Vauvojen nukutus ja nukkuminen

Viime yö meni myöskin ilman herätyksiä! :) Se vaan että aamuherätys oli 5.15. Mies yritti saada tyttöä vielä nukkumaan, mut kun ei niin ei. Klo 21 meni siis tavalliseen tapaan nukkumaan. Nyt on sitten kiskonut tunnin päiväunia jo...
 
Oon kasvattamassa tytöstä lellipentua, eilen ei suostunu yöunille ennenku tulin viereen hengailemaan :hungover: käytiin iltavaunuilulla ja tyttö oli ihan nukkumavalmis ku päästiin sisälle. Iltapuuro ja -pesu ja maito sänkyyn. No päätin kokeilla että nukahtasko ite kun etsiskeli jo unta vaan auta armias ku lähdin pois! En edes heti menny takas että josko rauhottuis kuitenki ni eeei! Sit menin omalle sängylle viereen ni ynisi tyytyväisenä ja sammui ku saunalyhty:sorry:
 
Meillähän tällä hetkellä mennään nukkumaan niin että ollaan hetki meiän sängyssä niin että rauhoitutaan, oon nyt yrittäny jotain pientä lukea neidille, mutta hankalaa kun pitää samalla vahtia ja ottaa takas viereen kun koko ajan olisi mönkimässä tutkimaan meidän sängynpäädyn päällistä tai pois sängystä. Lukemisen jälkeen oon vaan ottanu viereen ja silitelly, sitten kun on rauhotuttu ja valmiita nukkumaan eli miltei puoliunessa niin oon nostanu omaan sänkyyn. Aiemmin kun se tissi oli rauhoittumiskeino tuossa sängyssä ja kun nyt ei pullo kelpaa sängyssä niin näin on nyt ne muutamat illat menty mitä ei tissiä ole otettu.
Ajatuksena olisi että tyttö oppisi rauhoittumaan siihen satuun ja siis että huomaisi sadun alkavan ja kuuntelisi ja sitten mentäis omaan sänkyyn.
Minulla on jo suunnitelma että sitten kun tytölle saadaan oma huone niin voitais alkuun rauhoittua yöunille siellä sohvalla/nojatuolilla satua lukien ettei tarttis äitin sänkyyn mennä enää..
 
Meillä ollaan tultu taas siihen tilanteeseen, että yöherätyksiä on se 10 ja joka kerta tissi suuhun :smiley-angry003meno ollut siis syntymästä asti sama, paitsi siinä 7 kk ikäsenä tehtiin unikoulu että sai korviketta kerran yössä, heräili kyllä silloinkin useammin. Ei vaan oo voimia taas unikouluttaa, meidän vauva ilmaisee kyllä erittäin selvästi ja vihaisesti jos ei meinaa sitä tissiä yöllä antaa..
 
Jätkä ihan just kuitenki 11 kk :smiley-ashamed008 päivällä ei mene ruokaa paljo ollenkaan, joten siksi hirvittäis olla antamatta maitoa ollenkaan yöllä (jos onki nälkä)
 
Minä nyt kyllästyin lopullisesti nouseen 20 kertaa yössä pistään tuttia tai kääntään ätkää kyljelleen ja lopetin sen viimesenki yöimetyskerran toissayönä. Eka yö meni maitoa kyellessä, mutta viime yönä nukku eka kertaa elämässään 23-06! Jos nyt jaksais töissä vähemmän zombina :)
 
Meillä on ollut tosi valoinen makkari, kun ollut kaihtimet ja ihan ohuet verhot. Mies sitten laittoi eileen viltin ikkunan eteen että olis vähän hämärempää. Nukuin ite paljon paremmin ja poitsukin nukkui pikkaasen pidempään kuin yleensä :)

Nyt ollut muutamana iltana ettei poitsu malttaisi millään nukahtaa. Huvittavan näköistä kun pitää vaan viimeisillä voimilla höpöttää ja yritää pitää silmiä auki :p herätyksiä on yöllä 1 jolloin otan suosiolla meidän viereen ja siinä sitten saattaa vielä herätä 1-2 kertaa ja annan tissiä. Tutista hermostuu eikä olla sitä enää edes tarjottu.
 
Pimeässä nukuttaa kyllä paremmin!:)
Meillä on pimennysverhot ympäri vuoden makkarin ikkunassa.
 
Koen oloni aika yksinäiseksi, kun KAIKKI tyttöä koskevat asiat tapahtuu minun aloitteestani. Mies joutuu nukkumaan toisessa huoneessa (kuorsaa aivan sairaan kovaa) että tyttö ja minä saatais nukkua, mutta tämä tarkoittaa sitä ettei mies ole ollut missään yöllisissä heräilyissä käytettävissäkään. Tyttö nukkuu nykyään karkeasti sanottuna klo 21-8 ja heräilee yöllä vaihtelevia määriä. Minä nukutan tissin avulla aina uudelleen uneen ja nostan omaan sänkyyn mutta ähinän toistuessa nostan viereen nukkumaan kun en jaksa jatkuvasti pomputtaa eestaas. Yritä tässä nyt mitään pienelle muka opettaa omassa sängyssä olemista läpi yön saati tissittä nukkumista - eniten nukutaan kun ollaan samassa sängyssä...jotta missäs vaiheessa sen isän rooli alkaa nukuttamisten suhteen saati parisuhde herää taas eloon? :smiley-angry026 Sinällään en ressaa yösyötöstä kun se on aika tavallista että vuodenkin ikäinen herää vielä syömään, mutta kuinka monta kertaa? :confused013 Elokuussa palaan minäkin työelämään ja jokseenkin pieni paniikki alkaa heräillä sisälläni näiden yöllisten heräämisien takia...kaikki aikanaan ja omalla painolla, mutta....kaikki on siis aina vaan minun handlattavissa? Kuinka moni teistä vielä imettävistä saa mieheltä jonkinlaista apua yöllä vai nukutatteko tekin aina tissin voimalla? :rolleyes: Me emme siis tiedä rauhoittuisiko tyttö nykyääkään jos isä olisikin sängystä nostaja...joskus puoli vuotta sitten yritti nukuttaa yöunille mutta siitä seurasi kamala huuto:woot:
 
Minä kyllä tainnutan edelleen tissille x kertaa per yö. Mies ei osallistu öihin, hän käy päivätöissä ja tarvitsee unensa, se on mulle ihan ok. Yksi unikoulu jo pidettiin 8 kk iässä, kun poika heräili tunnin välein eikä mikään muu auttanut kuin tissi. Sen mies hoiti. Siitä tuli väliaikainen helpotus, nyt on taas lipsuttu max kolmen tunnin unipätkiin... Perhepeti meilläkin, pinnis siinä vieressä ja poika nukkuu yleensä alkuyön omassa sängyssään.

Elokuun alussa olen minäkin palaamassa töihin ja työ vaatii ajattelukykyä, siispä täytyy täälläkin alkaa pikkuhiljaa tehdä jotain. Oletko tutustunut Gordonin unikouluohjeisiin perhepedissä nukkujille? Itse ajattelin kokeilla sitä lähitulevaisuudessa.
 
Mä ajattelin, että mies olis hoitanut yöt, kun lopetin yösyötöt vajaa kaks viikkoa sitten. No, valtaosa yövastuusta on edelleen mulla, katotaan miten sit kun meen maanantaina taas töihin. Nyt oon siis kahden viikon lomalla, töissähän mä oon käynyt täyspäiväisesti jo 3 kk.

Kahtena viime yönä tyttö on kyllä nukkunut hämmästyttävän hyvin, heräämättä 21-05! Jokohan se tajusi, että turha heräillä, kun äiti antaa maitoa aikaisintaan 5:30...? (Tuon myöhäisemmäksi en halua venyttää, koska haluan että tyttö ehtii saada arkiaamuinakin maitoa ennen kuin lähden töihin).
 
Kyllä meilläkin minä hoidan heräämiset kun mies käy töissä. Meillä yöt rauhottu kun likka siirty omaan huoneeseen 6kk, saa iteki kääntää kylkeä. Aamuyöstä haen viereen koska meilläki hyin nukuut yöt loppu hampaisiin
 
Oma isä kävi kans jossain operaatiossa ja kuorsaus loppui. Oli muuten jäätävää ölinää se kuorsaaminen ennen. Kesti vuosikymmeniä ennen ku meni leikkaukseen, tiiänpä mihin passittaa oma ukko jos kuorsausvolyymit alkaa nousta :wink

Tänään päikkäreille suostui vain syliin nukahtamalla. Sängyssä vaan pyöritään möyritään ja seistään :D kiukkunen ku ampiainen joten sylkkyyn vaan sohvalle että nukahtaa. Isä nosti sitten tytön siitä sänkyyn ja nukkuu yhä. Sain imuroitua kerranki rauhassa, ei ollu napero jahtaamassa imuria ja syömässä johtoa :rolleyes:
 
Olikohan tuo Gordonin juttu tuolla imetyksen tuki sivustolla...siellä tutustuin yhteen ja ajattelin et jos jotain on kokeiltava niin sitten sitä:gen113 Oon aika vähän etsiny vastauksia ajatuksiini netistä, kun yleensäkään en hirveesti ehdi "linjoilla" olla. Jotenkin sitä on kuitenkin asioita ratkonu yksi kerrallaan, mutta tuo miehen osallisuus välillä mietityttää...voi olla, että tää oma yksinäisyyden tunne nostattaa ajatuksia...tuleehan ne asiat näinkin hoidetuksi...Oon tosi onnellinen siitä, että mulla on näin syvä yhteys lapsen kanssa mutta mietin jääkö mies jostain suuresta paitsi kun ei hän itse ole sellaista ajattelevaa tyyppiä vaan "herää" asioihin vähän myöhässä...jos näin vois luonnehtia..No, me jatketaan pienen kanssa harjoituksia ja sittenhän sen elokuussa näkee palaako ne omat päreet :confused1

Tuosta kuorsaamisesta sen verran, että mieheltä on jo nuorena leikattu nielurisat. Nyt odottaa aikaa jo toiselle lääkärille...uniapnea suljettiin ensin jo pois ja kun ylipainoakaan ei ole niin tätä nyt tutkitaan sitten vielä...narskuttelee hampaitakin niin julmetun lujaa, että toivon jo kalustonkin vuoksi että joku helpotus joskus löytyis..
 
Toivottavasti apua löytyis, toisen kuorsaus on hirveä ongelma ja rupeaa vaikuttamaan parisuhteeseenki helposti
 
Mä en ikinä olis kuorsaajan kanssa enää. En ikinä. Ihan sama mitä olis tarjolla kultaa ja kunniaa niin ei ei ei ei ei ikinä! Onneksi sun mies Tellu suostuu etsimään ratkasua asiaan, mun kuspää eksä ei välittänyt, kuorsas vaan, hyi hitto!
 
Vaikuttaahan se, nyt ollaan jo melkeen vuosi taas nukuttu eri huoneissa ja siltä osin se vaikuttaa mm. myös pienen neidin yöllisiin 'hoitoihin' :meh: Vieraantuminen toisesta on ehkä pahinta.

Lisäys: Toivottavasti tosiaan jonkinlainen hoito tähän löytyy, varsinkin kun mies on ruvennu tähän syytä etsimään ilman suurempia suostutteluja - olishan se parasta, ylipäätään toivottu lopputulos :hug003
 
Muokattu viimeksi:
Tellu tsemppiä! :) peukut pystyssä että ratkaisu löytyy! :)

Oon miettiny parina yönä että miten se muisti oikein pätkii taas ku en muista syöttäneeni toista pulloa maitoa tytölle yöllä.. no ratkaisu tais äsken löytyä: tyttö rupes hiljaa kitisemään sängyssä , menin kohta katsomaan (en ollu ite vielä sängyssä) ni tytöllä oli jo maitopullo kädessä - pidän pinniksen jalkopäässä - ja siitähän tytär rupesi itse juomaan :D ku pullo oli tyhjä ni tiputti pois ja inisi tuttia, annoin tutin suuhun ja tää jatkaa unia :D monttu auki kattelin tota menoa, uskomatonta !:hilarious:
 
Takaisin
Top