletan että se oli pää.. Ja nyt vielä toistaiseksi en osaa sanoa tän päivän tilannetta :D
 
Ite ainakin taputtelen ja työntelen eikä tunnu oleman moksiskaan.. Ja siihen verrattuna mitä terkka painoi niin painan vielä kevyesti..
 
Meidän jäbä oli tällä viikolla vielä perätilassa ja aion noudattaa seuraavia kaverin ohjeita: ei sohvalla/nojatuolissa eikä muualla löhöilyä, istuessa selkä suorassa ja mielellään polvet alempana kuin lonkat. Jos näillä ei tuu tilaa lantioon, ni sit lähden kokeileen spinning babies liikkeitä lisää! Tosin nyt tuntuu vielä mahtuvan liikkumaan aika hyvin eli ei vielä hätä asian kanssa.
 
Mä en selvästi tunne missä mun lapsi liikkuu :)
Eilen kaveri potki menemään ja siirsin miehen käden sinne minne kuvittelin sen potkivan eli oikealle alas. Mies pudisteli päätä ja sano ettei hän tunne mitään. Veti käden pois vatsaa pitkin ja pysähtyi navan yläpuolelle ja tokaisi, että täällähän se kaveri potkii. Eli potkut oli navan yläpuolella mutta mä tunsin ne kuin olisi ollut oikealla alhaalla. Hämärää.
 
Meillä on tänään liikuttu aika vähän :sad001 taas varmaan vaan semmosessa asennossa että tuntuu vähemmän nuo liikkeet koska kuitenkin niitä tuntuu tarpeeksi..

Muoks. Nyt taas poju kääntyi ja tuntuu liikkeet enemmän :D tää on se perinteinen että heti kun sanoo jotain niin tapahtuu..
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tuntui tänään ekan kerran hikka. Ihan kiva, kun mies ei ole juuri tuntenut liikkeitä tähän mennessä, neiti aina rauhoittuu heti kun isin käsi tulee masulle... Nyt kuitenkin hikka ihan näkyi ulospäin ja myös tuntui miehenkin käteen selvästi. Sitten kun vielä tuntisi kunnon potkuja niin olisi kiva. :happy:
 
Jos poju ei ala huomenna liikkumaan enemmän niin se olis tyksiin reissu sit.. Tuntuu kyllä liikettä mut tosi semmosta vaimeaa ja nyt pidemmän aikaa ollut just ja just rajoilla että tulee tarpeeksi liikkeitä.. En tiiä vaikuttaako tää oma kökkö olo kans tähän..
 
Tällä viikolla tämä sittiäinen on potkaissut jo neljästi minua kylkiluuhun, niin että tuntuu. Tätä ollaan odotettu :Heartred
Musta tuntuu että aina kun käyn selälleen, ni maha kovettuu. Ei siinä voi tunnustella vauvaa :/ tosin tiedän kyllä että selkä on oikeessa kylessä ja jalat koukussa siellä päällä, käsien nyperrys tuntuu vasemmalla alhaalla, mut ois se kiva tunnustella
 
Takaisin
Top