Mikä on lempivuodenaikasi?

Pidän eniten...

  • keväästä

    Äänet: 2 12.5%
  • kesästä

    Äänet: 7 43.8%
  • syksystä

    Äänet: 7 43.8%
  • talvesta.

    Äänet: 0 0.0%

  • Kaikki äänestäjät
    16

Miramaria

Tietävä tietäjä
...ja miksi? Entä mikä inhokkisi?

Itse herään kesällä henkiin! Syksyn lähestyessä alkaa ahdistaa ja talvi imee voimat aivan täysin. Onkohan tämä synnynnäistä vai voisiko jotenkin vaikuttaa fiilikseen?
 
Mä tykkään eniten syksystä.. pimenevät illat ja voi jo poltella kynttilöitä.. ei oo vielä liian kylmä, eikä kuumakaan. Talvesta en sit niin tykkää..liian kylmää mulle ja liikaa jo pimeyttäkin, kun ei paljon päivänvaloo ehdi nähdä..
 
Mie tykkään kaikista vuodenajoista, en osaa valita pelkästään yhtä suosikiks :)
Jokaisessa on jotakin mistä tykkään:)
 
Hmm, kaikissa vuodenajoissa on puolensa! Ehkä se kesä vie voiton.. :)

Syksyssä on kyllä eniten tunnelmaa ja talvikin on ihana silloin, kun ei ole liian kylmä. :) ja kevään tulo ja hiekan tuoksu on kyllä mahtavaa sen kaiken kylmän jälkeen. :wink
 
Kesä on paras koska rakastan lämpöä :Heartred :) syksyllä iskee vuosi vuodelta paheneva kaamosmasis! Katotaan kuinka tuleva syksy ja talvi menee kun tulee ulkoiltua pakostakin enemmän ton 1v:n kanssa, piristäiskö se :wink
 
Kevät on ihanaa aikaa, kun luonto heräilee talven jälkeen. Valo lisääntyy ja lämpö hiipii pikkuhiljaa sulattaen lumet, hiekka rahisee askelten alla. Linnut aloittavat laulunsa ja elämä voittaa pitkän talven jälkeen. :)
 
Mä tykkään kesästä kun tykkään että on lämmin ja rakastan aurinkoa sekä ulkona paljon tekemistä. Ei tarvi pukea paljoa vaatetta ulos lähtiessä.

Talvea inhoan kun on kylmä ja liukasta tai märkää. Syksykin on inhottava jos paljon sataa.
 
Luminen talvi on ehdoton suosikkini! Saan jotenkin vaan niin paljon positiivista energiaa lumisesta maisemasta ja siinä temmellessään.
 
Jokaisessa vuodenajassa on puolensa. Talvella lumisade, ihanasti antaa lumi valoa muuten pimeään vuodenaikaan. Talven taittuessa kevääksi ne ensimmäiset tuoksut, kun ilmassa on vasta aavistus kevättä.. ai että! Hiirenkorvat, maasta puskeva nurmi, kun jäät sulavat, lintujen riemukonsertto.. Kesän valo, lämpö, voikukat, yleinen vehreys on vaan niin ihanaa. Ja syksy, kun puissa on jos jonkinmoinen väriloisto ja hämärtyy, vesisadekin on toisinaan ihanaa kuunneltavaa. Minusta neljä vuodenaikaa on mahtava juttu.
 
Jokaisessa on jotain hyvää, mutta myös jotain huonoa. Talvella tykkään pikkupakkasista ja lumesta (kohtuumäärä), mut sit taas loskasta ja isoista lumimääristä en välitä. Kevät on lupaus kesästä, ihana katsella, kun lehdet tulee puihin, lämpenee, lumet sulaa. Keväällä ei sit taas mahdollinen takatalvi loskineen nappaa. Kesästä mun pitäisi periaatteessa tykätä eniten, mut ehkei se niin mene. Kesällä on ihanaa, jos on lämmintä, aurinkoa ja saa omat istutuksensa kasvamaan, uiminen ym. Kesä voi olla sateinenkin ja kylmäkin, ne ei tietysti ole hyvä, eikä myöskään liian kuuma. Jos jokin vuiodenaika niin syksy inspiroi mua eniten :) Olen virkeimmilläni, on ihanaa, kun metsästä saa sieniä, ötökät häviää, syksyllä voi myös aloittaa jotakin uutta ym. Syksyssä nihkeintä on harmaus loppusyksystä ja hirvikärpäset sienimetsässä.
 
Syksy ehdottomasti. Syksyisin olen energinen ja jaksan vaikka mitä. On ihanaa lenkkeillä syyskirpeässä ilmassa. Rakastan syksyn tuoksua luonnossa. Pihlajat täynnä marjoja on ihania. :)
 
Kesä ehdottomasti! Musta tuntuu, että kesäisin herään henkiin ja silloin on energiaa ja mieli virkeä. :) Rakastan aurinkoa, lämpöä ja kun päivänvaloa riittää useita tunteja. Syksyä ja talvea en voi sietää (pimeys, kylmyys, sade, lumi, jäätä...).
 
Mä tykkään syksystä ja talvesta, ulkona on pimeää ja sisällä loistaa kynttilät ja takka, kupissa höyryä tee ja voi käpertyä kylmänä iltana miehen kainaloon sohvalle/sänkyyn:)
Keväästä en tykkää loskan takia ja kesällä on liian kuuma:p kesässä on ainut ihana asia se kun ei tarvii lapsille pukea paljoa päälle ulos lähdössä:)
 
Lemppari on ehdottomasti loppusyksy ja ihaninta, kun sataa ensilumi. Eli loka-joulukuu ♡

Kesää voisin sanoa vihaavani. Vaikea keksiä mitään hyvää sanottavaa :D ja siis toi kesän muka kevyempi pukeutuminen... ainakin ite saan miettiä pääni puhki, kuinka suojata auringolta tai onko nyt liian koleaa vai kuumaa... itseni sekä lapset. Ja mulla nyt on aina kuuma, vaik ois -30 :)
 
Syksy on mun ehdoton lemppari, se tuntuu aina ikään kuin uudelta alulta. Ilma tuoksuu hyvältä ja puut on nättinä. Sekin on kivaa, kun ei ole kuuma, mutta ei liian kylmäkään. Ja saa kaivaa villasukat ja muut neuleet esiin!

Kevät on ikävin, kun joka paikassa on loskaa ja lössykkää ja kengät on märät ja koirankakka haisee. Lähestyvä kesä tosin tekee siitä siedettävämmän.
 
Jokaisesta vuodenajasta löytyy jotain hyvää, mutta olen kyllä kieltämättä syksy- ja talvi-ihminen. Keväällä on ärsyttävästi loskaa, pahoja hajuja ja maasto on vaan jotenkin ruma. Kesällä taas on liian kuuma, en pidä yli 20 asteen lämmöstä. Sekä tietysti liikaa itikoita ja kaikenmaailman pörriäisiä. Syksyllä taas on kaunista, yleensä kivat lämpötilat ja tunnelmallista, talvella taas (toivottavasti) lunta joka narskuu jalkojen alla, mukavia harrastuksia enemmän jne...
 
Syksy ja talvi on ihania! Syksyllä on just sopivan viileä ja jos ei niin sittehän sitä vain karaistuu talvea varten:woot: saa ottaa taas villasukkapussin esille ja käytellä joka päivä erivärisiä villasukkia. Tykkään talvestaki ku silloin lumen matkassa tulee ihan vähän kirkkaampaa. Rakastan joulua,ihan paras! Lumikinokset ja jäälyhdyt:Heartred
 
Takaisin
Top