Nuoret äidit, vauvakuumeilijat tai sekä että

Mulla alkoi esikoisesta tulemaan maitoa n. rv 13, eli yli vuosi tässä on tissit tihkunut.. :D

Ja pilvikirsikka, mulla sujuu imetys oikein hyvin, luojan kiitos säästyin alkuraskauden rintojen arkuudelta tällä kertaa! :D

Maidon tulo on ihan hedelmöittymisestä asti hyppinyt laidasta laitaan, vain harvoin on tarvinnut antaa illalla korviketta parikymmentä milliä. :) taistelulla on tähän selvitty, vaikka rankkaa on ollut :Heartred iltaisin siis olen saattanut imettää tunteja vaihdellen rintaa ja aina ajoittain imettänyt tunnin välein ympäri vuorokauden. Kyllä sitä välillä miettii, että jos vaan antaisi sitä korviketta kun tarvitsee, niin mielenterveys säästyisi... Mutta kun olen päättänyt imettää vähintään vuoden ikään, niin ei vaan pysty luovuttaa! :D

Sinänsä olisi haaveena sinne kahden vuoden ikään imettää, mutta voi tulla vähän semmonen fiilis että oon pelkkä tissi, jos meinaan kahta imettää samaan aikaa.. Saa nähdä lopetanko siis tohon vuoden ikään, aika näyttää. :)
 
Vau leipälapio! Nostan sulle hattua :) Hienosti on kyllä sulla sujunut! Muakin vois kiinnostaa tandemimetys, jos ikäeroa ei kovin montaa vuotta tulis. Joskushan käy niinkin et vaikka on imetyksen lopettanu, saattaa se isompi palata vielä rinnalle uuden vauvan syntymän jälkeenkin (jos siis vain äiti haluaa) :)
 
Mikä ihana keksintö tää maidonkerääjä!!! Ihana ku ei tarvi vaihtaa suojuksia tunnin välein ja ei koko aja oo semmonen märkä fiilis rinnoissa. :D

Maidonkerääjä oli kyllä munkin pelastus alkuun, varsinkin imettäessä. Kun mulla on suihkutissit, niin sain aina toisesta rinnasta kerääjään maitoa 100ml - 200ml. :D sai ihanasti maitoa pakkaseen. :)
 
Jep! Ostin vaa yhen kokeiluun, ois pitäny ottaa se toinenki. Näitä saa olla tyhjentämässä puolen tunnin välein. :D
Minkä ikäsinä ootte alkanu käyttää vauvaa ulkona vaunuissa, kylässsä/muualla ko kotona? Osastolla sanottii et jos kaks viikkoa pysys kotona ja mieluite vaa oman perheen kesken ois vaa mite pystyy pitämään innokkaat sukulaiset ja kaverit muka nii kauan pois täältä :D

Muoks. Vanhempi suku sanoo et eiku melkee heti vaa liikkeelle jne jos vaa haluaa et siinä se vastustuskyky kasvaa ja jos joku flunssa siihe iskee nii iskee se kotonaki. Nii en tiiä...
 
Me mentiin ulos vasta kahden viikon ikäisenä, mutta ainoana syynä pakkasen välttäminen, kun poika syntyi helmikuussa. Kyllä mä ainakin vaunuilemaan lähtisin näillä ilmoilla heti kun oma vointi sallii! Ehkä muuten rauhottuisin kotona ensimmäiset kaksi viikkoa ja sitten kauppaan/kyläilemään. :)

Meillä kyllä kävi ensimmäiset vieraat, eli mun äiti ja veli + appivanhemmat kotiutumisesta seuraavana päivänä. Sitten muita tuli pikku hiljaa kylään, kun poika oli viikon ikäinen. :)
 
Mutta kyllä mä kyläilemään ja kauppaan uskaltaisin lähteä viikon ikäisenkin kanssa, vauvahan on vaunujen suojassa koko kauppareissun ajan. :)

Mulla vaan oli syynä, että halusin rauhoittua ja tutustua vauvaan rauhassa ensimmäiset kaksi viikkoa ja päästin ihan vain lähimmät sukulaiset kylään sinä aikana. :)
 
Esikko syntyi lokakuun alussa ja käytiin muutaman päivän iässä pieni lenkki ulkona. Yhden sukulaisen synttäreille mentiin kun poika oli viikon eikä siellä ollut kukaan kipeenä. Toki vastasyntyneelle joku tavallinen flunssakin voi olla tosi kova, mut toisaalta imetys suojaa hyvin. Kyllä me parin viikon iässä käytiin jo kirpparilla ym tavallista elämää :)
 
Me mentiin jo enaimmäisenä koti päivänä ulos ja lähikauppaan kun ei ollut yhtää ruokaa kotona ja mies oli armeijassa että ei sitäkää voinu oikee käskyttää kauppaa :) Ja sen jälkeen ollaan joka päivä käyty ulkona vaunuilemassa :)
 
En muista milloin ulkoiltiin ensimmäisen kerran, olisko ollut noin pari viikkoa pojan syntymästä. Joulukuussa kun syntyi niin kovia pakkasilmoja piti vältellä. Ensimmäisinä päivinä isovanhemmat tulivat meille hetkeksi ihastelemaan vauvaa, ja pojan ollessa 8 päivää vanha mentiin molemmilla isovanhemmilla käymään kun oli jouluaatto. :) Näillä ilmoilla uskaltaisin herkemmin lähteä ulkoilemaan, tietty omasta voinnista ja jaksamisesta riippuen. :)
 
Aah,sain "mielenrauhan". Kävin ä-polilla kun oli rutiinitarkastus, sielä oli kaikki vauvalla superhyvin, siro poika tulossa, 3,1 kiloo oli arvio! :) :Heartred ja käynnistys aika varattiin lasketulle päivälle eli 10.10 klo 09! Eli enää max 2 viikkoo ellei aikasemmin jotain kerkiä tapahtuun, mut ihana tietää että yliajalle ei ainakaan mennä! Syynä käynnistykseen siis nun verenpainelääkitys. Mut nyt on kyllä niin hyvä mieli ja turhautumiset katos alta aikayksikön! :Heartred
 
Meillä poika synty marraskuussa, ekan kerran ulkoiltiin joskus 9-10pv ikäsenä, kaupassa taidettii käydä siinä pariviikkosena. Isovanhemmat kävi tapaamassa tulokasta jo sairaalassa, sisarukset päivä, pari sen jälkee ko oltii kotiuduttu. Oltiin myös mun papan synttäreillä kun poika oli alle 3vk, siellä oli vaa lähisuku ja varmistettii että kaikki terveitä.
 
Täälläpä maataan taas osastolla. Mulla aukes epparihaava ja vuoto ei alkanu loppua. Päivystyksen kautta naisten poliklinikalle ja sieltä osastolle. Just pääsin leikkurista pois. Joku isompi verisuoni revenny samalla ja uuet tikit laitettu. Iha hirvee fiilis ku ollu vauvasta erossa niin monta tuntia. :sad001
 
Pikaista paranemista täältäkin riikarii! Tosi ikävä juttu. :sad001

Milloin pääset takaisin kotiin? :)
 
Kiitti kaikille! Jospa tää tästä nyt alkas paranee kunnolla. Tympii ko joutuu vuoteen omaksi taas vähäks aikaa kipujen takia :sad001
 
Takaisin
Top