Syyskuun säpinät

Hei te joille on tehty sektio. Onko millanen jälkivuoto? Siis kestoltaan? Itellä synnytyksestä 4vrk ja todella niukkaa vuotoa enään. Alussa ihan "normaalia" runsasta vuotoa.

Esikoisen kanssa alatie synnytyksen jälkeen oli useampi viikko.

Mietein tätä samaa.. Mulla 2 synnytystä takana josta vuotoa kestänyt pitkän aikaa. Nyt vuoto todella vähäistä ja muuttunut jo rusehtavaksi. Sektiosta päivää myös. Eli kai se sit tähän voi liittyä? Tunnetko muuten vessa hätää? Mä saatan olla 6 tuntiakin, kunnes muistan etten oo käynyt vessassa ja rakko täynnä. Tämäkin vissiin on ihan normaalia, saa nähdä kauanko menee ennenkuin tunto palaa.
 
Hui mandinäiti! Onneksi kaikki meni hyvin ♡ ja onnittelut myös kaikille muille synnyttäneille ♡
 
Nen86

Juu itekki välillä säpsähdän, ett pitäsköhän vessassakin käydä :D Mut juu vuoto rusehtavaa ja niukkaa. En valita, mutta ihmettelin. :)
 
Mulla on tänään 4vkoa sektiosta ja vieläkään ei tunnu pissahätä, ennenkun rakko on ihan täynnä. Tuntuu melko luksukselta verrattuna loppuraskauden 30min välein ravaamiseen :"D
 
Me kotiuduttiin eilen aamupäivällä jo. Ihana nukkua omassa sängyssä. Hieman hakee kyllä uusia rutiineja, sairaalassa oli kaikki niin helppoa :D Ensimmäinen yö oli osittain vähän taistelun takana, maitoa tulee enemmän ku tarpeeks ja tissit pinkeenä kokoajan. Neiti saa välillä maitosuihkua otsikkoon ku tulee niin kivasti itsestään pihalle :D Pikkasen meinaa vatsaan neidille mennä ilmaa syötön yhteydessä, mutta onneks ei vielä kuitenkaan huudeta koko yötä sen takia. Täytyy kyllä sanoa että oli ihanaa päästä takas kotiin. :Heartred
 
Me ollaan oltu nyt pari päivää kotona vauvan kanssa ja tosi kivasti on mennyt. Sairaalassa en olis viihtynyt yhtään kauempaa (2vrk).

Välillä on sellainen tunne et toivoo vauvan pysyvän pikkusena kauan, hän on vaan niin ihana. :love017

Nyt siivoamaan, isovanhemmat tulee kyläileen huomisesta lähtien. :)
 
Mäkin haluan jo mun vauvan tää odottaminen on yhtä tuskaa :smiley-angry017
 
Muokattu viimeksi:
Mekin päästiin eilen kotiin. Eka yö meni muuten jees mut vauva tahtoo jäädä haaveilemaan rinnalla ja mun suihkutissit ruutaa nii kauhiasti et vauvalla menee maidot henkeen. Hetken saa taputella selkään ennenkuin henki kulkee taas. Eka kerta säikäytti kunnolla ja hysteerisestä itkusta ei meinannut itsellä loppua tulla. Onneks nyt osaa varautua ja syötänkin selällään ja muistuttelen vauvaa nielemään.
Mies oli ihan poikki ensimmäisestä yöstä vaikka hän nousi vain kaks kertaa vaihtamaan vaipan. :D itse ollut tosi tosi vähällä unella maanantaista lähtien ja synnyttänyt siinä välissäkin ja musta tuntuu et oon pirteempi ku pitkää aikaa ollu.
 
Mekin päästiin eilen kotiin. Eka yö meni muuten jees mut vauva tahtoo jäädä haaveilemaan rinnalla ja mun suihkutissit ruutaa nii kauhiasti et vauvalla menee maidot henkeen. Hetken saa taputella selkään ennenkuin henki kulkee taas. Eka kerta säikäytti kunnolla ja hysteerisestä itkusta ei meinannut itsellä loppua tulla. Onneks nyt osaa varautua ja syötänkin selällään ja muistuttelen vauvaa nielemään.
Mies oli ihan poikki ensimmäisestä yöstä vaikka hän nousi vain kaks kertaa vaihtamaan vaipan. :D itse ollut tosi tosi vähällä unella maanantaista lähtien ja synnyttänyt siinä välissäkin ja musta tuntuu et oon pirteempi ku pitkää aikaa ollu.

Hormonit :Heartred Mää niin odotan, että saan tänkin vauvan kohdalla yhtä vahvat "tropit" omalta keholta, kun mitkä auttoi jaksamaan esikoisen ekaa vauvavuotta. Heräilin ekat 11kk joka yö 3-30 kertaa syöttämään ja hyssyttelemään, mutta silti tunsin alusta asti olevani suorastaan pirteä. Mutta vaikka tällä kertaa uusi tulokas osoittautuisikin paremmaksi nukkujaksi, tuo esikoisen ja pikkukakkosen rytmien ym. yhdistäminen varmasti mukanaan univelkaa ja pitkiä öitä, joten hormonit olisi kyllä taas oikein toivottuja. :smiley-bounce013
 
Hormonit :Heartred Mää niin odotan, että saan tänkin vauvan kohdalla yhtä vahvat "tropit" omalta keholta, kun mitkä auttoi jaksamaan esikoisen ekaa vauvavuotta. Heräilin ekat 11kk joka yö 3-30 kertaa syöttämään ja hyssyttelemään, mutta silti tunsin alusta asti olevani suorastaan pirteä. Mutta vaikka tällä kertaa uusi tulokas osoittautuisikin paremmaksi nukkujaksi, tuo esikoisen ja pikkukakkosen rytmien ym. yhdistäminen varmasti mukanaan univelkaa ja pitkiä öitä, joten hormonit olisi kyllä taas oikein toivottuja. :smiley-bounce013

Heh, samaa toivon itse. Esikoisella refluksi, tuli sen vuoksi eka vuosi nukuttua aika huonosti. Nykyään onneksi herää yleensä max. kerran yössä. Tällä hetkellä on pakko nukkua päiväunet itsekin, joten todella toivon, että synnytyksen jälkeen jotkut hormoonit auttaa mua jaksamaan vauvavuoden kera taaperon.
 
Täällä totuttiin esikoisen (1v3kk) koko yön nukkumiseen :) nyt kun on toinen poistu (10vrk), joka herää 2-3 tunnin välein, nii alkaa olee aika väsy päivisin. Hetki menee, että tottuu :)
 
Tyttäreni syntyi tänään klo 18.43 ja olen niin onnellinen :Heartred synnytys sujui hyvin ja ah tuo spinaali on taivaan lahja :Heartred ponnistus oli vaivaiset 3min :) kesken suklaa patukan Mietin että nyt tuntuu erikoiselta ja soitin kätilöä paikalle joka säikähti että pää tulee jo ei muuta ku suklaa patukka pöydälle ja ponnistamaan :D
 
Onnea kaikille nyytin syliin saaneille :)
Itsellä huomenna laskettu aika. Toivottavasti neiti haluaisi pian maailmaan, hieman tuskastunut olo alkaa olla jatkuvien päänsärkyjen, ym vaivojen takia.

Vieläkö täällä muita on jotka odottaa malttamattomana h hetkeä :) ?
 
Takaisin
Top