Toukokuun turinat

Ilpis

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Elomammat 2016
Aloitetaas kuukausi-ketju..


Miten toukokuu on alkanut? :) Ihanat kelit ainakin sattui näin heti alkuun.
 
Hyvää kuuluu, aivan ihana ilma! :) mies oli yllättänyt. Olin eilen vasta yhdeksän jälkeen illalla töistä kotona ja melkein suorinta tietä nukkumaan. Aamulla kun katsoin ulos millanen ilma on niin huomasin että terassikalusteet oli kannettu pihalle varastosta :Heartred aamu mennyt siis auringossa makaillen ja pyykit kuivuu ulkona. Kesä! Pikkunenkin potkinut aamulla vilkkaasti :Heartred Ihanaa kun huomenna vapaa.
 
Tiiättekö tän tunteen, ku ootatte että kohta pääsee neuvolaan, pissattaa ihan sikana ja tuntuu että ois pakko päästä mutta pakko piättää ku neuvolassa pitää käyä kuitenki. Lasken kohta alleni.
 
Tänään tuli eka kerran sellainen fiilis et tarvii varmaan vähän hiljentää. 10 000 askeleen ostosreissu toi vatsakivut. Loppuilta menee varmaan sohvalla.
 
Neuvolasta selvitty. Tyty on raivotarjonnassa. On ollukki jo varmaa jonku aikaa ku sen pylly aina puskee mun vatsasta vasemmalta puolen :D taas th sano et on muutaman päivän pienempi, mut eihä sillä oo väliä. 893g arvioi nyt painavan. Lapsivettä oli kuulemma normaalia vähempi mut ei huolestuttavan vähä kuitenkaa. Nii ja pelkopolille sain lähetteen, onneksi.

Ja voi että mua ärsyttää! Laitto mut sokerirasitukseen vaikka ei oo mitään mikä viittais et ois sokruissa häikkää. Kaikki arvot ollu hyviä ja sf mittaki ollu normaalin alarajoissa. Ja ikä eikä painoindeksikään oo syynä. Mrrr
 
Mulle laitettiin kans varmuudeksi lähete sokerirasitukseen, sano et saan itse päättää että meenkö... Joudun kuitenkin koko arvioon koska esikoinen oli iso, että sit voidaan ainakin radi sulkee pois. Vaikka mullakaa ei mikään siihen viittaa.... Kai se on pakko mennä:hungover:
 
Mäkin kävin just tuolla sokerirasituksessa mutta ei se mun mielestä ollu mitenkään niin paha kokemus. Ei tullu edes paha olo tai mitään, lähinnä oli tylsää ja väsytti :D Nälänkin se sokerilitku vei multa aika tehokkaasti.

...Ihan eri asia varmasti olis kyllä ollu jos olis jo ensimmäisellä kolmanneksella tuohon testiin joutunu, kun sillon ihan kaikki makea ällötti suunnattomasti ja muutenkin oli niin paha olo koko ajan.
 
Mun terveydenhoitaja sanoi, että nykyään sokerirasitustestiä tarjotaan ihan kaikille odottajille (tarkoittiko meidän paikkakuntaa vai kaikkialla, en tiedä), mutta se on vapaaehtoista. Lupasin joka tapauksessa mennä.

Huh huh, käytiin tänä iltana leffassa katsomassa The Revenant. Normaalisti en ole mikään yltiöherkkä, mutta nyt kyynelehdin ja tyrskin jo ihan alkupuolelta lähtien. Kotimatka menikin sitten vielä vuolaasti kyyneliä vuodattaen. :sad010Tietysti varmaan raskaudesta johtui, että näin rankasti reagoin. Ja suuri osuus oli sillä, että odotan poikaa, ja elokuvassa on esillä isä-poika suhde. Huh huh. Koskahan toivun tästä järkytyksestä...
 
Me käytiin tänää leffassa kattomassa "Mothers Day" niin mulla kostu silmät useemmassa kohdassa ja yhdessä kohdassa tuli sit ihan itku. Eikä oo mun tapasta pillittää elokuvissa. Myös päiväkodin joulukirkossa kun lapset esiinty niin tuli itku silmään. Johtuu varmasti hormoneista. :)
 
Minnuu alkanut viimeaikoina hengästyttää kivasti ja ihaku ruuansulatukses jotain, vatsa löysänä ollut viikon, vaikka aika samanlainen ruokavalio ollut läpi tän raskauden.. ottaako joku maitohappobakteereita? minulle suositeltiin, ku mietytti siirtyykö atopia lapselle :D Tuntuu ihako niistä vatsa sekasin. Muuten iha okoota kuuluu, laiskotta mennä hakee postista äitiyspakkaus, muutenkin ollut aika miten tän ilmaisis, huonojapuolia vaan ittestään tuntuu löytyvän :D aina ku potkuja tulee hetken naurattaa ja jännää että minussa kasvaa minun lisäksi toinen. Ens viikolla Linjoille perhevalmennukseen, josta varmaan sisäistää tas vähän enemmän asioita.:grumpy::wtf::cool:
 
Jee, tänään tuli äitiyspakkaus :) kävin hakemassa, mutten ehtinyt vielä avaamaan. Illalla sitten, kun pääsee töistä :)
 
Minä olen syönyt koko ajan maitohappobakteereita. Ja mulla ainakin mahavaivat on vähemmällä niiden ansiosta. :)
 
Tänään iski töissä tajuntaan, ettei kauaa enää mee kun alkaa lomat ja laskin sitten että 24 työpäivää vielä. Hui kauheeta!
 
Mäkin sain tänään äitiyspakkauksen! Se oli tosi ihana, miehen ja tyttären kanssa hypisteltiin joukolla. Poika tulossa, niin oli kyllä sellainen olo että joku oli suunnitellut tämän pakkauksen just meille :D
 
Minnuu alkanut viimeaikoina hengästyttää kivasti ja ihaku ruuansulatukses jotain, vatsa löysänä ollut viikon, vaikka aika samanlainen ruokavalio ollut läpi tän raskauden.. ottaako joku maitohappobakteereita? minulle suositeltiin, ku mietytti siirtyykö atopia lapselle :D Tuntuu ihako niistä vatsa sekasin. Muuten iha okoota kuuluu, laiskotta mennä hakee postista äitiyspakkaus, muutenkin ollut aika miten tän ilmaisis, huonojapuolia vaan ittestään tuntuu löytyvän :D aina ku potkuja tulee hetken naurattaa ja jännää että minussa kasvaa minun lisäksi toinen. Ens viikolla Linjoille perhevalmennukseen, josta varmaan sisäistää tas vähän enemmän asioita.:grumpy::wtf::cool:


Siis mitä? Maitohappobakteereja suositellaan jos äiti kärsii atopiasta? :eek: En ole ikinä kuullutkaan. Itsellä myös atopia, olen rasvannut itseni päästä varpaisiin joka ilta, myös nykyään. Rahaa kuluu kalliisiin rasvoihin. Mutta jos maitohapot voisi ehkäistä tämän lapsella ni ei muuta ku apteekkiin hakemaan :)
 
Myös mustaherukansiemenöljykapselit ehkäisevät jo raskausaikana sikiön mahdollisia iho-oireita. Siitä on Turun yliopistonopistolla tehty tutkimusta ja saatu hyvät tulokset. Meillä myös mies on syönyt noita ja saanut atooppista ihoaan paremmaksi. Saa mm lifesta.
 
Minnuu alkanut viimeaikoina hengästyttää kivasti ja ihaku ruuansulatukses jotain, vatsa löysänä ollut viikon, vaikka aika samanlainen ruokavalio ollut läpi tän raskauden.. ottaako joku maitohappobakteereita? minulle suositeltiin, ku mietytti siirtyykö atopia lapselle :D Tuntuu ihako niistä vatsa sekasin. Muuten iha okoota kuuluu, laiskotta mennä hakee postista äitiyspakkaus, muutenkin ollut aika miten tän ilmaisis, huonojapuolia vaan ittestään tuntuu löytyvän :D aina ku potkuja tulee hetken naurattaa ja jännää että minussa kasvaa minun lisäksi toinen. Ens viikolla Linjoille perhevalmennukseen, josta varmaan sisäistää tas vähän enemmän asioita.:grumpy::wtf::cool:
Kannattaa kokeilla jotain toista maitohappobakteerimerkkiä, kaikki ei vaan sovi kaikille, näin mulle joskus sanottiin. Oonkin kokeilemalla löytänyt itselle sopivan merkin kun joskus tuskastelin samaa että se ei sovi vatsalle.
 
Myös mustaherukansiemenöljykapselit ehkäisevät jo raskausaikana sikiön mahdollisia iho-oireita. Siitä on Turun yliopistonopistolla tehty tutkimusta ja saatu hyvät tulokset. Meillä myös mies on syönyt noita ja saanut atooppista ihoaan paremmaksi. Saa mm lifesta.
Itse syön näitä myös, ja olen kuullut positiivista muilta jotka on syönyt raskausaikana. Tietysti erilaisten vitamiinien ja muiden lisäravinteiden syöminen aina mietityttää mutta näitä olen syönyt (melkein) joka päivä.
 
Kai niit maitohappoi suositeltiin, jos se atopia johtuu jostaai ruuasta ja suolistosta leviää iholle :D, en muista tarkallee enää. Rasvailen minäkin, rahan takia joutuu ns. taktikoida esim. joka toinen pv jne. Turhauttavaa ettei atopialle ole selkeää lääkitystä.. joutuu kaikkea testailee, mulla olut lievä atoppinen iho lapsesta asti, tässä raskauden ohella se puhkesi, että päänahasta varpaisiin raatelen itteeäni, ollut aika koettelua ja uutta tämä kaikki :D Histec allergialääke on hillittänyt ihon oireilun tässä, mutta oon hemmetin skeptinen lääkkeitä vastaa, tuntuu väärältä käyttää jotai vitamiinejakin :D Hei ihanaa äiskän päivää kaikille! Onko jotai spessu ohjelmaa tiedossa? Itse vaan ihmettelen tulevia vuosia ja mussutan ehkä jäätelöä
 
Täytyy nyt kyllä kehua OP-Pohjolaa. :) Me otettiin vauvavakuutus huhtikuun lopussa. Toukokuun alussa OP julkaisi tarjouksen, jonka mukaan vauvavakuutuksen saa ensimmäiseksi vuodeksi veloituksetta. Vaikka me olimmekin ottanut vakuutuksen ennen tarjouksen alkua, niin saamme silti tuon ekan vuoden ilmaiseksi. Onpas hyvää Peeärrää! :D
 
Takaisin
Top