Vuosi 2016

Kiips

Näppärä viestien naputtelija
Hei mammat! Käykö täällä vielä porukkaa? Orvokki mitä teille kuuluu?

Meille kuuluu hyvää. Meijän kuopus kasvaa kohisten, ikää jo 7kk ja ryömien pääsee jo hämmentää isoveikan leikkejä. :)
 
Minäkin meinasin tulla tänne kysymään ihan samaa kun niin hiljaista ollut pitkän tovin jo :eek: Harmittavaa, olisi tosiaan kiva kuulla kuulumisia myös täälä kirjoittelevilta :)
 
Mä täällä vielä oon, mut en viitti ihan yksinään höpötellä :grin

Poika on nyt 3kk ja kasvaa kovasti. Tyynellä on uhmaikä parhaimmillaan tai pahimmillaan ja esikko odottaa jo syksyä että eskari alkaa :)

Tytöillä on molemmilla yskä :sad001 Toivottavasti esikolla se ei nyt pahene, ku sit ei pääse päiväkdin vappurientoon perjantaina. Täällä päiväkotilaiset kolmesta pk:sta marssivavat perjantaina keskustaan kukittamaan varsapatsaan.
 
Ompas täällä hiljaista. :sad001 Mitähän mahtaa Orvokille kuulua? :think005
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!!!!!!!

Meille kuuluu oikein hyvää, sain kaikki kolme naperoa samaan aikaan päikkäreille ja päätin tulla pitkästä aikaa tänne kurkistelemaan :)

Meillä on tällä hetkellä aika mukavaa ja rauhaisaa kun keskimmäisen uhmailut ovat rauhoittuneet paljon ja vanhempi ja vauva ovatkin perusluonteeltaan paljon tasaisempia :wink meidän nuorin täytti juuri vuoden ja viikonloppuna juhlitaan hänen synttäreitään :king ihana kesä on ollut tähän mennessä ja paljon ollaan vietetty aikaa ulkona! On tämä vaan helppoa aikaa kun jää se vaateruljanssi kokonaan välistä pois kun lähdetään ulos....nautin:thumright pihaa ollaan taas laitettu tänä kesänä, istuteltu vihanneksia ja eilen nautittiin ekat mansikat 3 kpl omasta puskasta! Myös perunaa, salaattia, hernettä ja ruohosipulia on kasvamassa, saa nähdä saadaanko niistä satoa.

Hyvää ja lämmintä kesää kaikille! Toivotaan että saadaan myös hyvä juhannus:flower Olisi tosi kiva kuulla myös muiden kuulumisia!
 
Moi, pitkästä aikaa minäkin tulin kurkkaamaan, onko tänne kirjoiteltu. Kiva, että ei ihan ole kuukahtanut tämäkään palsta. Tänne kuuluu toisen lapsen odotusta, pian jään mammalomalle eli ikäeroa olisi tulossa lapsille juurikin 3vuotta. Miten teillä, joilla on isompi sisarus kotona, otettiin vastaan uusi tulokas isomman/isompien sisarusten toimesta?

Ihana kesä on ollut, vähän matkailua kotimaassa ja Ruotsissa, pihahommia ja marjojen poimintaa.
 
Paljon onnea Jolanda uudesta tulokkaasta :Heartbigred

Meillä oli alkuun keskimmäinen tyttö hyvin mustasukkainen kun vauva syntyi. En uskaltanut heitä keskenään jättää. Mutta nyt kuohut ovat tasoittuneet ja aika mainio kaksikko ovat ja vauva on selkeästi tosi tärkeä isosiskolleen :)

Hyvää loppukesää kaikille :flower
 
Mitäs tänne kuuluu? Täällä juhlittiin elotaaperon 3v synttärit ja kohta pitäs alkaa suunnitella pikkusiskon 1v synttäreitä jo. Mihin tää aika menee? :)
 
Me juhlittiin tyttöjen synttärit elokuun alussa, siihen meni koko viikonloppu kun oli sukulaiset, kummit ja pihan naapurit lapsineen :) Mut kerralla saatiin pois alta. Tyynehän täyttää nyt perjantaina 3 vuotta.

Taas ollaan oltu kipeenä, ensin minä ja ku sain itteni terveen kirjoihin, sairastu Urho. Nyt sitten on esikko ja mies kipeenä. Tyyne on ainut joka ei oo viel tullu kipeeks, tai sit on sairastanu pikasempana ja lievempänä kuin muut. Joku nielutulhdus kun kaikilla kurkku älyttömän kipeenä ja kuumetta reilu 38 astetta. Urholla oli vaikein kun ei uskaltanu edes omaa kuolaa niellä, joten pahimpana päivänä maito saatiin lääkeruiskulla alas. Mut onneks taudin kesto on lyhyt, kuumetta vajaa 2vrk ja vielä kurkku kipua päivän verran päälle. Itäminen ollu noin viikko.

Eskari alko esikolla viime viikolla ja toistaseks on ainakin tykänny olla. Tosin vasta neljä päivää takana ku nyt tän alkuviikon joutunu olee kotona. Nyt pitäs jotain ohjelmaa keksiä Tyynelle ettei ihan höperöidy meiän kanssa.
Mä ite menin "vahingossa" solmimaa vuoden sopimuksen paikallisen kuntosalin kanssa, tosin ryhmätuntien puolelle ku ei varsinainen salilla käynti oo mun juttu. Mutta nyt siis on ihan oikeesti pakko tehäkin jotain sen rahan edestä mitä kuukausittain joutuu maksamaan eli sinänsä ihan hyvä motivaattori mulle. Siel on yhtenä tuntina vauva/lapsijumppa jossa lasta käytetään painona ja osallistuu muutenkin liikkeisiin siltä osin kuin mahdollista. Sinne sit Urho lähtee mun mukaan. Lisäks on muutama muu tunti mitkä kiinnostaa.

Jolanda onnea! Oletko jo synnyttäny? Meil tytöt otti Urhon innolla vastaan ja kovasti halusivat hoitaa. Ei ollu sellasta mustasukkasuutta että oisvat sitä vauvaa kohtaan näyttäneet vaan pikemminkin huomionhaku lisäänty ja sylii pitäs päästä just silloin ku vauvakin. Mul on synnytyskuume :grin Miehen sisko sai just vauvan niin se ehkä vähän lisäs tätä "kuumetta". Vauvakuumetta ei sentään ole vielä, ja toivon mukaan pysyyki poissa jonkin aikaa. Muuten mä joudun oikeesti keksimään jotain virikettä entisestää itelle ettei ajatukset pyöri vaan vauvoissa. Kun ei nyt oo tarkotus muutamaan vuoteen lisääntyä.
 
Täällä myös vietettiin 3-vuotissynttärit ja oli neiti ihan täpinöissään :happy:. Oli mukava seurata 3-vuotiaan riemua ja leikkiä kavereiden kanssa. Parasta päivässä hänelle olivat kuulema kaverit.

Täällä olen yhtenä kappaleena vielä. Laskettuun aikaan on pari viikkoa. Tyttö on kovasti hoitanut vauvaa ja harjoitellut selvästi vauvan tuloa varten :). Mukava "kuulla" teidän kuulumisia.
 
Kirjoittelen vähän kuulumisia, käyköhän täällä enää ketään ?

Poitsu syntyi 4.9. mukavasti on sisaruselo lähtenyt käyntiin . Esikoinen kovasti tykkää vauvasta ja huolehtii. Synnyttäminen oli upea kokemus. Kahden lapsen kanssa elämä tuntuu kotoisalta.

Syksy on tullut, lämpimiä ilmoja kaipaisin. Kohta tulee pikkujouluaika.
 
Poitsu syntyi 4.9. mukavasti on sisaruselo lähtenyt käyntiin.

Paljon onnea pienestä pojasta Jolanda! :dummy: Kiva kuulla, että synnytys oli mahtava kokemus ja yhteiselo on kotosalla lähtenyt hyvin käyntiin. Näin kahden lapsen äitinä voin myös todeta, että on ihan mahtavaa seurata kuinka 3v. ja 1v. osaa leikkiä jo hienosti yhdessä. On ne vaan niin sulosia! :Heartred

Me ostettiin toukokuussa omakotitalo, ensimmäinen oma talo koskaan, ja siitä asti tehty remonttia. Koko talo on remontoitu kokonaan ja vieläkin homma jatkuu wc- ja kylpyhuoneremontin merkeissä. Alkaa pientä remonttiväsymystä olla ilmassa, kun yhteen putkeen ollaan tätä hommaa tehty jo monta kuukautta. :hungover: Vielä jää hamaan tulevaisuuteen autotallin remontti... Siitä pitäisi tehdä pojille yhteinen huone, jotta saadaan isompi lastenhuone ja mahdollisesti kolmas lapsi vielä joskus. :rolleyes: Sitä ennen kumminkin pitäisi palailla työelämään ja oikeastaan jo ihan innolla odotan sitäkin. :)

Mukavaa syksyä kaikille!
 
Tulinpa pitkästä aikaa täälläkin piipahtamaan. Suviille, on näköjään kolmas tulossa. Onko odotus sujunut hyvin? Tänään leivoin piparkakkutaikinan, oli niin jouluinen fiilis :)
 
Mitäs muuta teille Jolanda kuuluu? Mä käyn tääl nykyää melkein päivittäin kun meille tulossa neljäs :grin

Täällä ei olla vielä joulutunnelmaa päästy, mut onneks siihen on aikaa :) Ekan kerran tuli tänään lunta, mut ei jääny maahan asti kun oli niin vähäistä satelu. Kylmä kyl on ollu.
 
Meinasin kanssa kysyä, että mitä muuten teille kuuluu Jolanda, mutta Bettie ehti ensin. :grin Harmi kun et oo siellä mitä täällä ei saa mainita...

Tässä raskaudessa on kyllä ollut vaivoja vaikka muille jakaa. :dead: Nyt menossa rv 38+2 ja olot helpotti tuossa muutamaksi viikoksi, mutta nyt taas on sitten selkä tuskasen kipeä ja väsyttää ihan kamalasti koko ajan. Mutta ei enää kauaa, niin eiköhän tästä selvitä. :hungover:
 
Takaisin
Top