Sairaana raskaana ollessa

Mulle vinkkas terveydenhoitaja että kannattaa juoda rooibos-teetä, se tekee hyvää äitille ja vauvalle kun siinä on antioksidantteja jne, pitäisi vahvistaa immuniteettia näin syksyllä vielä.. eikä siinä ilmeisesti ole ollenkaan kofeiinia, toisin kuin muussa teessä, joten sen puolesta sitä sais litkiä ihan vapautuneesti :)
Pyysin miestä samantien ostamaan kun on kurkkua aristanut, pakko saada teetä, eikä huvittaisi saada flunssaa tähän väliin kun muutenkin tuntuu ettei henki kulje kunnolla..:shifty:
 
Mä olin kyllä kaikkialta lukevinani että erittäin suositeltu raskaana oleville.. ehkä Suomessa eri juttu?
 
Ite ymmärsin neuvolan tädiltä viimeks kun olin raskaana että turvallisin vaihtoehto on musta tee jos teetä haluaa. Mutta eikös se yrttitee eniten kielletty oo? Täällä on vissiin ollut puhetta, että vihreäkin ois kielletty, mutta entäs sitten valkoinen? :D
 
No miks vihreä ois kielletty kun eikös musta,vihreä ja valkonen tee tehä samoista lehdistä? Rooibos on käsittääkseni yrtti tee siks (Suomessa) kielletty kun ei oo tutkittu...
 
En minä tiedä miksi olis, oon täältä niin lukenut :D ja noista ns perusyrttiteestä oon päätellyt että tutkimattomuuden lisäksi uusien ohjeistusten perusteella myös sen takia kielletty kun melkein kaikissa on lakritsijuurta. Mutta en tiedä :D Maakohtasiahan nää on, Aasiassa esimerkiksi varmasti raskaana olevat naiset juovat paljon yrttiteetä.
 
Mä oon kyl juonut kaiken väriset teet mut jättänyt yrttiteet kauppaan:)
 
Niin, mulle sanottiin ja luin itsekin että kaikki valkoinen, vihreä ja musta tee on samasta kasvista, eli niissä on kaikissa jonkun verran kofeiinia ja siksi kannattaa välttää.. o_O ja yrttiteessä on kai se että jotkut yrtit saattaa aiheuttaa vauriota (kai ne käytti aikoja sitten joitain yrttejä raskauden keskeytykseen myös ja näin) tiedä sitten noista, mä juon tota rooibosta kun terkka niin kehotti :grin
 
Joo rooibos ja yrttiteet kielletty, tavalliset marja- ja hedelmäteet sallittuja
 
Kofeiinipitoista teetä saa Suomen suositusten mukaan juoda kyllä, eli ei tarvitse välttää :) Mutta tietenkin kohtuudella. Mä kun esim. juon sen 2-4dl päivässä niin se on kuulemma ihan ok neuvolatädin mukaan :)
 
Takaisin
Top