inseminaatio 2016

Kiitos kyfi! Tuollaiset tarinat on kyllä niin ihania, en ymmärrä miten tuollaiset voi olla edes mahdollisia :happy:

Minäkin aloitin nyt taas letrot ettei ihan luomuna olisi.
 
Huomenta!

Niskat jumissa täällä surullisena luen teidän juttuja, josko viel aurinko paistais teidän risukasaankin :Heartred

Omaan risukasaan tuskin osuu ikinä, tai ainakin sellainen olo just nyt..menkkakivut is back..oli tässä nyt muutamapvä kun ei ollut mitään kipuja vain jotain nipistelyjä, mutta nyt on tutut olot kehissä taas..ei onnannut vieläkään :sad001 uus kierto alkaa siis to-pe ja piikit kehissä taas maanantaina jne..on tää niin pyllystä :banghead:
 
Mulla on tuntunu monta päivää et menkat alkaa. Pitäis alkaa ke tai to. Viime yönä tein testin vaikka yleensä en tee koskaan ennen dpo 14. Mut oli sellanen tilanne et mietin meenkö ostaa tupakkaa ja aattelin et jos se on puhdas nega niin meen. No olihan se mutten kuitenkaan menny ostamaan. Vaan itkin vuolaasti pettymystä.
 
Mulla oli kans ihmeellisesti nuo menkat, kun ensin näytti että ne alkaa aivan liian aikaisin ja tuli vuotoa, sit ne jäi pois, sit tuli kivut mutta ei vuotoa ja eilen ne alkoi kunnolla molemmat. En tiedä vaikuttaako ne lääkkeet nyt jotenkin, että sekoittaa vähän tuota kiertoa? Ja muutenkin oli henkisesti jotenkin tosi rankkaa pari päivää ennen mekkojen alkua. Yleensä mulla ei vaikuta menkat mielialaan, mutta nyt olin tosi kiukkuinen, väsynyt ja itkuinen, mutta se nyt tietysti johtui pettymyksestä ylipäätään koko tilanteesta. Mutta edelleen on tosi alakuloinen fiilis, ei tee mieli nähdä ketään eikä käydä missään, odotan vain seuraavaa inssiä eikä päähän nyt mahdu mitään muuta.
Oliko kenelläkään muulla muuten ollut yöhikoilua? Mua koko viikonlopun hikoilutti ja paleli vuorotellen.

Huh, olipa avautuminen. Mietin muuten, oletteko muut täältä facessa, onkohan siellä mitään lapsettomuusryhmää?

Sofiask, hienosti sait pidettyä pään ettet käynyt sit kuitenkaan, voin vain kuvitella nuo fiilikset :/

Toivonkipinä, pistätkös sä muuten itse vai pyydätkö miestä pistämään aina? Onko nuo pistettävät hormonit tehokkaampia kuin nuo lääkkeet?
 
Kyfi, onhan facessa kyllä lapsettomuusryhmiä mutta niitä ei täällä vaun foorumilla saisi mainostaa vaan rikkovat sääntöjä.
 
Kyfi:

Itse oon pistellyt. aluksi jännitti kun en oo ennen pistellyt muuta ku sormenpäähän reiän kun oon verensok. mitannut, mutta yllttävän helppoa se on tuon puregon-kynän kanssa. Mies oli kyllä aluks halukas pistämään mua, mutta totesin että ei onnaa :laughing025 En osaa kyllä sanoa tuosta tehokkuudesta mitään..mulle vaan määräsivät nuo piikit, eikä määräkään ollut kyllä kovin iso. Paljon määrävät ivf-hoitoihin tuota puregonia. Kalliita kyllä ovat..
 
Mä pistin mielummin ite ku oisin antanu miehen pistää. Kallistahan on. Pienimmällä annoksella 150e/kierto.
 
Juu..mulla menny niihin nyt n200e (puregon+pregnyl). kaksi ampullia piti ostaa kun yks ei riittänyt..annos mulla on 50yksikköä, mutta sitä on viel ens kiertoon tuolla jemmassa, että yksi pitää viel apteekista hakee..jospa ne sitten tässä auttais jossain vaiheessa :excited001
 
Onpa hurjat hintaerot näissä lääkkeissä :O Mutta toisaalta, eipä tätä rahassa voi laskea. Ovulaatiotestitkin on muuten ihan järkyttävän kalliita minusta, kun mä tykkään käyttää niitä hymynaama testejä niin sekin paketti on sen 37e kuussa, vähän yllätti, haha. Mitä muut käytätte?

Mistäs noista facen ryhmistä saisi tietoa? Olisko joku hakusana millä sellaisia löytäisi? En kyllä ymmärrä miten se rikkoo sääntöjä jos hakee vertaistukea :D♡
 
Mie olen niiin jännittäny tätä päivää ja nyt se sitte tuli. Nyt on kp11 ja kävin ultrassa.Sielä oli yks 17mm iso folli ja limakalvot ohuet eli suoraa päätä huomenna ouluun inseminaatioon. Letrozoli tehny tehtävänsä. Tuli kyllä pikku itku,en ole uskaltanu ajatella että sieltä tulis noin hyviä uutisia ja näin nopeaa. Nyt vain toivoa parasta:happy:
 
Huomenta!

Tsempit tähdelle :)

No aamu valkeni menkoilla :sad001 alkoi sitten ennen aikojaan, huomenna tai perjantaina kun piti alkaa..Eli niinkuin tiesinkin, metsään meni :crybaby2
Perjantaina soitto polille ja uutta kiekkaa aloittamaan..
 
Mulla oli 1. inssi luomukiertoon 2vk ditten,tein tänään raskaustestin ja negahan se oli. Lääkäri käski lopettaa luget ja uutta aikaa varataan kun menkat alkaa. Itellä nuo luget aiheutti hikoilua,vatsakipuja ja pinna oli kireällä koko ajan.meinaa toivo loppua kesken vaikka vasta yksi hoito takana,yritystä 2 v. Lääkäri puhui jo koeputkihed myös miehen vähäisten simppojen takia,mut yksi inssi ainakin viel kokeillaan. Kyllä tää on vaikeeta,mut pakko koettaa löytää uskoa jostakin
 
Inssissä käyty. Oli kuulemma aika huono sperma pesun jälkeen,vähän siittiöitä ja mahdollisuusprosentti 11. Näköjään stressi vaikuttaa paljonki satsin laatuun :/ En muista yhtään kuinka paljon kavereita sinne lähti uimaan ku päähän jäi vain että "huono" ja "11%mahdollisuus"..pikku masennus iski. Ne alko meillekki puhumaan jo koeputkihedelmöityksistä :sad001 siellä oli opiskelijoitaki matkassa kattomassa,jotenki inhottavaa,muut puhuu säästä ku ite eka kertaa hermorauniona makaa haarat levällään oottamassa mömmöjä sisälle. Mutta pitäähän niittenki oppia...
 
Mulla meni kerralla vähä vajaa 700€ piikkeihin.. Noh, ilman korvauksia ois menny pari tonnia. Menopuria meni yhteen kiertoon kolme pakettia ja enskerralla vielä lisää kun 225yksikköä eikä 300yksiökkään tehonnut, joten seuraavalla kerralla nostetaan määrää entisestään :facepalm:
Orgalutrania oli myös se tehokkaampi paketti mutta tuloksia ei näy eikä kuulu...toivottamaks vetää :sad001
Itse olen minäkin pistänyt..noh, kokemusta piikittelystä syövän ja kasvuhäiriö hässäkän takia joutunu päivittäin piikittelemään niin alkaa rutiinilla menemään, vaikka piikin suuruun vähän kammotti.
Kamala tätä stressin ja masennuksen määrää..koitappa tässä vielä lasta luomuna yrittää... Kyfi mulla sama juttu että missään en halua mennä käymään enkä ketään nähdä kun ahdiataa tekopirteetä esittää että kaikki on hyvin.. Saman ikäinen kaverini saa parin kk päästä lapsen ja hehkuttaa sitä joka paikassa ja sanoi että tulisi luonani käymään...juu ei kiitos, ei todellakaan...ja kaveri tosiaan tapasi miehensä vasta sillon kuin minä olin jo lasta yrittänyt vuoden saada :sad001
Voimat ja positiivisuus alkaa olla kyllä jo aika vähissä....

...ja kuvioihin alkaa tuo tupakka tulla mukaan juuri kun sain tuskaisen matkan jälkeen sen lopetettua...
 
moikka :salut

Huh huh, Iitu: Isoja rahoja :/ vaikka kaikki jauhaa että rahaahan se vaan on, niin kyllä se masentaa kun menee vähän niinkuin hukkaan, jos tulosta ei tuu :sad001 Toivotaan että nyt kuiteskin onnistuis :)

Mä soitin tänää polille ja varasin viikonpäähän ultran. Huomenna alkaa taas piikittely ja siitä sitten koko rumba alusta, toivotaan parempaa onnea ja ajoitusta tähän kiertoon :hello2
 
Tervehdys kaikille! Ihanaa, kun on tällainenkin ketju! Olen kirjoitellut tuolla pidempään yrittäneiden puolella, osa täälläkin tuttuja näköjään :) Pieni esittely: minä 27v ja mies 29v. Esikoista yritetty 7/14 alkaen. Minulla endo ja miehen siittiöt vähän hitaan puoleisia. Eka inssi oli joulukuussa 2015, nega. Nyt 2. letrokierto menossa ja inssi tulossa vielä nyt helmikuulle. 3 inssiä kai tarkoitus tehdä ennen ivf:ää.

Nyt kp 2 ja huomenna aloitan letrot. 1 tbl kp 3-7. Tästä se taas lähtee! Plussatuulta kaikille!
 
Moikka kaikille ja Hileinen tervetuloa mukaan ♡

Mulla on ollut jotenkin niin mieli maassa, etten oikein ole tiennyt mitä kirjoittaa... Tajusin taas että perjantai on kp 13, eli ovulaatio joka on aina kp 14 tai 15 niin tietysti tässä kierrossa nyt viikonlopulla. Tietysti mulla on se irrotuspiikki edellisestä kierrosta jääkaapissa käyttämättä, mutta mietin onko se väärin jos sen pistän perjantaina kun on kp. 13 jos ovulaatio tulisi luomusti sitten lauantaina / sunnuntaina? Tietysti siis olettaen, että torstain ultrassa kaikki olisi hyvin ja siellä ei olisi kuin se yksi kypsä munarakkula. Sitä kun ei nyt pysty ajattelemaan mitään muuta, kuin laskea päiviä ja suunnitella kiertoa jne. niin olisi tosi raskasta jos joutuisi tässä kuussa nyt jättämään inssin väliin. Että en osaa edes kuvitella Iitun tuskaa, kun tietää että toukokuulle saakka pitää odottaa :'(

Kunpa me saataisiin tänne nyt joku plussatuuli puhaltamaan kaikkien elämään ♡
 
Me jouduttiin kanssa jättämään inssi nyt väliin. Perjantaina oli folliultra, inssiä suunniteltiin maanantaille/tiistaille. Laskurin mukaan ovulaatio ois ollu nyt tänään ja aika hyvin on noudattanut laskuria. Kävin melkein 2 viikkoa sitten vyöhyketerapiassa ja se ilmeisesti vaikutti niin vahvasti että lääkäri totesi ultrassa, että ovulaatio on todennäköisesti viikonloppuna. Plussa pärähtikin lauantina (arvoin et onko vai eikö ole), sunnuntaina siis oletettavasti oli ovulaatio. Peruttiin inssi koska maanantaina se ois ollu turhaa. Jos plussa ois tullu sunnuntaina ni sit ois voitu inssi tehdä heti maanantaiaamulla.

Ostin kuumemittarinkin että seuraisin lämpöjä (vanhat on hukassa), mutta tää olikin ns. viallinen eli meni jo heti sunnuntaiyöllä rikki. Saan kyllä postissa uuden, tein reklan.
 
Takaisin
Top