Raskauden pelko

kati_89

Vasta-alkaja
Olen melko tuore äiti, esikoiseni on nyt kohta vuoden ikäinen.
Jouduin kiireelliseen sektioon jonka jälkeen minulla on ollut paljon kaikkea fyysistä vaivaa, pahimpana niistä paheneva selkäkipu ja vatsakivut.
Olen käynyt fysioterapiassa ja siellä ongelmaani hoidettu, nyt vähän aikaa sitten olin röntgenissä jossa näkyi selkeä skolioosi, eli selkäranka on vinossa.

Mutta, vaikka kipuihin löytyi selitys, minusta on alkanut tuntua, että mitäpä jos olenkin taas raskaana... E-pillerit ovat käytössä mutta joitakin unohduksia on tullut. Vatsani on alkanut paisua, paino ei ole noussut muuten. Minulla on muitakin raskausoireita jotka ovat ensimmäisestä vielä hyvässä muistissa, etova olo ja herkkä hajuaisti...

Olen tehnyt kolme raskaustestiä, kaikki negoja. Menkat on tullut, mutta vaisumpina kuin ennen. Nyt en saa unta kun tunnustelen öisin vatsaani ja mietin voiko siellä olla jotain, vaikka minulle on sanottu että testit ovat luotettavia en vain pääse irti ajatuksesta. En edes meinannut uskaltaa röntgeniin pelon vuoksi, vaikka juuri oli nega testi tehty.
Onko yleistäkin synnytyksen jälkeen tällainen ja miten tästä pelosta pääsee irti...?
 
Sitä en tiedä miten pelosta pääsee irti mutta tilanteessasi kävisin gynellä ultrassa. Niin saat ainakin varmuuden oletko raskaana vai et. Tuntemukset voi johtua myös hormonaalisesta häiriöstä ja myös siihen saa gyneltä apua.
 
Itse pelkään olevani raskaana tai tulevani raskaaksi just nyt. Meillä on vasta 4,5 kk ikäinen tyttö eikä raskaus ole ajankohtainen edes sallittu mulle koska olin myös kiireellisessä sektiossa.
Kuukautiset on pari päivää myöhässä ja vatsa turvonneen oloinen. Oon tehnyt varuiksi yhden testin ja se oli negatiivinen (tottakai koska ehkäisy on ollut kunnossa mutta sai mielenrauhan.) tai mies sai, en minä. En saa ikinä mielenrauhaa jos ei kuukautiset tuu. Tiedän että voi olla vähän epäsäännöllistä vielä eikä oo ikinä säännölliset ollut paitsi sitten kun muutettiin miehen kanssa yhteen nekin muuttui.
On niin lihava olo.
 
Suosittelisin gynekologilla käyntiä kati_89:lle, selviää ettei ole tulehdusta kivun ja turvottelun takana.

Minulle tehtiin 07/2015 sektio ja välillä edelleen turvottaa syystä tai toisesta niin, että näyttää kuin oisin pitkälläkin raskaana. Ja kipua on samalla. Silloin tulee testattua varmuuden vuoksi, mutta turvotus yleensä laskee pariin päivään ja voi huokaista taas helpotuksesta. En tiedä, liittyykö jotenkin sektioon tuo, kuulostaa Katin juttu hyvin samalta kuin omat tuntemukset tuon turvottelun ja kivun kanssa.

Miimi, kuukautisesi voivat olla vielä todella pitkään epäsäännölliset, malttia vain (:
 
Takaisin
Top