IVF/ICSI kokemuksia

Aawa, Hileinen ja Junttura: kivaa kun voidaan jännätä porukalla:joyful: Kohta alkaa tositoimet, huh! Ja Hileinen, Taysissa ollaan mekin!
 
Mä soittelin kans tänään taysiin, kolmen viikon päästä km jälkitarkastus että kaikki ok ja heti ku seuraava vuoto alkaa, alkaa lääkitys uutta pasia varten :) hoitaja puhelimessa toki pahoitteli, mutta sanoi että positiivista että raskaus alkoi, se on kuulemma se vaikein osuus :)
 
Noniin, on meitä taas lössi jännäilemässä! Larissakin sieltä takavasemmalta liittynee pian seuraamme :)

Onneksi oma kesäloma sattuu nyt näiden hoitojen aikaan. Käytetäänkö lyhyessä kaavassa myös puregonia? Sitä olis jäljellä vielä vähän... toisaalta vaste sen kans nii surkea et ehkä hyvä vaa vaihtaa. Hei ja mites ton lääkekaton kanssa, ku on nyt täynnä - meneeks se tieto apteekille suoraan ku kelakorttia näyttää? Ettei sitä kirjettä, mikä Kelasta tuli, tarvita? :D
 
Onpa kyllä kiva, kun mennään suunnilleen samoissa. :) Ja sitten plussataan myös!

Mulla näköjään eilinen oli joku väärä hälytys, kun ei ne menkat kunnolla alkaneetkaan. Ärsyttävää, kun on tällaista jahkailua. Mut eikös se sääntö ole, että vasta se eka kunnon vuotopäivä on kp 1? Sori yksityiskohtainen selostus, mut eilen tuli ihan kirkasta verta kerran vessareissulla ja tänään vaan vähän tuhrua. Joten odottelen piikkieni kanssa vielä...
 
Onpas nyt monella jännät kierrot! Tsemppiä kaikille ja mukavaa päästä jännäämään kaikkien puolesta. Itse olen jotenkin nyt kovin toiveikas tuon PASin suhteen kun tuoresiirrostakin plussa tuli, vaikka heti vuotelikin pois. Olen myös keskenäni pähkäillyt että se raskautuminen kai kuitenkin se vaikein osuus, ja onnistumisen mahdollisuudet pitäis olla hyvät kun se näyttää kuitenkin onnistuvan :)
 
Rive, jee!! Täällä tuhru taas hävis, ja limis oli "vaan" 7mm ke ultrassa. Että ehkä se ens viikkoon venyy meillä toi toka ivf. Eipä haittaa, ehdin yhet kemut juhlia huomenna hyvällä omallatunnolla ja ottaa skumppaa! :D Hoitojen ajan oon pitänyt nollalinjaa, vaikka gyne sanoi, että ei esim. pari lasillista punkkua vaikka ruuan kans haittaiskaa mitään.

Hileinen kp 22
 
Tänään käyty ultrassa pas:ia varten. Limis oli surkee, vaan 3.5mm. Ens maanantaiks uus aika, jos ei oo kasvanu lääkärin sanojen mukaan "paksummaksi ja kauniiksi" niin ei päästä siirtoon. Lääkäri sanoi myös että kallisarvoisia alkioita ei kannata tuhlata jos tilanne ei ole otollinen raskaudelle. Näin varmasti onkin, mutta harmittaa kuitenkin.

Junttura kp13
 
Junttura, voi tylsyys! Miten se nyt noin laiskistui? Paineet toimia hienosti, niin höh ei kasva paljon mitään :sad001 Parempaa onnea, lääkärisi on oikeassa ettei huonoon kannata siirtää.
Tsemppiä ketjuun ja tuleviin kiitoksiin kaikille!!! Mie NIIN oottelen teijän plussia, mimmit!!!
 
Junttura: tsemppiä hirveesti, ja toivottavasti limikset intoutuvat vimmattuun kasvuun:angel8

En tiedä miksi jännittää niin pirusti mutta niin vain kuitenkin tekee..kohta menee piikki nro 1. Tuskin mitään kummia oireita tästä vielä tulee mutta kertoilee sitten tuntemuksia. Kiitos kaikille tästä foorumista, ihanaa kun täältä saa tukea ja tsemppiä :Heartred

Hileinen: nehän voi olla viimeisiä skumppia vähään aikaan..:wink

Kaakao: onnea PASiin, toivotaan onnistumista!!

Mikäs on Aawan tilanne?
 
Voi harmi Junttura takaiskusta. Saitko jotain lääkettä limiksen kasvatteluun vai onko sellaista olemassakaan?

Rive, mä voin todellakin samaistua tuohon jännitykseen! Tuun nimittäin yhden päivän jäljessä ja huomenna alkaa piikitykset. Tai oikeestaan tää tunne on joku sellainen innostuksen, jännityksen, ja ahdistuksen sekoitus. Apua! :-)

Hileiselle rentouttavia skumppahetkiä!!
 
Kysyin jos olis jotain limiksen kasvatus lääkettä, muttei kuulemma enää tässä vaiheessa auta. Jos tästä ei siirtoon päästä niin ens kieeto on sit lääkkeellinen pas. Näin ymmärsin.

Tsempit vielä pistelyyn!
 
Mulla oli lääkkeellisessä passissa progynova rakentamassa limistä, mutta joo, kesken kierron ei näköjään onnistu. Toivotaan Junttura että kasvuspurtti vielä tapahtuisi!
Tsempit kaikille muillekin. :)
 
Onpa täällä nyt aktiivista ja tositoimet monilla käsillä! Ihanaa!

Junttura, olipa kurja juttu toi limiksen tilanne, mutta kuten lääkärikin totesi; ei niitä todella kallisarvoisia alkioita kannata todellakaan tuhlata turhaan. Ensi kiertoon sitten lääkket limistä kasvattelemaan, ja sitten sinne tarttuu kyytiläinen tiukasti kiinni!

Rive ja Aawa, pistätte molemmat ensimmäistä kertaa, näin ymmärsin. Kyllä siihen nopeasti tottuu. Ja itselläni ainakin oli pistosten aikaan jotenkin hassusti ihana tunne, että nyt tässä todella tehdään asioiden eteen kaikki voitava. Itselläni oli Bemfola, ja se oli kaikista helpoin piikki, oli todella ohut ja en tuntenut juuri ollenkaan että mies tuikkasi sen vatsamakkaraan.

Ninukki ja kaakao, teidän kohdalla on nyt todistetusti raskaus alkanut, joten luottavaisin mielin seuraaviin siirtoihin!

Hileinen, toivotaan että kovalla lääkemäärällä on sitten myös hyvä vaste!

Itselläni yllätyksekseni on kp1 tänään ja kierto oli vain 27 päivää. Hyvä näin, koska laskeskelin että meidän pitäisi päästä sitten passiin tässä kierrossa! Jos siis ovis tapahtuu kuten yleensäkin kp 15-16. Täytyypi maanantaina soitella ultra-aikaa. Ja mikä hienoa, painoa olen pudottanut kuutisen kiloa (painonpudottaminen oli kesän projektini). Jatkan edelleen samalla ruokavaliolla, niin toivottavasti putoaisi vielä joitakin kiloja.

Ihanaa, aurinkoista viikonloppua naiset! :)
 
Muokattu viimeksi:
Junttura mä ole lääkkeettömissä passeissa limistä saanut paksummaks vehniksellä ja greippimehulla. Ilman niitä se on ihan surkea. En vaan ymmärrä kun olen lääkäriltä joskus kysynyt eikö ole mitään lääkettä limiksen paksuntamiseen niin on sanonut että ei oikein ole. Vai eikö niitä sitten anneta muuta kuin tällaisten hoitojen yhteydessä. Ei ymmärrä. Mulla limis on kuitenkin ihan olematon. Nytkin kesällä kun ollu täysin ilman lääkkeitä ja vehnistä ym. niin menkkavuoto on todella vähäistä. Viimeksikin tuli yhtenä päivänä hieman enemmän vuotoa ja sen jälkeen vaan pientä tuhrua. Ei sinne luomusti mikään voi tarttuakaan vaikka hedelmöitys tapahtuisikin.

Tsemppiä kaikille missä vaiheessa olettekin. Itse odottelen tuota elo/syyskuun vaihdetta että pääsis siihen 3. ivf.
 
Kiitos kaikille ihanista viesteistä ja tuesta!

Pisama mulla olis ollu vehnistä jääkaapissa, mut en tajunnu sitä syyä. Viimeks vuoto oli vähä runsaampaa, toki takana 46 päivän luomukierto, mut yleensä ihan surkeen niukat kahen - kolmen päivän menkat.

Katotaan maanantaina mikä on tilanne, jos menee ens kiertoon siirto niin ei se mitään.

Ollaan vietetty miehen kanssa aivan ihanat kolme päivää mökillä ja ilmatkin on suosineet!
 
Takaisin
Top