Neuvola ja alkuraskauden UÄ

Neuvolassa käyty, mukava nuori neuvolatäti ja seuraava aika joskus rv. 13 jolloin tehdään vähä enemmän testejä :)
 
Mulle soitettiin jo nt-ultraan aika, eli se olis sitten 19.9. :) Tuolloin olis viikkoja 12+1. Kunpa aika kuluisi nopsaan.. :D
 
Vähän hurjaa CottonBall! :O Mä sain vauvan neuvolan yhteydessä tänään ajan itselleni 6.9., tuskin siitä hirveen kauan ultraankaan enää menee, kun on silloin.... ööööäm... kai 9+4 :)
 
Voi että, siellä se yksi pieni sydän väpätteli menemään! :) 19 oli vasta aika ja sen jälkeen mies vei herkkuillalliselle ravintolaan, niin vasta nyt pääsin koneelle! Kiitos mukanaelämisestä Menninkäinen ja CottonBall, oli kyllä aikamoinen hetki tuo käynti ultrassa! :)

Pieni oli 8,8 mm pitkä, sydän tykytti reippaasti ja pikkuinen vastasi kokoa 6+6. Menkoistahan mulla olis jo 8+0, mutta olen koko ajan ollut melko varma ovulaatiopäivästä (omista tuntemuksista). Katsotaan mitä neuvola sanoo, mistä laskevat, itselleni tärkeintä, että pieni salamatkustaja on kyydissä ja lääkärin sanat "kaikki on juuri niin kuin pitääkin olla" tuntuivat tosi hyvälle :)

Ei tätä voi kuvailla, on niin onnellinen olo :smiley-bounce012

P.S. Meille sanoi ultraava lääkäri, ettei suosittele dopplerin käyttöä. Tuolla ei kuunnella ääniä ollenkaan ennen 12 viikkoa, sillä kuulemma dopplerista tulee jotakin lämpöaaltoja (?), joita ei haluta kohdistaa sikiöön. Meillä siirtyi samantien dopplerin hankinta, onko kellekään muulle sanottu mitään samantyyppistä?
 

Liitteet

  • IMG_20160825_204657_resized_20160825_084809282.jpg
    IMG_20160825_204657_resized_20160825_084809282.jpg
    626 KB · Katsottu: 62
P.S. Meille sanoi ultraava lääkäri, ettei suosittele dopplerin käyttöä. Tuolla ei kuunnella ääniä ollenkaan ennen 12 viikkoa, sillä kuulemma dopplerista tulee jotakin lämpöaaltoja (?), joita ei haluta kohdistaa sikiöön. Meillä siirtyi samantien dopplerin hankinta, onko kellekään muulle sanottu mitään samantyyppistä?

Mulle sanoi samaa myös lääkäri joka ultras. Katseltiin sykettä monitorista, sanoi että sen voisi jo kuullakin mutta ei nyt oteta turhia riskejä, lämpövaikutuksesta puhui.
 
Täälläkin yks joka odottaa vain kiltisti nt-ultraan. Vielä 3viikkoa..☺
 
Minäkin kävin tänään, kaikki siellä näytti olevan kunnossa ja hyvä, vahva sydämensyke näkyi. Oli kyllä ihanaa ja täysin hintansa arvoista.

Mulle myös sanottiin että ei kannata vielä kuunnella sydänääniä, ettei häirittäisi pikkuista, varmaankin juuri tuon lämpöasian takia. Kuulemma ei suositella kuunneltavaksi ennen viikkoa 12.
 
Minäkin yritän malttaa oottaa nt-ultraan. Siihen ois vielä 6viikkoa. Oon mä ennenkin malttanu oottaa :)
 
Mäki meen vasta kunnalliseen ultraan ekan kerran, toki meillä kuuluu jo se ekan neuvolakäynnin yhteyteen, eli pääsen sinne 9+1 :) mä oon pari kertaa kokeillu doppleria, yritin ettiä asiasta faktatietoa sen haitallisuudesta, mutta en löytäny...? Toki empä sillä mitään muuta kun istukan äänet saanut kuulumaan, joten saa nyt luvan olla paketissaan ennen pidempiä viikkoja muutenkin :)
 
Hyvä huomio tuo dopplerin lämpövaikutus. Taitaa meilläkin jäädä unholaan sen hankkiminen.

Onnittelut ihanista ultrakuulumisista!
 
Mulla 2viikon päästä seuraava neuvola, katotaan verikokeiden tulokset ja kokeillaan kuunnella sydänääniä ☺ silloin rv10. jänskättää!
 
Meillä seuraava neuvola on vasta lokakuussa... Muistaakseni lääkäri ja neuvola on n. Parin viikon välein. Välissä on np ultra ja verikokeissa pitää käydä.
 
Mulla olis keskiviikkona eka käynti hoitajalla. Tai oon jo käyny kerran lekurilla kuuntelemas sydänäänet ja viikokki silloon saatiin selville. Ja tästäki aikaa jo 2 vko. Katotaan mitä mamma mulle siel motkottaa
 
Takaisin
Top