Otitteko kuvia synnytyksestä?

Otitteko kuvia itse synnytyksestä?

  • Kyllä

    Äänet: 9 18.8%
  • Ei

    Äänet: 31 64.6%
  • En ole synnyttänyt, mutta haluaisin, että synnytys tallennettaisiin valokuvin

    Äänet: 3 6.3%
  • En ole synnyttänyt, mutta en haluaisi kuvia synnytyksestäni

    Äänet: 5 10.4%

  • Kaikki äänestäjät
    48

Miramaria

Tietävä tietäjä
Meillä oli kamera mukana synnytyksessä, mutta sitä käytettiin lähinnä vauvan kuvaamiseen. Itselle ei tullut mieleenkään päästää kameraa synnytyssaliin, koko ajatus oikeastaan ällötti. Mutta nyt kun katsoin Tältä näyttää synnytys -jutun synnytyskuvia (huh, mitä kuvia!), niin melkein kaduttaa.

Otitteko te kuvia synnytyksestä?
 
Me ei varsinaisesti otettu kuvia, mutta mies kuvasi kameralle siitä saakka kun pää alkoi näkyä :love2
Hän jotui kyllä kuvaamaan minua kun henkilökuntaa ei saanut kuvata joten varsinaista vauvan syntymää ei ole kameralla, mutta minun ilmeeni ja viimeiset ponnistukset on :woot: ja tietysti se hetki kun poika nostettiin rinnalle ensimmäisen kerran :Heartred:)
Kuvia on salista sitten itse synnytyksen jälkeen kylläkin :love7
Onneksi otettiin nämä kaikki hetket talteen, tahtoisin (toivottavasti luoja suo lisää lapsia) kaikista synnytyksistä ja sen jälkitunnelmista tälläisiä muistoja :Heartred
 
Meillä oli synnytyssalissa kamera, muttei tullut mieleenkään käyttää sitä itse tapahtuman kuvaamiseen, vaan se oli vauvaa varten sairaalakassissani. Synnytyksen jälkeen kätilö sanoi että nyt voi kuvata ja oltiin ihan hölmistyneitä kun oltiin unohdettu koko kamera. Vauvasta tuli pari kuvaa salissa ja loput sitten omassa huoneessa :)
 
Kuvia on joka tilanteesta, eli kotoa ennen sairaalaan lähtöä, synnytyssalissa, ammeessa, potilashotellin huoneessa. Ainoastaan varsinaisesta vartalon ulos työntymisestä ei oo kuvia, koska mieheni (joka kuvasi) piteli mun jalkaa/tuki mua. Olen tosi iloinen että kuvattiin!
 
Musta on kans ammeesta ja salista käyrästä yhdet kuvat.. Mä kielsin miestä kurkkimasta alapäätä kun vauva syntyi. Ekat kuvat vauvasta mies otti melkein heti syntymän jälkeen lämpökaapista. :)

Halusin vaan kuvan vauvasta heti syntymän jälkeen, en ponnistusvaiheessa... :D
 
Esikoisesta otettiin kuvia niin et oli vielä napanuora kiinni, mut varsinaisesti synnyttämisestä ei otettu kuvia.. tokasta kuvia otettiin vasta vähä myöhemmin. Olisin halunnut tytöstä myös ihan ensihetkien kuvia.
 
Meillä oli synnytyksessä mukana doula, joka kuvasi koko synnytyksen ajan ja saimme kuvat itsellemme muistoksi. Ei niitä varmaan tule esiteltyä monellekaan, vaikka siistejä ovatkin. Sen verran henkilökohtaisia kuitenkin.. :) Ihana muisto kuitenkin ja niitä katselemalla pääsee hyvin niihin fiiliksiin uudestaan ja uudestaan.
 
Avautumisvaiheesta on kuva minusta kun supistelee ja kun vauva on rinnalla, siitä kun ponnistan istukkaa ulos.
En kyllä haluaisi että kuvia on enempää, ei se niin kaunista katsottavaa ole.. :hilarious:
 
Meillä on parit kuvat aukeamisvaiheen lopusta ja seuraavat kun vauva on rinnalla. En usko ett sen enempää tarviaisinkaan, koska synnytys oli niin nopea ettei siinä paljoa kuvailemaan ehtinyt varsinaisesti, onneksi mies oli tukemassa eikä kuvamassa ponnistuksen aikana :)
 
Meillä oli synnytyksessä mukana doula, joka kuvasi koko synnytyksen ajan ja saimme kuvat itsellemme muistoksi. Ei niitä varmaan tule esiteltyä monellekaan, vaikka siistejä ovatkin. Sen verran henkilökohtaisia kuitenkin.. :) Ihana muisto kuitenkin ja niitä katselemalla pääsee hyvin niihin fiiliksiin uudestaan ja uudestaan.

Sama täällä. Me ei oltaisi edes otettu kameraa mukaan, mutta meidän doula sanoi että kannattaa ottaa ja hän voi kuvata, tulee kuulemma hieno muisto kuvista. Onneksi otettiin, saatiin koko tapahtuma kauniisti ikuistettuna ja teetin kuvista meille kuvakirjan johon kirjasin myös synnytyskertomuksen :happy:
 
No hyi ei :eek: mies otti kasi kuvaa kun vauva oli rinnallani ennen pois vientiä enkä ole niitä sen koommin pystynyt katsomaan! Synnytys on viimeinen asia mitä haluan muistella vanhana!
 
Mua on jäänyt harmittaa etten oo aikaisempia synnytyksiä saanut videolle. Kuvia on kyllä intiimistikin. On tuo ohikiitävä uniikki tapahtuma joka pitää ikuistaa!
Nyt synnytykseen tuleekiin lapseni mukaan ja tytöistä joku saa kuvata videollekin. Mielestäni tapahtuma on kaunis,ehkä siksi että on niin luonnollinen.
Muistelen herkistyneenä ajoittain synnytyksiäni.
 
Esikoisen syntyessä ei synnytyksestä otettu kuvia, mies kävi kuvaamassa vauvaa sitten vastasyntyneiden osastolla. Toisessa synnytyksessä otettiin videolle kun poikanen putkahti maailmaan. Pääpäädystä siis mies kuvasi. :) Valokuvia on myös vauvasta rinnalla. Aivan ihania muistoja! ♡
 
Muokattu viimeksi:
Ennen kuin varsinainen hardcore-meno alkoi, niin otettiin miehen kanssa supistusten välillä yksi "näin nautimme sunnuntaiaamuyöstä" -tyyppinen selfie puhelimen kameralla, ja sitten seuraavat kuvat otettiinkin vasta kun päästiin synnytyksen jälkeen omaan huoneeseen. Ei tullut mieleenkään mitään kuvia ottaa synnytyksen aikana. Muistissa on hyvin miltä homma tuntui, mutta en edes haluaisi nähdä miltä se näytti - mies saa kärsiä ne traumat ihan itsekseen :grin
 
Ihan niin kuin siinä ei olis ollut muuta tekemistä... Siinä pääesiintyjää odotellessa kyllä napsisin muutaman kuvan, ja encorena pikkuneiti pääsi kuvaan sit mun ja äitinsä sylissä.
 
Huh. Hätkähdyttäviä kuvia!
Muutama kuva löytyy, missä makaan sairaalan sängyllä ilokaasua hengitellen. Seuraavat kuvat onkin vastasyntyneestä. :)
 
Takaisin
Top