Pahoinvointi

Ite hain tänään saikkua pahoinvoinnin takia. Töissä joutuu kaikennäkösten eritteiden kans olemaan tekemisissä ja jatkuva kuvotus ei ainakaan asiaa yhtään helpota :D nyt oon viikon pois töistä. Sain myös reseptin primperaniin (pahoinvointilääke). Sitä kuulema uskaltaa paksunakin popsia 1-3 krt/vrk :)
 
Sama homma noitten eritteiden kanssa! Ja täytyykin muistaa toi Primperan ja kysyä sitä sit lääkäriltä, jos tarvii mennä.
 
Hyi, tänä aamuna tuli ehkä pahin kuvotus tähän mennessä... heräsin aamuvuoroon menin vessaan ja iski niin kamala olo ettei tosikaan. Oksentamaan en kuitenkaan joutunut, mutta jouduin menemään pitkälleen vielä hetkeksi ja yritin saada mahan rauhoittumaan.

Noh sitten sain itseni pakotettya syömään edes vähän jotain, vaikka aluksi meinasikin tulla heti ylös, en luovuttanut. Pahoinvointi väistyi sen verran, että päätin kuitenkin töihin lähteä. Pakkasin paljon erinlaisia eväitä mukaan ja toivon että niiden voimalla jaksan nyt. Jos eväät loppuu ja olo menee ihan mahdottomaksi, niin pakko varman lähteä kotiin..

Tuntuu, että jos en vähän väliä ole edes jotain pientä syömässä niin laatta lentää...
 
Jos kahvin ystävä on, eikä pysty sitä pahoinvoinnin takia juomaan, suosittelen Nescafen ice coffeeta! Löysin kyseisen tuotteen eilen ja kesä on pelastettu =) Jostain syystä se auttaa mulla myös pahoinvointiin aamulla :)
 
Oon kylä päässyt vielä aika helpolla. Sellanen etova olo on kokoajan, mutta se pysyy tasaisena, jos ei päästä verensokeria laskemaan. Vähän niin kuin kokoaikainen matkapahoinvoitia. Toivon, että tää pysyis tällaisena, eikä pahenis.
 
Oon kylä päässyt vielä aika helpolla. Sellanen etova olo on kokoajan, mutta se pysyy tasaisena, jos ei päästä verensokeria laskemaan. Vähän niin kuin kokoaikainen matkapahoinvoitia. Toivon, että tää pysyis tällaisena, eikä pahenis.

Mulla oli just tällästä n. Viikon verran. Nyt sit viime yönä ja tänä aamuna joutunu käymään vessassa yökkäilemässä, mitään ei kuitenkaan ylös ole vielä tullut. Ihan kamalaa silti. Mulla on niin paha oksennuskammo, että jo tossa yökkäily vaiheessa mä itken ja tärisen ihan paniikissa... Ei kiva, saa nähä pääsenkö töihin lähtemään tänään.
 
Mä oksensin eilen lähemmäs 10 kertaa, yök. Lauantai oli vissiin liian rankka, ku oli koko ajan menossa ja jalkeilla. Illalla ei pysynyt enää mikään sisällä. Tänään kävin varhaisultrassa ja sieltä määrättiin viikko saikkua ja Primperan -lääke. Ostin apteekista myös pahoinvointirannekkeet, jos ne vaikka auttaisi niin ei tarvisi lääkkeitä syödä.

Mulle maistuu nyt juissin sekamehu huonoon oloon. Ja vaalea leipä, erittäin hyvin pureskeltuna. Teetä en pysty juomaan, mutta kaakao menee.
 
Tänään aamulla taas niin paha olo, että huh..
 
Mulla kans :yuck: Ajattelin että syöminen auttaisi, mutta kilinkellit! Paheni vaan! Onneksi helpotti sitten lopulta nopeasti kun lähdettiin lasten kanssa kerhoon ja siellä oli jo ajateltava muutenkin. Tällä kertaa ei tarvinnut oksentaa puskaan :cool: Viime raskaudessa "jäin kiinni" raskaudesta siellä juurikin, koska piti heittää pikapurjot pusikkooon ennen kuin pystyi lähtemään ajamaan kotiin :rolleyes:
 
Mulla alkanut tulla autoa ajaessa hullun paha olo, oksettaa tosissaan :-/
 
Aamukuvotus pari tuntia heräämisen jälkeen, eli heti kun aamupala alkaa olemaan sulanut. Autoa pystyy kyllä ajamaan, kyytiläisenä on huonompi olla.
 
Mulla ei oo vielä yhdessäkää raskaudessa ollu aiemmin niin huono olo ku mitä ny. 6+1 ja tänään kauppareissulla lukittauduin vessaan joksikin aikaa tärisemään ku olin niin varma et tulee ylös. Mutta täällä kans sellanen oksukammo, ettei tosikaan. Onneksi alkoi kesäloma. Täytyy toivoa, että helpottais 3vkon kuluessa.. Koko päivän etonut ja ällöttänyt. En aamuisin yleensä saa mitään syötyä, siis ilman raskauttakaan, mutta nyt siitä sitten koituu ihan tajuttoman huono olo. Pitää kai yrittää sitten syödä aamulla jotain. Tuntuu, että siitäkin tulee huono olo. Tuntuu niin typerältä valittaa tästä oksetus-olosta tärinöineen ja huimauksineen, ku toiset kertoo puoli vuotta maanneensa sängynpohjalla ja oksennelleensa koko ajan..
 
Mulla ei oo vielä yhdessäkää raskaudessa ollu aiemmin niin huono olo ku mitä ny. 6+1 ja tänään kauppareissulla lukittauduin vessaan joksikin aikaa tärisemään ku olin niin varma et tulee ylös. Mutta täällä kans sellanen oksukammo, ettei tosikaan. Onneksi alkoi kesäloma. Täytyy toivoa, että helpottais 3vkon kuluessa.. Koko päivän etonut ja ällöttänyt. En aamuisin yleensä saa mitään syötyä, siis ilman raskauttakaan, mutta nyt siitä sitten koituu ihan tajuttoman huono olo. Pitää kai yrittää sitten syödä aamulla jotain. Tuntuu, että siitäkin tulee huono olo. Tuntuu niin typerältä valittaa tästä oksetus-olosta tärinöineen ja huimauksineen, ku toiset kertoo puoli vuotta maanneensa sängynpohjalla ja oksennelleensa koko ajan..
Josset saa syötyä aamuisin niin uppoiskohan esim smoothie? Tai juotava jugurtti?
 
Tuntuu niin typerältä valittaa tästä oksetus-olosta tärinöineen ja huimauksineen, ku toiset kertoo puoli vuotta maanneensa sängynpohjalla ja oksennelleensa koko ajan..

Jokainen kokee olonsa itse. Ei auta vertailla tai pitää itseään huonompana sen takia. Sulla on huono olo ja se että jollain on enemmän ei tee sun huonosta olosta yhtään sen kivempaa. Tsemppiä! :)
 
Eilinen päivä oli jo niin tuskaa töissä, että tänään ilmoitin meneväni lääkärissä käymään.. Töissä täytyy koko ajan olla liikkeessä ja vessaan on pitkä matka, niin näin parhaaksi pysyä tänään kotona, kun oksennus meinaa vähän väliä tulla :/
 
Josset saa syötyä aamuisin niin uppoiskohan esim smoothie? Tai juotava jugurtti?

Vois kokeilla. Tänä aamuna ängin itteeni lasten kanssa kaurapuuroa, jonka päällä piltin hedelmäsosetta. Kauan siinä menikin. Ja tuli se huono olo siltikin. Ei ehkä ihan yhtä paha ku eilen, mutta tuntuu että puoliltapäivin oon jo ihan valmista kauraa sängyn pohjalle. Kai tää väsymyskin tekee sen, että olo on kahta kauheampi.

Jokainen kokee olonsa itse. Ei auta vertailla tai pitää itseään huonompana sen takia. Sulla on huono olo ja se että jollain on enemmän ei tee sun huonosta olosta yhtään sen kivempaa. Tsemppiä! :)

Kiitos! :)
 
Tänään se sitten alkoi kunnolla. Aamulla meni puoli tuntia pää pöntössä ja vieläkin on huono olo. Onneksi sain vietyä kaksi isointa kerhoon ja pienet nukkuu samaan aikaan päikkäreitä, niin saan levätä. Tuntuu että kohta lentää taas :puke
 
Sain nyt loppuviikon sairaslomaa ja heti jotenki tuli tunne, et oon kunnon lusmu, kun 'turhan' takia heti hakee saikkua :sad001 Ja esimiehellekkin täytyy nyt sitten kertoa raskaudesta, kun saikkulapussa lukee siihen viittaavaa.
 
Mä oon joutunu luopumaan kahvista, oksettaa ajatuskin! Aamut aika ikäviä, etoo ja välillä tulee ihan ulos asti. Mitään ei oikein tee mieli, paitsi jäisiä mustikoita! Tekis mieli vaan nukkua, van töihin on könyttävä :sad001
 
Minua kans harmittaa kun kahvi ei maistu! Puoli kuppia oon yrittänyt aamulla juoda. Ennen kuitenkin vähintään kolme kuppia join ja aamu kahvi parasta!!
 
Takaisin
Top