Töissä olo

LaFuturaMama

Kommentoinnin ninja
Lokamammat 2018
Haluaisin kuulla, miten pärjäätte töissä tätä nykyä? Itselle tuntuu olevan ylivoimainen rasite tällä hetkellä. Pelkään, että oksennan tai rupean yökkimään väärässä tilanteessa. Olin 3 päivää saikulla kun en voi mennä asiakkaille tässä olotilassa ja tänään menin toimistolle. Paha olo paheni, työnteosta ei tullut mitään ja työkaveri, joka oli jo aavistellut mitä on tekeillä sai kuulla tarinan muutaman itkukohtauksen kera. Oon ihan romuna ja stressaantunut siitä, miten selviän töissä. Tuntuu, että oon kamala taakka tällä hetkellä ja täysin hyödytön.
 
Mulla on pääasiassa reissuhommaa, paljon istumista autossa ja kokouksissa. Tällä hetkellä sujuu ihan fine. Puolivälin jälkeen alkaa ongelmat, kun istuminen käy puuduttamaan.

Keskittyminen on kyl aika mahdotonta. Ajatukset harhailee ja väsyttää.
 
Mulla oli muutama viikko sitten pahempi olo töissä, jatkuva karjuva nälkä ja etova olo. Olen oksentamiselta säästynyt mutta etenkin tuo nälkäeto väsytti ja oli vaikea keskittyä. Nyt kuitenkin oireet vähentyneet. Kova nälkä kyllä lounasaikaan ja kauhea pömppöturvotus (suorat housut ei enää sovi) mutta muuten töissä ok. Onko muilla lähteneet oireet vähenemään? Nyt 8+3.
 
Väsyttää aika usein ja keskittymiskyky on mitä on, mutta muuten olen toistaiseksi pärjännyt töissä ihan hyvin. Nyt tosin vasta rv 6+0 ja pahin raskauspahoinvointi varmaan vasta edessä. Pieneen etomiseen auttaa ainakin mulla raikkaat välipalat parin tunnin välein ja veden juonti.
 
Maanantaina ois paluu töihin kesäloman jälkeen. Sittenpähän näkee miten jaksaa. Väsymys on tällä hetkellä suurin oire.
 
Kesäloman jälkeen en kyennyt töihin, vaan jäin maanantaina viikon saikulle pääasiassa flunssan vuoksi. Ensi viikolla uusi yritys. Kunhan flunssa väistyy, voi olla hankala peitellä pahoinvointia ja väsymystä - työkaverit saattaa arvata mistä on kyse (ollaan todella pieni työyhteisö). No, eipä siinä, sitten arvaavat. Onneksi saan itse määritellä työtahtini ja hommani. Auttaa melko paljon. Pääsee levähtämään ja syömään välipalaa aina kun tarvii. :D
 
Ei kyllä oireiden helpottamisesta tietookaan! Mä taas tarviin töissä rautaset hermot ja oikeesti hyvän keskittymiskyvyn, ni mielummi oon jopa pois, kun tuntuu ettei vain pysty, kuin menisin sohlaamaan mitään.
 
Töissä jaksaa ihan hyvin, mutta se jäätävä väsymys iskee kyllä heti työpäivän jälkeen. Huono olo ei onneksi ole.
 
Mä olen jossain omissa maailmoissani välillä, jotenkin aavistuksen väsyneempi. Muuten ei juuri mikään muuten vaikuta, ainakaan vielä.
 
Olen tassa toissa ja nieleskelen oksennusta, taas. Keskittymista hairitsee tama pahoinvointi. Vasy on tietenkin valtava, sama miten paljon nukkuu, aina vasyttaa. Sain jo pahoinvointilaakityksenkin, koska ajan toihin ja karsin ihan jarkyttavasta matkapahoinvoinnista. Normaalisti tykkaan tyostani ja tiiminvetamisesta, mutta nyt motivaatio on kylla ihan miinuksella. Tanaan on kokous, jossa olen puhemiehena, toivotaan, etta tama pahoinvointi menee ohi siihen mennessa... Tosi kiva jos joudun laattaamaan kesken kaiken. x)
 
Tsemppiä Libra! Samanlaisten asioiden kanssa painiskelen, olen tänään joutunut käymään yökkäilemässä pariin otteeseen. Huomaan oman keskittymiseni olevan aivan hukassa - mikä on todella hankalaa omassa työssä. Onneksi työtahdin saan määrittää itse. Väsyttää koko ajan. Joudun varmaan tunnustamaan työtovereille pian, etteivät ihmettele mikä mulla on. Onneksi minulla on niin mahtavat kollegat että ei haittaa vaikka tietäisivätkin.. :)
 
Vääntäydyin tänään aamun ultrasta rohkaistuneena työpaikalle ja aloitin näpyttelyn koneella. Söin samalla pikkuhiljaa omenaa. Tuli tosi yhtäkkiä erityisen paha olo ja juoksin vessaan. Tuli oikeen kunnolla kaikki ylös mitä olin saanu aamupäivän aikana sisään. Sen jälkeen olo oliki sellanen, että ei enää huvittanu jatkaa töitä. Paha olo jatkuu edelleen,mua ei siis helpota se että oksennan. Hyvä asia on, että soitin kahdelle pomolle ja kerroin tilastani ja sain rohkaisevaa palautetta ja käskyn hoitaa hommia etänä jos suinkin pystyn.
 
Minäkin jaksan töissä ihan hyvin. Työpäivän jälkeen iskee väsymys myös mulla. Nytkin tässä sohvalla köllöttelen..
 
Mulla oli tänään ihan järkyttävä työpäivä, ja siis suurin syy on tämä etominen ja VASY. Mulla on niin pohjaton väsy etten kestä. mun työ on vieläpä iltapainotteista, että ensin touhaan aamupäivän kotona taaperon kanssa ja sitten illaksi töihin ja taapero hoitoon. Sitten töiden jälkeen äkkiä taapero nukkuun ja nyt vasta on eka hetki päivästä kun saa istua. Musta tuntuu että oon ihan hirveän huono työntekijä, kun yritän päästä kaikesta mahdollisimman helpolla, kun en vaan pysty enkä kykene. Ihan järkyttävä väsy. VÄSY. :D
 
Mä teen fyysisesti raskasta työtä. Vielä jaksaisi muuten hyvin mut tää väsymys ja huono olo verottaa paljon.
 
Aloitan pian työt ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen. Viimeiset pari vuotta olen ollut raskaana ja lapsen kanssa kotona. Jännittää muutenkin uuteen työpaikkaan meno, ja jännitystä lisää se, vaikuttaako raskaus työkykyyn. Viime raskaudessa pärjäsin alkuraskauden ajan ihan hyvin töissä, mutta jäin pois jo puolen välin jälkeen työn sisältämän fyysisen uhan vuoksi.
 
Päivät menee kevyessä toimistotyössä ihan hyvin. Mitä nyt väsyttää ja etoo kauheasti. Illat aivan poikki. Ei jaksa mitään:grumpy:
 
Oon kaupassa töissä ja toistaiseksi on menny ihan normaalisti. Ainoastaan voimakkaan hajuiset asiakkaat aiheuttaa vaikeuksia ( kuselle haiseva spurgu tai runsaasti hajuvettä lotrannut vanharouva, ym) Sillon tuntuu että vois laatta lentää, mutta toistaiseksi oon saanu pidettyä oksun kurissa! Fyysisesti jaksan kyllä töissä, mutta illat makaan sohvalla iltapahoinvoinnin ja kaameen väsyn kera.
 
Tarvin töissä hyvää järjestelykykyä ja päätöstentekoa. Nyt huomaan, että jo ennestään sumea muistini on entistäkin huonompi ja se näkyy. Lisäksi oppilaisiin menee hermot helpommin. Välillä tekisi mieleni pyöritellä silmiä ja heittäytyä sarkastiseksi, mutta toistaiseksi olen onnistunut välttäämään molempia. :)
 
Takaisin
Top