IVF/ICSI kokemuksia

Ihan mahtavaa taysilaisille et hoidetaan noin nopealla syklillä, ja tosiaan niinku esim Kaakaokin sanoi että riippuu siitä jonotilanteesta. Voihan se olla että joissain sairaanhoitopiireissä käytetään enempi resursseja näihin hoitoihin ku muissa. Mutta be happy :) Meki aloteltiin taysissa mut sitte tuli muutto ouluun.. Taysissa olis hoidot jo varmasti hoidettu ku elokuussa 2015 ois ollu eka icsi.. Se siirty sitte oysissa maaliskuuhun 2016.

Kiva kuulla Hileisestäkin jotain, vaikka ei niin kivoja uutisia :sad001 Tsemiä ja jaksamista endon kanssa taisteluun! Mulla ei hajuakaan millasta se on, mutta kuulostaa tosi ikävältä! Toivottavasti vältät leikkauksen!

Minkillä kyllä ikävästi käyny julkisen hoitojen kanssa! Onneksi yksityisellä vielä onnistuu!

Voi Nennu toivottavasti oli "hyvälaatuista" vuotoa ja raskaus jatkuisi! Täälä peukut pystyssä ja niin toivon parasta! Voimia!

Murkulle tsemiä punktioon ja Pisamalle siirtoon maanantaina! Onnea matkaan!

Plussatestejä piinailijoilta odotellen ja parasta toivoen :)

- Tipu hoitojonosta
 
Oonko nyt ymmärtänyt oikein, että nyt pregnylin laiton jälkeen jos tekisin raskaustestin vaikka nyt niin sen pitäis olla positiivinen?
Onko kukaan testaillut sen pregnylin poistumista kropasta r-testeillä? Entä näkyykö se ovistesteissä?
 
Kaakao, tsemppiä piinapäiviin :)

Nennu, pahoittelut :sad001

Murkku, juu jos vaikka huomenna tekisit R-testin niin se oli positiivinen. Kai siinä hetki kestää että hcg erittyy verestä virtsaan asti. Itse testasin pregnylin poistumista ivf-kierrossa. Mulle pistettiin 10 000 yksikköä ja se näkyi testissä vielä 11 pv piikin jälkeen. Sen jälkeen en jaksanut testata. Tässä murkku sulle kuvaakin niistä testeistä:
 
Muokattu viimeksi:
Jaa eipä antanut laittaa kuvaa, laitetaan uudelleen

ImageUploadedByVau Foorumi1474747866.687948.jpg


Siniset on vauvalan "herkkiä" 10 mIU testejä ja pinkit Kiinasta tilattuja 20 mIU testejä. Alimmassa pinkissä (11 pv piikistä) näkyy livenä hailu haamu kun "herkässä" ei näy enää mitään. Eli se niistä "herkistä" testeistä... :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Mä oon kerran tehnyt r-testin 2 päivää pregnylin jälkeen, eikä siihen tullut edes haamua, että tähän vaikuttanee sekin, miten kelläkin hormonit erittyy pissaan.. Testasin ihan ku halusin nähdä miltä se plussa näyttää, mut enpä nähny sillä kertaa...
 
Larissa, kiitos. Mä laitoin vaan 5000IU, ja ohjeissa luki että 10 päivän päästä saa testata. Voi hitsi miten tää on jännää! :)

Huomenna tähän aikaan olemme jo matkalla punktioon. Toivottavasti kaikki follit on tallessa ja kasvaneet hyvin. Luin tietoja meidän lääkärikäynneistä, niin sinne lääkäri oli viimeksi kirjoittanut, että "oikein kaunis stimulaatio" hiukan jotenkin huvitti tämä kommentti. :D ainakin mussa on nyt sitten jotain kaunista :D
 
Juu, viime yönä alkoi kauhee vuoto, eilen jo aavistelin et kyl ne menkat alkaa, kun järetön migreeni ja päänsärky vaan jatkuu..eikä noi panadolit auta mitään vaikka et kait tässä jo buranaakin uskaltaa ottaa. Lähdettävä tästä töihinkin silmät turvonneena.. on se kumma et vaikka kuinka ajattelis et eihän näistä hoidoista tiedä niin silti tipahtaa aika korkeelta.
Ja tsemppiä huomiseen punktioon muurahainen.
 
Minkki, olen pahoillani vuodon yltymisestä! :sad001 :Heartred
On tässä itelläki toiveet aika korkealla, parin viikon päästä sitä sitten taas tiputaan... Kiitos tsempeistä. :)

Ihmetyttää vaan kun tosiaan ei vielä oikein mitään tuntemuksia oo. Vähän nippailee muniksia, todella vähän. Ootteko miten tarkkaan totellu lääkärin ohjeita levosta ja nostelemisista, varsinkaan jos ei oo kipuja pregnylin jälkeen?
 
Tsemiä murkku huomiseen! Mulla oli aika "täys" olo ennen punktioo (muistaakseni 25solua kerättiin), niin en hirveesti mitään isompaa touhuillu. Punktion jälkeen käskettiin ottamaan pari viikkoa rauhallisesti, tuoresiirto kun kerta oli tehty niin negaan / alkavaan vuotoon asti jätin rajun liikunnan pois. Pelaan siis salibandyä, missä on aika paljo kontaktia, kaatumisia ja äkkiliikkeitä. Olis pystyny kyllä voinnin puolesta pelaamaan mutta kun papunen oli kyydissä niin ajattelin etten riskeeraa mitään.
 
Ja minkki pahoittelut!

On: kp8, limoja on jo reilusti, en tiiä miten pitäis suhtautua ku siinäkin kuerrossa missä kohdun limakalvo oli surkee, oli hyvät ovislimat...
 
Murkku ne tuntemukset alkaa todennäköisesti huomen aamulla kun munikset rupeaa "irtoamaan". Ja siihen rauhassa oloon tosiaan vaikuttaa se follien määräkin.
Tsemppii sulle huomiseen. Monelta se teidän punktioaika on?

Pahoittelut Minkille. :Heartred

Täällä on vahvasti taas tunne että pakkaseen ei saada mitään. Siirtoon ehkä päästää.,mutta siinä kaikki. Mä en oikeesti jaksa kohta enää yhtään ivfää. Eikä kyllä kestä lompakkokaan. Kun follimäärä koko ajan ollut laskussa ja pakkaseen ei selvii mitään niin tekis mieli ehdottaa ihan lääkkeen vaihtoa jos uuteen kierrokseen vielä joudutaan.
 
Minkki, isot pahoittelut :sad001

Mulla ollut menkkajuilintoja nyt parina päivänä ja eilen tajusin, että kaikki pikku asiat ärsyttää ihan hirveesti. Saapa nähdä, tuleeko positiivista testitulosta. On ihan sellainen fiilis, että menkat on tulossa. Tissit on ollu tosi kipeet siitä asti, kun aloitin Lugesteronin.

Sagi pp 9
 
Pisama, hyvä tietää. Lääkäri sanoi, et sunnuntaina saattaa jo vatsakipu alkaa. Joten huomisaamua odotellessa. 8:30 pitää lääkärissä olla. :) lääkkeen vaihto vois olla hyvä kokeilu. :) mut toivottavasti ei nyt tarttee sellaisiin keinoihin alkaa. :) miksi sulla on sellainen tunne ettei pakkaseen saada mitään?

Sagi, toivottavasti sinne nyt plussa tulisi.

Enpä aiemmin ajatellut, mutta siis toi tissikipu... Siis aiemmin kun mulla oli luget käytössä 1x100mg päivässä, ni se jo aiheutti rintoihin kivat tuntemukset, mitähän se sitten tulee olemaan kun alkaa kunnon lugelääkitys. :O
 
Murkku en mä tiedä, vaisto vaan sanoo vahvasti niin. Ja kun ei niitä solujakaan nyt niin hirveesti tullut. Ei oo aiemminkaan saanu niin miks nyt. Tosin viimeks kasvateltiin blastoksi asti. Jos olis siirto tehty 3 päiväsellä oltais 3 saatu pakkaseen. Mutta koska eivät selvinneet 5 päiväsiks niin en tiedä olisko kohdussakaan selvinneet.

Huomennahan se selvii. Stressaavaa odottelua tää kyllä on.
 
Pisama, toivottavasti sun vaisto on nyt väärässä. :) hitsi huomisen jälkeen olen samassa piinassa mitä sä nyt... Mihin aikaan sulla siirto huomenna on?
 
Voi harmi minkki....

Murkulle tsemppiä huomiselle, mulla ainakin yö ennen keräilyä meni valvoen osaksi vihlonnan osaksi jännityksen piikkiin.

Sagi peukut pystyssä että kaksi viivaa tulee.

Muille tsempit myös !

pp3 ja olotila alavatsalla juilimista, nippailua, voimakkaat hajut yököttää, liikunta sananakin pistää puuskuttamaan. Noh 4 t hoplopissa ja hiki virtasi ja todellakin ilta sohvan nurkassa viltin alla lämpöisessä.
 
Muokattu viimeksi:
Pisama, jos käy niin ikävästi ettette saa yhtään pakkaseen (toivon ettei niin kävis vaan kaikki hedelmöittyneet olis hienosti lähtenyt kasvamaan) niin kannattaa kyllä ehdottaa lääkkeiden vaihtoa. Meillähän vaihdettiin toiseen ivf:ään kaikki lääkkeet ja en tiiä mikä auttoi, mutta tuosta ivf:stä saatiin pakkaseen 9 alkiota. Edelliskerralla ei siis yhtään vaikka soluja kerättiin lähes yhtä paljon.

Toivonkipinä, vielä on toivoa. pp9 on ihan liian aikasta testata! Malttia vaan!
 
Takaisin
Top