Ahdistaako joku asia?

Mitä -sss:lle kuuluu? Oletko jo muuttanut erilleen, vai saitko teidän tilanteen muulla tavalla ratkaistua?
 
Kiitos kysymästä LiLLY, meillä ei oo tilanne oikeastaan muuttunut vielä mitenkään.. Tää on pieni paikkakunta ja kun vuokra-asuntoa olisi tarkoitus etsiä meitä rajoittaa tuo koira, eikä täällä tosiaan yhtäkään asuntoa ole tällä hetkellä johon koiran saisi mukaan. Mutta kun vuoden on asunu miehen kanssa niinkuin kämppiksen kanssa asuisi ilman minkäänlaista läheisyyttä tai yhteistä elämää, ei tää oo sen erityisemmin muuttunu siitä miksikään...
 
-sss: Onpa harmi, että teillä tilanne junnaa paikallaan. Onko mies kuitenkin tietoinen, että etsit asuntoa?
 
jopas on kaikilla tapahtunut vaikka mitä, jaksamista.

meillä ukon perhe on sanonut välit irti minuun ja minä olen kuulemma itse paholainen,narttu yms....tämä siis ukon isosiskon suusta. hän ku päätti että hänen äiti ei saa olla väleis minuun eikä kukaan muukaan, otti jopa yhteyttä poliisiin että hänen veljen vaimolla ei ol voimas olevia paperei yms. mitähä kaikkea se selitti mut eipä ol kuulun mitää. siis se haluaa vaa saada ukon ottaa eron musta ja keksii kaikkea. no anoppi valittaa että minä opetan tytölle suomea enkä arabiaa, ukko on kuulemma mun palvelija yms. miksi hän ei saanu opettaa mua aikoinaa ku heil asuttii ni tavoille eli opettaa mulle arabiaa ja opettaa mua arabiks. ukko nauro vaa et vai että mun emännän pitäs olla arabivaimo hohhoijaa onnea yrityksee ku emäntä on niin itsepäinen ettei se ketää kuuntele. ukko otti mun puolen asioissa. no kuulemma ukko saa tyttären kans käydä heil kyläs mut minulla ei ole mitään asiaa sinne. ukko sano että no siinähä ootte sit keskenänne koska jos mä en pääs mukaa ni hän ei mene sinne myöskään. että sellasta. etenki nyt pitää porukoil kiirettä erottaa meitä ku kohta ois tulos perinnönjako missä ukko on saamas iha kivast rahaa inshaAllah. ne ku ei halua että mä saan mitää jos ukolle tapahtuu jotai. no ukko menee lähiaikoina rekisteröimää mein avioliiton täs maas näyttämäl avioliittotodistuksen ja mun virkatodistuksen ja sanoo et korjatkaapa tietoihi et hän on naimisissa.
 
Mua ahdistaa nykyään siivoominen. Sitä pitäis tehdä jatkuvasti, ja varsinkin nyt kun aurinko paljastaa kaikki pölyt ja liat. Esim ikkunat! Poitsu on taputellut kaikki ikkunat täyteen kädenjälkiä! Samoin lattioita sais pestä, mutta en vaan jaksa.. Onkohan tää kevätväsymystä vai laiskottaako muuten vaan.
 
Meillä vähän samaa..vaikka imuroit ja moppaat, niin seuraavana päivänä viimeistään kaikki näyttää just "samalle" - varsinkin ruokailutilassa. Vaikka pikaisesti putsaa syöttärit ja lattian ja pyyhkii aina ruoan jälkeen...niin joo.. mutta toisaalta se on lapsiperheen arkea. Sama homma lasipintojen kanssa. Ohimenevää onneksi ja itse olen jokseenkin tyytyväinen, etten ole enää "niin hygienia friikki", kuin tapasin olla. Joskin, kyllä yhtenä päivänä joku äiti sai hyvät naurut tk:ssa, kun kielsin laittamasta leluja suuhun ja mentiin käsien pesulle...Siinähän nauroi. Minusta ne lelut, jos jotkut ovat bakteereita täynnä.
 
Meille ei kovin hyvää kuulu. Tammikuussa Alisa oli ekaa kertaa kuumeessa (muulloin ollut vain rokotusten jälkeen). Tämä tauti meni ohi itsekseen. Helmikuun puolivälissä tuli korvatulhedus ja keuhoputkentulehdus, antibioottikuuri. Maaliskuun alussa keuhoputkentulehdus painui alas keuhkoihin, välissä oltiin jo terveitä. Korvissa ei enää mitää. Saatiin pidempi antibioottikuuri ja määrää nostettiin. 22.3 saatiin terveen paperit, tästä 4 päivää ja keuhkot röhisi taas. Uusi kuuri, eri lääke ja suurempi annos.
Lääke ei ole vaikuttanut ja olisi torstaina mentävä lastenlääkärille kartottamaan tilanne.
Viimeksi jo lääkäri kyseli, onko suvussa astmaa tai oliko synnytyksessä mitää, no ei ole mitää! On yli 200 hengitysinfektioita aiheuttavaa virusta, ja vastustuskyyky on edellisestä taudista huono, mutta ei saisi noin nopeasti tulla uutta. Ja kuulemma erikoista että painuu aina alas keuhkoihin asti. Röhinän tunteekin kädellä selästä/mahasta.

Hieman huolestuttaa mikä on!?!
 
Olikos Alisa päiväkodissa? Sieltä ainakin saa kaikenlaiset pöpöt... Toivottavasti selviää tarkemmissa tutkimuksissa ja pieni paranisi pian. Kesällä ainakin taudit yleensä helpottaa.
 
Joo tammikuussa aloitti tarhassa. Ymmärtäähän sen, että alkuunsa kaikki taudit iskee, mutta tuo on jo lääkärinkin mielestä hyvin erikoista.
 
Hieman epäilen, kun muilla muksuilla ei ole mitää! Mutta en täysin poissule, on ne niin yleisiä kuitenkin
 
Kaikki asiat ovat taas kunnossa. Alisa sai semmoisen putkilon mistä hengittelee 1-4 kertaa vuorokaudessa 1-2 spray painallusta kerralla tarvittaessa. Spray on auttava ja syksyllä katsotaan, tarvitaanko hoitavalääke. Kyseessä ei ole astmalääke kuitenkaan, koska sitä hänellä ei ole.

Itse aloin kärsimään torstai iltana yhdynnän jälkeen kamalaa kipua vatsassa. Ajattelin kierukassa olevan vikaa. Perjantaina pääsin lääkäriin ja kuulin että kierukka on ok. Mutta kohdun ulkopuolella on 3x5cm oleva nestelätäkkö. Ei ollut varmaa mikä oli. Raskaustestit otettiin ja kohdunulkoista raskautta ei ollut. neuvottiin menemään heti sairaalaan jos kivut pahenee, koska tällöin lätkkö suurenisi.
Lauantai aamuna alkoi veren vuoto, varmaa ei voinut olla oliko kyseessä kuukautiset vai joku muu. No eikun sairaalaan. Lämpö noussut 37,5, mutta tulehdusarvot ok.
Tänään oli kontrolli. Lätäkkö pinentynyt lähes kokonaan. Kyseessä oli kystan repeäminen hyvin varmasti. Ei vaadi jatkotoimenpiteitä. Kierukka altistaa kystille.


Tämän päivän käynnin aikana poistettiin kierukka samalla, kakkosen yrittäminen alkaa pikku hiljaa! :) Peukut pystyyn että tärppää nopeammin kuin esikoisen kanssa (lähes vuosi).
 
Noora92, kiva kuulla että kaikki on hyvin siellä nyt! Meilläkin poitsu hengittelee sellaista keuhkoja avaavaa ainetta aina kun on flunssa. Sen lääkkeen nimeä en nyt muista.
Yleensä sanotaan, että toinen raskaus alkaa helpommin..niin meillä ainakin kävi! :)
 
Meille isovanhemmat olivat jo niin huolissaan, kun lapset eivät vielä puhu. Öööm..no eikös se yksi sana tai kahden sanan lause tässä iässä ole jo aika kova juttu ja kehityksen mukaista. Osaavat sanoin kertoa mitä haluavat + ymmärtävät puhutun ja tässä huomioiden vielä se, että lapsilla on myös yhteistä kieltä.Hohhoijaa..kuulemma tämän ikäinen lapsi oli sanonut jo 6 sanaisen lauseen. Öööm....en ole itse kuullut kenenkään sanovan.

Edit. Sanovat että (vettä), mmmaitoo, joo, ei, kekkiö (keittiö), nami nami (jotain hyvää), ynä (kynä), apua, heihei, ei oo yms.yms..toistavat lauseita, esim. Kärpänen tuolla (Kärpräne uolla), ensiapua, ei pappaa tänään..yms....huokaus.
 
Muokattu viimeksi:
Mun pitäis sit varmaan olla tosi huolissaan kun meillä ei tytön oman papatuksen lisäks tuu muita selkeitä sanoja kun äiti?! :grin
 
Meillä ei oo onneks lapsen isovanhemmat tuollaisia, mutta miehen mummo aina sanoo tyttöämme lihavaksi vaikka hän on sopusuhtainen(kasvaa -5käyrällä) ja sanoin hälle että ei kyllä ole tyttö lihava, että neuvolassa ovat sanoneet että kasvaa siroissa tytöissä mutta kuitenkin kasvaa normaalisti, niin tähän hän tokaisi, että nykylapsista tehdään lihavia käyrien mukaan... Minun mielestä lasta ei IKINÄ saa sanoa lihavaksi, koska lapsi on kasvavassa iässä ja on kaikki lapsenpyöreys ym..
 
. Minun mielestä lasta ei IKINÄ saa sanoa lihavaksi, koska lapsi on kasvavassa iässä ja on kaikki lapsenpyöreys ym..

Olen täysin samaa mieltä. Joskin, itse saan kuulla päinvastaista AINA. Onhan se kivaa jossain määrin, mutta rajansa kaikella. Normipituisia ja painoisia, mutta kehon rakenne siro. Ei jaksa aina naurattaa, että onpa pienet kädet ja jalat, katso meidän Kallen jalkoja..olenkin alkanut nykyään sanomaan suoraan takaisin, että "onpas iso jalka teidän lapsella!" ..ei se paras tapa, mutta kukapa äiti ei lastaan puolustaisi, kun se tietty raja ylittyy.

Näin esimerkkinä omista töistäni, eräs lapsi reilusti alle 10v. sanoi:"en voi laittaa toppahousuja, koska näytän läskille". Juttelimme hetken aikaa aiheesta ja kävi ilmi, että lapsen äiti kokeili kotonaan farkkuja, joissa näytti mielestään "läskille". Näinpä.....ja lapsen kuullen :mad::sad001 Kyllä aikuistenkin pitää miettiä mitä sanoo lapsen kuullen, taaperokin on aika yllättävän ymmärtäväinen.
 
Lasten ulkonäön kommentointi noin ylipäätään on mun mielestä ihan turhaa ja suorastaan typerää.

Mun mies on vähän neuroottinen omista (olemattomista) läskeistään ja olen joutunut sille jo monesti sanomaan, että pojan nähden et sitten ikinä seiso tossa peilin edessä kaivamassa niitä mukaläskejäsi ja arvostele itteäs. On kyllä luvannut, ettei voivottele, mutta toivottavasti muistaakin sen.
 
Ainiin ja tämä kyseinen henkilö ei voinut pitää esillä meidän tytön vauvakuvaa kun hänellä on kuvassa niin läskit posket kuulema...
 
Takaisin
Top