La marraskuu 2016

Hiivatulehduksesta kärsiville vinkiksi, että kannattaa käyttää intiimipesuaineena sellaista, jossa matala pH, esim Lactacyd tai Sebamed, niin hiiva ei tykkää.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Just tuskailin miehelle että oli lenkin aikana tullut valkovuotoa housujenkin läpi. Tai mitä lie nestettä onkaan. Unohdin myös mainita asiasta neuvolassa. Voikohan hoitamaton hiiva/muu tulehdus olla vaaraksi?
 
Hei paljon te ootte uskaltanut ottaa 500mg panadolia vuorokaudessa? Kamala kipu kun leikattiin se viisuri tänään. Onko 5 tunnin välein , 1 tbl ok ?
 
Tsemppiä lakritsi! En tiedä noista rajoista, mutta itselläni on ibuprofeiiniallergia ja aikoinaan kun yritin hoitaa viisurin poiston tuomaa kipua panadolilla, niin meinas taju kivusta lähteä, ei vaan auta. Otin "lääkäriltä salaa" allergialääkkeen ja 2buranaa, niin johan lähti aina hetkeksi. Muita mitä tarjottiin oli tramal (kunnon päänsekoittaja, mutta ei mitään apua) ja panacod (auttoi vähän paremmin, mutta sekoitti myös päätä) ja nuokaan ei raskaanaolevalle uskoakseni käy. Tai kyllä vissiin panacodia on jollekin odottajalle jos muistaakseni lääkäri kirjoittanut.
 
Hei paljon te ootte uskaltanut ottaa 500mg panadolia vuorokaudessa? Kamala kipu kun leikattiin se viisuri tänään. Onko 5 tunnin välein , 1 tbl ok ?

Mä oon ymmärtänyt että raskausaikanakin sen 3g saa ottaa. Tsemppiä niiden kipujen kanssa!
 
  • Tykkään
Reaktiot: Eea
Joo, 3g tosiaan saa ottaa mullekin annettujen ohjeiden mukaan Panadolia vuorokaudessa, joten voit syödä huoletta kipuun! Panadol kun on turvallista raskausaikana eikä siis syytä sen välttämiseen ole!
 
Ja tosiaan Panacodia voi kyllä tarvittaessa käyttää raskausaikanakin. Itse käytin sitä unettomuuteen ja traumaperäisen stressihäiriön aiheuttamiin lihas- ja hermosärkyihin alkuraskauden lopussa ja keskiraskaudessa lääkärin määräämänä parin kuukauden ajan.
 
Mulla myös migreeniin päivässä 3x1g panadolia ja 3x600mg burana lisäksi, jos ei taitu Panadolilla. Buranaa oon vähän vältelly, mutta pakko on muutaman kerran ollut ottaa, kun on ollut todella paha ja pitkittynyt migreenikohtaus.
 
Onko kellään luomet muuttuneet jotenkin raskausaikana? Itse olen huomannut alapäässäni olevan tumman luomen pikkuhiljaa viikkojen aikana tulevan yhä enemmän ulkonevammaksi ja kovemmaksi.. varasin ajan lääkärille jotta katsotaan poistetaanko se jo nyt raskausaikana. Inhottavaa!
 
Täytyy kyllä vielä valittaa et : ihan jäätävä tää tulehtuneen viisaudenhampaan leikkaus + panadol kuuri. Hyvä ettei pahimmassa kivussa taju menny , puhe kyky kyllä hävisi ( tekee kipeää ) ja kyyneleitä sai muutaman lirauttaa.

Jouduin hammaskirurgia ihan vaivaa ja sano että nyt liian vähän lääkettä otettu, valmiiksi jo tulehtunut kohta ja kipu kuitenkin 1-2 päivän ajan kuuluu asiaan.

Manasin tossa et tota viimeistä viisuria ei ikinä oteta pois , mutta kyllä.. kyllä se otetaan. Ihan vaan sen varalta jos joskus raskaudun uudestaan. Sain onneksi vähän nukuttua , nyt haudon hetken kylmää ja sitten lisää lääkettä.

Hei musta kans näyttänyt et reisien pienet luomet vähän tummunut ja tullu ulkoneviksi aavistuksen verran. Kerro ihmeessä mitä lääkäri sanoo täälläkin sit :)
 
Onko kellään luomet muuttuneet jotenkin raskausaikana? Itse olen huomannut alapäässäni olevan tumman luomen pikkuhiljaa viikkojen aikana tulevan yhä enemmän ulkonevammaksi ja kovemmaksi.. varasin ajan lääkärille jotta katsotaan poistetaanko se jo nyt raskausaikana. Inhottavaa!

Minulla on pieniä muutoksia tullut luomiin. Esikoisen odottamisen aikana osa luomista kasvoi voimakkaasti ja muutti väriään. Minulla on muutenkin niin paljon luomia, että en edes kykene kaikkia seuraamaan millään. Jos pitäisi kaikki muuttuneet poistattaa, olisin vain täynnä tikkejä.
 
Mulla kasvoi mahassa oleva luomi. Samoin selässä oleva luomi alkoi ulkonemaan ja se on INHOTTAVA. Mulla on tosi vähän luomia niin huomasin heti eron.
 
Mulla oli eilenkin koko työpäivän ajan kuukautiskivun kaltasta kipua koko vatsan alueella. Inhottavaa jomotusta ihan niin kun kuukautisissakin ja mulle on sanottu, että se on normaalia. Kohtu kasvaa ja siitä aiheutuu.

Luomet on muuttunut molemmissa raskauksissa. Nytkin oon kiinnittäny huomiota vatsassa olevaan luomeen mikä ilmesty edellisessä raskaudessa, että on nyt alkanu vähän ulkonemaan ja kutisee välillä. Suurin osa on raskauden jälkeen palautunu entiselleen.


26+4
 
Okei "kiva" tietää että muutkin ovat huomanneet luomissa muutoksia! Mulla on maanantaina aika lääkärille niin katsotaan voiko/kannattaako luomen poistaa. Mullakin on tosi paljon luomia (yhdessä kädessä n. 30-40) plus pisamia niin en huomaa kuin selkeät muutokset. Huolestuttaa kun tuo muuttunut iso ja ulkoneva luomi on kova ja kipeä. Mutta se asia selvinnee sitten maanantaina.. :)
 
Itse en suosittelisi Panacodia kenellekkään ja etenkään raskausaikana. Minulle määrättiin sitä myös kerran päivystyksessä pahaan hammassärkyyn, että selviän seuraavaan aamun, kun pääsen hammaslääkäriin. Ja seuraavana aamuna mentiinkin jo ambulanssilla tajuttomana sairaalaan.
Muistan vain hirveät vatsa- ja rintakivut joiden vuoksi raahauduin lähellä olevaan terveyskeskukseen ja siellä menikin sitten taju ja kaikki. Ja kerkesin ottaa vain yhden illalla ja toisen aamulla. Sain siis kodeiini-myrkytyksen Panacodista. Ja kyllä, minulle oli määrätty sitä kerran aikaisemminkin, eikä silloin tullut mitään.
Mutta nyt saan olla tosi tarkkana, että mitä mulle milloinkin määrätään tai pistetään.
Ja täytyykin muistaa vielä synnärilläkin tosta mainita...
Panadolia minäkin vain mutustaisin. Ja kylmää laskemaan turvotusta. Mutta ei kivaa kun särkee...
Zemppiä Laku!
 
Täällä oli tänään neuvola. Kaikki kivasti paitsi hb laskenut alle sadan alun 140:stä, joten rautaa suositeltiin alkaa popsia. Mulla nyt vaihtunut neuvolatäti joka kerta, kun oma jäi heti ekan kerran jälkeen äitiyslomalle ja sit ollut kesälomasijaisia. Nyt sitten tuli se pysyvä sijainen ja onnekseni se oli todella mukava. Niin paljon mukavampi mennä vastaisuudessa neuvolaan, kun tietää kuka on vastassa ja tietää, että se on mukava ja tulee hyvin juttuun. :):)
 
Mulla eivät alkaneet leikkeleen viisureita sekä yhtä hammasta joka kitalaessa koska oon raskaana.. tosin varmaan vaikuttaa et olis pakko poistaa nukutuksessa ainakin kitalaesta ku juuret sen malliset et normi hammaslääkäri ei ala poistaan vaan joku leukakirurgi poistaa.. ens kesän alussa sit poistoon ja viisurit ku tulehtunu nii ab-kuurilla oon nyt hoitanu
 
Minulla on paljon luomia enkä kaikkia muutoksia huomaa, mutta vatsassa yksi on alkanut vaivata. Veikkaan, että luomen kohdalla iho on ratkennut ja luomen juurelta on tullut vähän verta, rupi kutiaa välillä. Nyt alkaa taas olla melkein kunnossa, kun olen viikon verran rasvannut paremmin.
 
Pakko tulla hehkuttamaan meidän neuvolatätiä. Hän on vain niin hyvä, mukava ja asiantunteva.
Oltiin tänään miehen kanssa ekaa kertaa yhdessä (oli isyydentunnustus ja yhteishuoltajuussopimuksen teko) ja mieskin tykkäsi!

Mulla oli kuukaudessa kertynyt kamalasti kysyttävää ja kaikkeen sain tosi selkeän vastauksen.

Sain myös anti-D pistoksen reiteen! :O Hui, kyllä nipisti, mutta selvisin :wink

30+0
 
Takaisin
Top