Joulukuun mammat 2015

Ei mitään, just kävin ostaa laatikollisen vaippoja eli jos joku nyt tarvii 2 koodia niin heitä yv:wink
 
Nyt on muuten maailman helpoin aika kestoilla, kun vauva kakkii kerran päivässä helpot kiinteät kikareet, mitkä voi vaan kaataa pönttöön ja pieni vaipan huuhtaisu päälle. Pissavaippoja ei tarvii ees huuhdella. Ikinä ei tule ohi, kun ei enää ole niin pienet reidet ja muutenkin on oppinut imujen käytön. Ainut ärsyttävä vaihe on pyykin ripustaminen.

Haastanpa teistä jokaisen, joka ei vielä ole kertoillut, koittamaan muutaman kerran ainakin äitiyspakkauksen vaippaa! :)
 
Ei ole kestoilu mun juttu ja pyykkiä tulee ihan tarpeeks muutenkin ja meidän jätkän uloste on kyllä ihan jotain muuta kuin kovaa kikkaretta xD Että ei se nyt kaikilla ihan niin yksinkertaista ole...
 
Hankala arvioida monta vaippaa menee päivässä kun oon tottunu aika tiheään vaihtamaan . Kestoillessa kun sillä ei rahallista merkitystä juurikaan ole.

Oliko niin että tämän ikäisille oli jo housuvaippoja ?
 
Mä kanssa tykkään kestoilusta. Älyttömän helppoa! Ainoa hankala on vaippojen koko: varaat kaksi vaihtovaippaa kauppaan mukaan, niin hoitolaukku ei mene kiinni :rolleyes: Nyt taas viikonlopun joutuu käyttämään kertsejä, kun mennään mummolaan ja haistelemaan likaisia vaippoja. On nim. ihan väärä luulo, että kestot haisee, ei muuten haise! Kakkaakaan ei meinaa välillä läpi haistaa, pitää oikein kurkata onko siellä jotain. Meillä pyörii "vaippakone" kerran päivässä tai kahdessa. Sillon saa jo koko koneellisen vaippoja, pyyhkeitä, lakanoita yms. 60 asteen juttuja.
 
Niin ja onko teillä jo kenkiä käytössä tämä ikäsellä? Vai millon normaalisti otetaan ensikengät käyttöön . Sitten kun kävelee ?
 
Meillä on liberon kokoa6 housuvaippoja:)
Kestovaippoilu, ah miten kaunis ajatus! Ensimmäisen aikaa. Ajatus kävi ohitse kiitävänä mielessä, mit sit se kariutui ajatukseen "se on niin vaikeeta, en mä osaa/jaksa/halua" ja se ideologia jäi päälle... En lähde mitään tekosyitä antamaan miks meillä ei kestoilla, oon vaan niin pirun laiska:/ jos meille vielä se muksu numero 5 joskus suodaan, tartun haasteeseen!
Ps meillä on muksu num 3 ajoittain (jos vaan kerkiää potalla kiireiltään) päivä kuiva, hurraa:)
 
Mä kans tykkään kestoilusta, en kertsejä tähän kämppään huoli haisemaan! Kakka on kyl ikävää huutoa niin vaipasta kuin pepustakin, että ei täällä kuivaa kikkaretta... Ei ole niin iso homma kestoilussa, kohta meillä on kaks kestopeppua... Ei kyl omatuntokaan antaisi periksi kertakäyttöisiä käyttää, meillä ei käytetä edes talouspaperia :D Raha on sit se viimeinen niitti, oon nyt reilun satasen käyttänyt tytön vaippoihin ja näillä menis vaippaiän loppuun, muutamia vaippoja sit seuraavalle lisäks ostettava :)
 
Meillä on vaippailtu enempi vähempi viimeiset viis vuotta ja en lähde ees miettimään paljon on menny rahaa vaippoihin... En uskalla laskea, tiedän et se on paljon!!!
 
Mush, housuvaippoja löytyy tämän ikäisille, meillä Liberon housuvaipat koko 5. :) ja kenkiä ollaan käytetty, ihan siitäkin syystä että jos ei kenkiä ole, poika repii sukat koko ajan jaloistaan. :meh:
 
Meillä käytetään muumi 5 housuvaippoja :) liberon neloset puristi masusta. Kenkiä ei vielä oo käytetty.
 
Meillä ei varsinaisia kenkiä, semmoisia töppösiä yhdet ja juuri tilasin jotku ale-stonzit, joiden pitäisi olla niin mahdottoman hyvät.
 
Meilläkin on käytössä liberon housuvaipat, koko 5. Itsellä ei onneksi mee vaippoihin juurikaan rahaa kun äiti tuo niitä aina kylään tullessaan :-)
Kenkiä ei oo vielä käytössä. Tossut on vielä hyvät. Ostin kuitenkin jo talveksi 21 kengät.
 
Minä koen kestovaippailun eräänlaisena harrastuksena. Kuin hassulta se kuulostaakin. Värikkäät ja hauskat kuosit tuo pientä piristystä arkeen :)


Nyt kuitenkin lähdetään pidemmäksi aikaa paikkaan jossa pyykinpesu mahdollisuutta ei ole, joten kertakäyttöiset ovat loistava ratkaisu. Kiitos siis vastauksista! Enköhän näillä tiedoilla osaa jo ostaa sopivia.
 
Meidän kertsit ei kyllä haise. Ihan outo selitys... Eikä haise läpi vaikka on kakka. Välillä ehtii siis kuivaa kiinni. Pissa haisee ainoastaan jos on juotu huonosti. Ja siis haisee pissalle. En minäkään jaksa sen kummempia muuta kuin paskavaipat haisi jollei niitä pessy heti ja koko ajan kone rullaamassa 90, sen alhaisemmilla todellakaan voinu kuvitella edes, että ei ole mun juttu.
5 housuja meillä...
 
Meillä kertakäyttöset vaipat käytössä, teippivaippa koko 5, ja pjaskan kyllä haistaa kilometrin päähän :D
 
Takaisin
Top