Naapurin tupakointi

Hilsip

Jostain jotain jo tietävä
Ärsyttää naapurin terassitupakoiminen!!:arghh:

En nyt moralisoi siis ketään, ärsyttää varmasti enemmän tämä koska en itse polta.

Asumme rivarissa, ei enää kauaakaan kun esikoinen syntyy, haluaisin nukuttaa häntä ulkona (jos hän vain siihen suostuu) mutta naapuri polttaa todella monta kertaa päivässä terassilla ja savut/hajut tulee meille.
Etupihalle on huono näkyvyys/kuuluvuus, sen vuoksi en haluaisi vauvaa jättää sinne nukkumaan.
Yritän kyllä varmaan niin paljon kuin pystyn, sen ajan kun bebe nukkuu, menemään pitkin kyliä mutta ei kai sitäkään voi loputtomiin tehdä.
 
Hilsip kannattaa hommata itkuhälytin jos ei vielä ole. Saat vauvan etupihalle nukkumaan jos ei löydy ratkaisua savuongelmaan :)
 
Minäkin ehdottaisin jutustelua hyvässä hengessä. Toki saattaa olla, että naapuri kokee oikeudekseen käyttää omaa takapihaansa haluamallaan tavalla... Ja tupakoitsijalle ne tupakkahetket ovat yleensä todella tärkeitä. Mutta kannattaa kokeilla, jos löytyisi yhteisymmärrys ja yhteinen sävel.
 
Kiitos kaikille hyvistä neuvoista!
En ole jutellut vielä naapurin kanssa mutta kyllä mun varmaan pitää rohkaistua ja mennä jutteleen, en usko että hän mun ajatuksia osaa muuten lukea. En vaan yhtään haluais mitään riitoja aikaiseksi.

Tuosta lainsäädännöstä olis kyl hiukan apua, hallituksessa istuu vaan just tuon tupakoitsijan äiti, et saa nähdä uskallanko ehdottaa nuita siinä olevia asioita.

Itkuhälytin on ollut mietinnässä melko vähän mutta tottahan tuo on, että jos savuongelma jatkuu, kaikesta huolimatta niin pitää etupiha ottaa sit käyttöön ja mennä hälytin hankkimaan. Kai se vois olla muutenkin fiksu ostos..
 
Voisiko kyseistä tupakoitsijaa pyytää menemään sinne toiselle sisäänkäynnille? Kerro asiallisesti kuinka haluaisit nukuttaa lasta takapihalla ja jos vain mahdollista sopisiko esimerkiksi sellainen ratkaisu. Tai tupakkapaikan siirto kauemmas teidän asunnostanne takapihalla. Varmaan tupakoitsijan äiti on ymmärtäväinen että olet huolissasi vauvastasi, tai luulisi olevan jos myös äiti ihminen on...
 
Joo, mun pitää jutella sen tytön kans.
Meil oli vaan heidän puoleltaan jo pientä valitusta, joka sitten kuitenkin todettiin ettei ollut meistä lähtöinen.
Ei siis ole kovin mukavat alkuasetelmat.. :I
 
Valitettavasti moni talonyhtiö ei lähde kieltämään parveketupakointia jälkikäteen.

Ainoa, mitä voi kokeilla on kysyä naapureilta. Niin minäkin tein ja onneksi ymmärsivät.

Ollaan etsimässä uutta kotia ja mä haluaisin kodin savuttomasta talonyhtiöstä, mutta mies taas haluaisi että parvekkeella voisi polttaa.
Nyt asumme maantasalla ja mies käy pihalla tuoakoimassa, kun en tykkää että suljettu terassi haisee tuhkakupille.
 
Meillä semmoinen ongelma, että meidän kerrostalon polttajat käyvät tupakalla aivam ulko-oven edessä jolloin savut tulevat meidän ilmanvaihtoräppänästä sisään tai jos ikkuna on auki. Ollaan jouduttu sulkemaan räppänät mikä taas ei oo hyvä juttu kun ilma ei kierrä :/ ja tuuletuksetkin on vähentynyt kun joutuu aina sit äkkiä sulkee ikkunan kun haju leijailee sisään. Mutta meillä on tarkoitus talonyhtiön hallitus saada vaihtamaan tämä sauhuttelupaikka. Muuten käy niin että itse joudutaan vaihtamaan kotia... :sad001
 
Meillä oli kerrosnaapurit jotka ravasi jatkuvasti rapun tuuletuspartsilla röökillä ja savut kulkeutui meille ainakin kesäaikaan jos halusin pitää ikkunaa auki. Alkukesästä olin taas jo ihan hiilenä asiasta ja mietin jo valituskirjettä, mutta ne muuttikin pois ennenkuin ehdin reagoida! :) jee! Niistä oli kyllä muutakin harmia, mm. jatkuva biletys ja yöaikaan metelöinti!!
 
MariaEliisa meidän taloyhtiön kokouksessa just eräs asukas sanoi tosta oven edessä polttamisesta (siinä se tuhkakuppikin on ni siinähän tietty polttavat) ni eikun tuumasta toimeen ja tuhkakuppi siirrettiin :) nyt se on tosin keskellä pihaa ihan orpona että ei mikään järkevä siirto :D no mutta sai tahtonsa läpi eli eikun vaan osallistumaan seuraavaan kokoukseen niin varmasti löytyy ratkaisu :)
 
Se on kyl ihan oikea ongelma, kun naapurin tupakan käryt leijailee omaan kotiin,kun haluut vaikka tuulettaa jne. Monesti veetuttanu itseenikin aiemmin kun oli röökaava seinänaapuri. Kyllähän sen ymmärtää että jokainen omassa pihassaan polttaa, mut kyl se siltikin on inhottavaa, kun et voi vaikuttaa sit siihen, kun itse oot ulkoilmasta nauttimassa ja saatkin ne tupakkahöyryt nenuusi.

En tiedä millainen ratkaisu tuohon voisi toimia,niinku joka paikassa.Minusta on kaiken kaikkiaan inhottavaa kun tupakoimattomien seurassa joku laittaa palamaan.
 
Eikös just nyt viime maanantaina? Huomenna? tuli/on tulossa muutos tupakkalakiin, että parveketupakointi (musta rivarin/luhtitalon piha on rinnastettavissa) olisi helpompi kieltää, eikä tarvittaisi enää todisteita siitä, että se savut todella kulkeutuu naapurin puolella ja asuntoon? En ole niin perehtynyt asiaan kun ei meitä koske. Toivottavasti asia selviää Hilsip, en itsekään voisi kuvitella nukuttavani vauvaa röökin käryssä :yuck:
 
Tänään tais astua voimaan tuo mistä zeni puhui :) siinä on sellanen huono puoli että kielto täytyy äänestää taloyhtiön kokouksessa ja tietty jos on paljon tupakoijia ni ei mee äänestys läpi :oops:
 
Meillä on pihapenkki etupihalla aivan lapsen huoneen ikkunan alla, ja monihan siihen sitten istahtaa tupakoimaan. Ja meilläkin on sellaiset tuuletusräppänät ikkunoissa, että se haju tulee suoraan sisään. Ystävällisesti pyytämällä ovat siirtyneet tupakkapaikalle. Toivottavasti Hilsipin naapureiden kanssa asia selviää yhtä hyvässä hengessä! :)
 
...niin paitsi että eräs naapuri ei useammankaan pyynnön jälkeen lopettanut penkillä käryämistä, vaikka kasvotusten oli ystävällisesti myöntynyt siirtymään. Tämän takia tulostin pari vuotta sitten ison keltaisen Ethän polta tässä -lapun, joka sen kesän toimi hyvänä karkotteena. :rolleyes:
 
Hän olikin niin ystävällinen että otti asian itse puheeksi.
Kiitos kaikille!!
 
Muokattu viimeksi:
Meillä kanssa tulee sisälle tupakanhaju jos on parvekkeen ovi auki, ei siis toivoa että voisi vauvaa nukuttaa parvekkeella. Että tämä ärsyttää, itseä kun ei mikään niin paljoa häiritse kun tupakan haju. tietoon tuli vasta muuton jälkeen että näin on, jos olisin tiennyt en olisi tähän muuttanut, toivottavasti ens kesänä päästään pois.
 
Ärsyttää naapurin terassitupakoiminen!!:arghh:

En nyt moralisoi siis ketään, ärsyttää varmasti enemmän tämä koska en itse polta.

Asumme rivarissa, ei enää kauaakaan kun esikoinen syntyy, haluaisin nukuttaa häntä ulkona (jos hän vain siihen suostuu) mutta naapuri polttaa todella monta kertaa päivässä terassilla ja savut/hajut tulee meille.
Etupihalle on huono näkyvyys/kuuluvuus, sen vuoksi en haluaisi vauvaa jättää sinne nukkumaan.
Yritän kyllä varmaan niin paljon kuin pystyn, sen ajan kun bebe nukkuu, menemään pitkin kyliä mutta ei kai sitäkään voi loputtomiin tehdä.


Mie kans inhoon tupakoitsijoita, koska se katku tulee heti sisälle. Siinäpä sitten kiva, kun et voi pitää ikunoita auki, kun yks polttaa taukoamatta. :/

Siis en ihmisiä inhoo vaan sitä haittaa mikä tulee siitä katkusta.. Miksei voi vaa mennä ikkunan luota pois vähä kauemmas?
 
Takaisin
Top