Onko oikein laittaa korvakorut vauvalle?

No ei todellakaan
lasta ei kuulu lävistää ilman omaa tahtoansa!!
Kaikki eivät edes ikinä halua lävistyksiä


Meinasikko ampuu reijät vai lävistää kunnolla?
Ei kannata varsinkaan ampuu millään koneella,
joka repii ihoon reijän ja ei ole edes kunnolla hygieninen.
En ikinä antais kenenkää korukaupan hemmon tehä sitä.

Kaikki reijät mitä tehdään on lävistyksiä ja niihin tarvitaan ammattialinen
joka tuntee kehon anatomian ja akupisteet.
Minulta on jo lapsena tuhottu akupisteitä korvista juuri ampumalla, mutta ei todellakaan vauvana vaan sillon kun oon ite halunnut korvikset ja ymmärtänyt mitä ne on..

Jos oma poika haluaa joskus korvikset vien sen kyllä
Harrnesiin Yazkan käsiin. :D
 
En ymmärrä ketä varten vauvan korvakorut on ja kenen intressejä se palvelee?
Minusta on hienoa, että useat suomalaiset liikkeet eivät asenna korviksia alle kouluikäisille. Syynä oli se, että yksi kun ammutaan toinen jää laittamatta, koska lapsi pelästyy.
Meillä neiti sai 5v kun niin kovin halusi. Keskusteltiin kuitenkin niiden hoidosta ym. etukäteen. Liike suostui laittamaan, koska näki neidin päättäväisyyden ja reippauden. Ainut ongelma joka on tullut niin tulehdus. Kun tukehtuneesta korvasta ottaa korua pois se sattuu. Jos joutuu pitämään korvista irti niin lapsilla umpeutuu nopeasti se reikä.
Myös kannattaa ottaa huomioon leikki-ikäiset ja koululaiset. Ne on niin huolettomia, ettei ne muista koko korviksia temmeltäessään ja ne saattaa hyvinkin repeytyä.
Vastuullinen aikuinen tietää kyllä milloin on soveliasta, mutta vauva ikäisille on vaikea löytää perusteluita miksi "kyllä".
 
En kans ymmärrä miksi pitäisi laittaa? Eikö jokaisella ole oikeus itse päättää haluaako lävistyksiä vai ei? Vanhempien ajattelemattomuutta ja turhamaisuutta sanon minä! Ja miten joku voi edes verrata rokotuksia korvien rei'ittämiseen..?

Itse antaisin laittaa myös sitten, kun itse osaa niitä vaatia ja pitää huolen niiden hoidosta. Omat korvat rei'itin vasta yläasteella, ja itse maksoin. Omat vanhemmat olivat päättäneet, etteivät lapsiensa korvia rei'itä. Jos joskus itse haluavat, saavat omista rahoistaan maksaa. Minusta hyvä ratkaisu! Eikä itseäni koskaan harmittanut, että jouduin odottaa ja omasta pussista maksaa :)
 
En kyllä vauvalle laittaisi korviksia. Lapselle vasta kun itse alkaa kunnolla ymmärtämään ja kun osaa jo itse vähän hoitaa, ettei tulehdu ja siis vain jos lapsi itse haluaa.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
En ymmärrä, en ymmärrä..

Sitten ehkä, kun lapsi itse osaa vaatia niitä. Muistaakseni itse olin eskarissa/ykkösluokalla ja se oli ihan passeli ikä :)
 
Onhan noita näkynyt vauvoilla, mutta itse en kyllä laittaisi ainakaan ennen kouluikään, enkä silloinkaan, jos lapsi ei itse halua. Itse halusin korvakorut 12-vuotiaana, ja siihen vanhempani suostuivat.

Tällä hetkellä on todella vaikea pitää minkäänlaisia korvakoruja, kun äidin pikku " harakka" on heti niitä kokeilemassa. :)
 
Katotaan sitten niitä lävistyksiä, kun lapsi itse niistä kiinnostuu ja alkaa kysellä. Itse sain korvikset 10v-lahjaksi kummitädiltä ja se oli kyllä ihan ok ikä. :)
 
Minulle on laitettu 2-vuotiaana ensimmäiset korvikset. Muistan ala-asteella että olin hemmetin kiitollinen siitä että minulla oli ne jo (eikä muistikuvia laitosta), kun luokkatoverit jännittivät kauhuissaan että hitto vie se kuulema sattuu mutta kun tahtoo tahtoo! :D
Sain sitten 6.luokalla hakea toiset samalla kun yksi koulukavereistani haki ensimmäisensä :) Ja kyl se vaan sattu ihan pirusti!! :D
Nyt onkin sitten toisessa korvassa kolme ja toisessa 6 (7. tulehtui jatkuvasti, annoin umpeutua. Joskus sit uusiks) reikää :)

Kahtotaan sit oman muksun kans, voipi olla että strategia "saa heti kun tahtoo" otetaan täälläkin käyttöön :P
 
En ymmärrä minäkään. Kyllä lapsen pitäisi saada itse päättää. Ja siltikin sanoisin että aikaisintaan kouluikäisenä voisi neuvotella asiasta.
 
Takaisin
Top