Ei tää voi olla näin vaikeeta!

Olen todella pahoillani negoista :sad001 täälläkin olin varma että edes joku plussaisi.
Kysymys: mitenteillä on ovuloimattomuus,vaikuttanut kiertoon,onko pitkittynyt hurjasti? Että millonhan voisin tätiä odotella saapuvaksi kun oli ehkä sit sellanen kierto.
 
Ilpuri, joo me varmaan tän kuun vika päivä päästään ivf-jonoon. Eikä tuntunu ees pahalta et menkat alko, enemmän jopa huvitti vaan :D

Pätkis, meilläkin mies oli aluks hoitoja vastaan. Kova paikka oli kun ei plussaa tullutkaan ja hänessä vikaa. Mut nyt jopa mua enemmän odottaa pikku kakkosta ja on valmis kaikkiin hoitoihin, että se saadaan :Heartred
Ehkä sunkin mies on vaan hitaasti lämpenevää sorttia :wink
 
Helinäkeiju, mulla pisin kierto ollut 70päivänen :/ toki muita noin pitkiä ei ole ja nyt kierrot pysyneet tossa 32-33n kohdilla.. Toivotaan ettei sulla venyis pitkäksi! :)
 
Helinäkeiju noita on vaikea tietää.. Nuorempana mulla oli 3, jopa 6 kk, menkkojen väli. Viime vuosina ehkä 40+ päivää, mutta nyt taas huimasti sen yli :/
Toivottavasti sulla pysyis paremmin aisoissa kuitenkin.
** muoks** mulla ei ole ollut koskaan mitään lääkityksiä, eli ihan luomukierrot.
 
Anteeksi oma napa mutta hämmästyttää kummastuttaa..taitaa pää tehdä tepposet taas.

Ihmeellinen flunssa, välillä enempi flunssanen olo, välillä ei mitää. Palelee, kuumeinen olo mutta ei kuumetta. Normi lämpö mulla 36.5 nyt äsken oli 37. Kamala nälkä, yritin syödä mutten saa mitään alas. Menkkoja odottelen ens viikon torstaina alkavaksi.

Ei varmaan uskalla testata vielä, pettyä taas ja todeta että menkat alkaa kyllä ja pää perhana/kuvitellut olot.:smiley-ashamed005

Kp 24/29-30
 
Pätkis, Hitsi tekin ootte kärvistelly kauan :sad001 meillä kans on sama matka hoitoihin ja se kans mua jotenkin jarruttaa kin mun on tosi hankala töiden takia järjestää ku asiakkaan on aina varannut aikansa 4-8vk eteenpäin. Nii tosi ärsyttävää peruutella ha sit jos on sairauslomapäiviä niin nekin harmittaa kun oon yrittäjä. vaikka toki se tehdään jos tilanne siihen menee ja sut vaan päivä kerrallaan.
Voi niin toivon että te saisitte pian luomuplussan!

Kipsuli, hyvältä kuulostaa!!! Mullakin pitäs menkat alkaa ens torstaina mut meinasin jo tikun tehdä sunnuntaina dpo10. Kurkkaa säkin! !! :D
 
Voi jospa kipsuli noi enteilis sitä kaivattua plussaa!!!! pidän peukkuja!!!

Joo minullakin on aiemminkin kierrot temppuilleet,koko tämän yritysajan,nyt olleet kuitenkin reilu puolivuotta maks. 40pv. mutta nyt tämä kysta tekee vielä omat kuvionsa. jotenkin silti on rauhallinen olo ja en stressaa tätä asiaa nyt,annan mennä omalla painollaan,tioedän ettei tätä oloa kauan jatku kun taas hepuloin että vauva pitää saada:p
 
Siis nyt olen ihan järkyttynyt! Oon lukenut tässä ohessa tuota "kyllä se oli..."-ketjua kun haluun tietää missä meidän raskautuneet menee. :Heartred
Mut siis onko oikeesti niin että neuvolan ja lääkärien puolelta tulee hullua kritisointia raskauden aikana? ? Ei tietty kaikille ja varmasti tilanne kohtaisesti. Mut esim mitä Mymmelistille on sanottu (jos luet tätä Mymmelisti oon niin pahoillani sun puolesta). Kai sitä nyt jokainen äiti tekee parhaansa raskaana ollessaan.
Mä olen nyt ylipainoinen ja vaikka oonkin laihduttanut sen 10kg ha jatkan niin kauan kun raskaudun ja sit yritän pitää sen siinä kunnes vauva syntyy, mut en usko että ehdin lähellekään normaalia painoa ennen raskautumista. Hullusti oon muuttanut elämäntapoja ja yritän tehdä kaikki oikein niin ihan tosi pahalta tuntuu jos tietää että lokaa tulee niskaan. Ihan itku kurkussa luin noita tekstejä :sad001
 
Se varmasti riippuu millanen ihminen sattuu neuvolantädiks ja se on oikeus vaihtaa jos ei natsaa kemiat. Itelleni ainaki sattunu tosi ihana neuvolantäti ja lääkäreiden kommentit jätän omaan arvoon.. Esim mua peloteltiin viime viikon rakenneultrassa. Erikoislääkäri sano, että kun mulla oli alkuraskaudessa verenvuotoo, niin se jonkun verran lisää riskiä ennenaikaseen synnytykseen rai kohtukuolemaan. Arvatkaa soiko nämä lääkärin sanat päässä kun ajoin neuvolaan liikehälytyksenä, vauva ei ollu siis liikkunu koko päivänä.. Tietysti säikähin, että nytkö se tapahtu niinku lääkäri sano.. Mutta noi vuodot on hyvinki yleisiä ja kaikki menee suuimmalla osalla kuitenki hyvin.

Mä en kans käsitä sitä, että miks odottavaa äitiä pitää syyllistää. Joo heidän tehtävä on huomauttaa jos esim paino nousee liikaa, mut sen voi tehdä lempeästi. Mulle esim terkka edellisessä raskaudessa huomautti lempeästi, että paino nousee aika kovasti kun olin keränny jo +30 kiloo.
 
Ilpuri, voin tietty puhua vain omasta kokemuksestani, mun kohdalla itsekin olen kyllä kovin herkillä, ja mua pitäis käsitellä silkkihansikkain näköjään tälleen paksuna. .. Se ei välttämättä ole kaikille hoitaville osapuolille selvää, miten herkästä asiakkaasta on kyse. Olen ottanut nokkiini monenlaisesta, vaikka varmastikaan ei vastapuoli ole mtn pahaa tarkoittanut. Ehkäpä tähänkin tottuu, kun äitiysneuvolahommista pääsee niin edessä on vielä yhteistyö lastenneuvolan kanssa :)
Plussatuulia ketjuun!!!
 
Mulla paino nousi raskaudessa 5-7 kg. Jos painoa ei tullut riittävästi, sitä ihmeteltiin. Kun painoa tulikin, taas ihmeteltiin että miks sitä on tullut noin paljon lyhyessä ajassa. Kokonaisuutena kyllä tykkäsin tosi paljon neuvolaterveydenhoitajastani.
 
Ilpuri: Mulle on tullut molemmissa raskauksissa reilu 20kg, en ole ikinä kuullut toruja asiasta. Molemmissa raskauksissa mut kyllä laitettiin perussokerirasituksen lisäksi muutaman päivän sokeriseurantaan, et itte ottelin sokereita. Ne oli tosi priimat,ja ihmeteltiin kovasti, kuinka paino nousi sillälailla, vaikka ruokailutottumukset ok. Tokan kanssa olikin niin, että lapsivesi runsastu niin paljon äkillisesti ja lisäs turvotusta, että painoo tuli muistaakseni yhden viikon aikana 7 kg. Sillon oltiin kanssa enemmän huolissaan raskausmyrkytyksen mahdollisuudesta ja runsaasta lapsivedestä. Mutta tosiaan riippuu tosi paljon terkkarista/kätilöstä, jollanen neuvolassa on. Mulla on ollut aivan ihana :-)
 
Ihanaa kuulla et on hyviäkin kokemuksia. Itse jotenkin kuvittelen olevani just tollanen herkkähipiäinen kuten katjusha sanoi. Varmasti sanominen on vain parhaan ajattelemista.
Jotenkin kuitenkin oon miettinyt et äidille raskaus on ainut kertausta ja hoitajille, kätilö illemmalla ja lääkäreille rutiinia mut heidän kuuluisi muistaa et miltä vasta puolella tuntui.

Mut oon just ajatellut et uskon et itse otan asian heti esille ja kysyn et miten saan pidettyä painon kurissa ja muutenki puhun peloista. Pelkään tosi paljon sitä lihomista koska en tietenkään halua painoa enää tästä et kaikki menisi hyvin ja synnytys olisi niin helppo kun mun tapauksessa voi olla ja mihin itse voin vaikuttaa , nyt siis bmi n.32. Pelkään myös tosi paljon et joudun sektion ja siksi sit jos itse voin vaikuttaa et sinne en joudu noin hyvä niin.
 
Muokattu viimeksi:
Pitkästä aikaa tännekin merkkiä.. ei mitään hvyiä uutisia täältäkään,, kp 2 menossa..
Pahoittelu negan saaneille ja muille menkoista kärsiville.

Onnea WM. :Heartred

Raskas kuukausi menossa. Tulee loppukuusta vuosi täyteen kun raskaus keskeyettiin =(
Tulee varmaan vietyä kynttilä haudalle..
 
Ilpuri, niinku muutkin jo sanonu ni riippuu tosi paljon nlatädistä. Miulle ei tullu sanomista vaikka paino nousi ainki 22kg ellei enemmänkin kun viimesen 1,5vk aikana en vaa'alle päässy. Eli reippaasti joka tapauksessa tuli, mutta lähinnä sitä vaan kehuttiin ett tasasesti nousi. Edes toinen "nipotäti" ei paheksunut painonnousua, vaikka muuten kyllä yritti kaikenmaailman vesimyrkytykset ja muut miulle diagnosoida:rolleyes:
Eli ehdottomasti kannattaa ottaa askarruttavat asiat heti alkuun puheeksi, ja jos ei ole tyytyväinen ni tätiä voi vaihtaa :)

Plussatuulia siis sunnuntaille ja maanantaille, toivottavasti saan tulla lukemaan plussauutisia täältä! :)

Aika vierähtänyt äkkiä, sunnuntaina on pojan ristiäiset ja seuraavalla viikolla hän täyttääkin jo 2kk! :)
 
Suuret pahoittelut negan testanneille ja tädin kohdanneille. :sad001 Jospa joku niistä negoista vielä plussaksi kirkastuisi!!
 
Pahoittelut kaikille negalaisille :Heartbigred

Tännekin oli rantautunut painokeskustelu. Miule ei oo ikinä painosta missään sanottu muuta, kuin olet normaali ja paino on normaali. Eli ei ole kokemusta tästä asiasta huomauttelusta. Muista kyllä, ja olen tosi herkkä ihminen ja tarkka siitä miten asiat esitetään. Miulla ei olot/tunteet, esim. tää herkkyys oo kyllä muuttunu miksikään raskauden aikana. Huomaan ihmisestä 10 minuutissa, tullaanko toimeen vai ei. Ja se on joko täysillä tai ei ollenkaan, ei oo välimuotoja :grin Jos joku käyttäytyy miun mieles asiattomasti, kerron sen sillä hänen omalla esityskielellä hänelle o_O Se on miusta oikein, sillä se saattaa saada ihmiset välillä havahtumaan, että miltä se kuulostaa :cool: Kaikki ei tajua nätisti pyytämällä vaam antamalla samalla mitalla takasin :wink
 
Tsemppiä kaikille lapsettomuuden kanssa ihanat :Heartred Täällä sitä tosiaa kesti melkee 3v niku moni ikävä kyllä tietää jotka täällä edelleen. Mun raskaus on kai tullu sitten päätökseen, 2h päästä alkaa käynnistys pahan monimuotosen ihottuman takia johon ei auta mikään ja oon vereslihalla ja nukkunu monii viikkoihi montaa tuntia enempää vuorokaudes.

Mitää en pelkää ni paljo ku tätä mutta kai me selvitää jos muutkin!


Mini prinsessa 39+3
 
Takaisin
Top