IVF/ICSI kokemuksia

Mekin saatiin tänään hoitosuunnitelma postissa :) Synarelat alkaa jo ensi viikon perjantaina ja sumutella saan yli 2 viikkoa, nollaultra on 25.5. ja samalla aloitetaan piikitys. Punktio on viikolla 23 kesäkuun alussa. Jännää! :)
 
Muokattu viimeksi:
Pientä hiljaiseloa olen täällä elänyt, käynyt kyllä lukemassa täällä ja toisessa ryhmässä.

Kohta rupeaa täälläkin tapahtumaan, pe on suunnittelukäynti js ensi viikolla alkaa piikitykset. Ja todennäköisesti siitä seuraavalla punktio.
En ainakaan usko että ihmettä olisi tapahtunut. Ovis tuli ajallaan ja hyödynnettiin.
 
Pisama, vau sielläkin lähtee homma taas vauhdilla käyntiin! :)

Hileinen, joko menkat alkoi?

Täällä meneillään kp 14 ja perjantaina kp 17 pääsen aloittamaan synarelan :)
 
Meinasin tänään käydä ostamassa Gonal F:n valmiiksi, mutta kävinkin vaan varaamassa lääkkeet apteekkiin. Tänään kp33 ja pöhlönä haluan odottaa että menkat alkaa ennen ku haen lääkkeet (ei mitään järkeä, 2,5vuotta yritystä takana :))... kp19 oli suunnittelukäynti ja siinä yhteydessä lääkäri ultrasi ja löysi 24mm follin. Jos tuo on irronnu kp20 niin eikös sillon tänään oo dpo13? Eli menkkojen pitäis alkaa vasta torstaina. Talleteltiin kp19, 20 ja 21.

Ärsyttää ku kroppa antaa raskaussignaaleja, todella huonoa oloa ollut sunnuntaista asti välillä. Tissit kutisee... ja maha on turvoksissa. Lähes samat oireethan kertoo tietysti tulevista menkoistakin.
 
Junttura, eihän sitä ikinä tiedä :wink minäkin tein niin että tilasin puregonin apteekkiin ja haen vasta kun menkat on alkaneet. Ei tee mieli käyttää satoja euroja jos käykin ylläri vuosien epäonnistumisen jälkeen :D miten piikit aloitetaan lyhyessä kaavassa? Menkkojen alettua?
 
Tuo on totta että, jos ovuloi myöhään niin synarela voi jopa auttaa raskautumaan. Mun on turha toivoa sellaista kun ovuloin nykyään niin ajoissa :D
 
Larissa, kiitos kysymästä - täti on edelleen tuloillaan. Tuhruttaa ja turvottaa, pms -meininkiä ja rajusti. Saapuis vaan jo! Ois toi torstain pyhä aikaa "sairastaa" krampit pois... pöh.

Juntturalle tsempit piikittelyihin! Onko sulla gonalit tehny "oloja" vai oliko tää eka kierros? Lahopäänä en muista.. :)

Nyt nappaan profylaktisen panadolin ja menen tutimaan. Levitin "matonkin" tädille housuihini, josko löytäisi perille :D :D
 
Larissa niiin ku ninukki sano niin kp2 alkaa piikittelyt. Nyt se ei edes jännitä, pistäminen noilla kynillä on niin helppoa. Ne ruiskumalliset on vähä inhottavampia ja pidempipiikkisiä. Mulla on onneksi vähä vatsamakkaraa niin on helpompi pistää nekin. Mustelmia kyllä tuli viimeksi.

Hileinen, toinen ivf tulossa, tähän vaihettiin lähes kaikki käytössä olevat lääkkeet eli Gonal f ei oo vielä tuttu. Viime ivf:ssä oli vasta pari-kolme päivää ennen punktiota tukala olo. Muuten ei ollu mitään ihmeellistä.

Ei vielä vuotoa... :)
 
Hileinen, joko nyt? :D

Junttura mites siellä tilanne? :)

Mie kävin juuri ostamassa ekan paketin synarelaa ja huomenna alkaa sumuttelut. Oli aika suolainen hinta, 90€! Näin niitä kustannuksia lähtee kertymään...

Larissa kp 16
 
Larissa, kun ei niin ei! :D Tuhrukin hävis, mut mahaa juimii. Pitääkö tässä muka jotai testiä harkita...

Raportoi Larissa heti sitten synarela-kokemuksia!
 
Hileinen, on se nyt kumma! No testaa ihmeessä :wink juu ja raportoin :) ensiksi kuulemma saattaa endo-kivut pahentua kun hormonitoiminta kiihtyy ja sitten alkaa "vaihdevuosioireet" kun hormonitoiminta lakkaa. Kivaa :D
 
Moikka! :) Oon uutena täällä, tätä keskustelua oon vähän aikaa seurannut ja vaikuttaa kivalta palstalta, niin liityin. :) Meille olisi vauva saanut tulla lähes puolentoistavuoden ajan. Hoitoihin päästiin helmikuussa. Mies on 27 ja minä 28 ja esikoista yritetään. Tähän mennessä on tehty aukiolotutkimus ja kolme inseminaatiota. Kierto on mulle säännöllinen. Mitään vikaa ei ole kummastakaan löytynyt, ainut mikä vain on, niin kierto on mulla välillä ollut lyhyt. Toisessa inseminaatiossa vain 23 päivää ja viimeisimmässä 25 päivää. Kolmannessa inseminaatiossa oli lutinukset loppukierrossa, mutta eivät kiertoa juuri pidentäneet.

Meillä oli tällä viikolla ivf:n suunnittelukäynti. Nyt odotetaan seuraavia menkkoja, jolloin alan pistämään kp2 gonal-f:ää ja kp7 tulee lisäksi orgalutran pistokset. Polille pitää soitella ja varata aikaa ultraan, kun uusi kierto alkaa. Vähän taas jännittää nuo pistämiset, vaikka tulihan noissa insseissä aika paljon sitä jo tehtyäkin. On vaan taas ihan erilaiset piikit nyt. Nyt on menossa kp15 ja taukokierto hoidoista, ultrassa ei nyt näkynyt yhtään johtofollikkelia eli ilmeisesti on ovuloimaton kierto nyt menossa eli turha toivoa, että luomuplussaa tulisi nyt. Enpä siihen olis kyllä muutenkaan jaksanut uskoa. :grin Oltiin valmistauduttu kesän kestävään hoitotaukoon, mutta täällä olikin nyt lyhyt jono ivf-hoitoihin ja päästiinkin niihin nyt. :)
 
Menkat alko eilen klo 15. Tänään meinasin siis pistää ekan 125 annoksen Gonal f:ää. Lääkäri sano että jos menkat alkaa klo 18 jälkeen niin sillon vasta seuraava päivä laskettais kp1:ksi.

Tervetuloa joukkoon Mustikk4 :)
 
Takaisin
Top